برداشت طلای سفید ازمزارع ارزوئیه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه گفت: برداشت پنبه طلای سفید از سطح هزار و 800 هکتار مزارع در ارزوئیه شروع شده است.

برداشت طلای سفید ازمزارع ارزوئیه

پورعبدالله گفت: سال جاری برداشت پنبه در شهرستان ارزوئیه از سطح هزار و 800 هکتار مزارع پنبه از مهرماه شروع شده است و تا اوایل دی ماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه تا به امروز برداشت از سطح 350 هکتار با میانه عملکرد، 3 هزار و 200 کیلو وش پنبه (به الیاف سفید، نرم و پف دار که به شکل مستقیم از غوزه پنبه جدا می گردد، وش پنبه می گویند.) انجام شده است، اضافه کرد: ارقام پنبه کشت شده طی سال جاری، شامل: گلستان، خرداد، وبابیلون و لیدر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه بیان داشت: پیش بینی می گردد تا انتها فصل برداشت، بیش از 5 هزار و 700 تن وش برداشت گردد.

او توضیح داد: پنبه کاران، محصول فراوریی خود را به صورت امانی، بسته به کیفیت وش فراوریی و درصد ضایعات به اتحادیه تعاونی فراوری، کارخانه پنبه پاک کنی و واسطه ها عرضه می نمایند.

پورعبدالله بیان داشت: افزایش سطح زیر کشت، اجرای کشت قراردادی پنبه برای اولین بار، تحت پوشش قرار گرفتن هزار و 50 هکتار به صورت قراردادی، قرار گرفتن 120 هکتار تحت پوشش طرح سیماب (آموزش و بهره وری)، کشت مکانیزه پنبه در سطح 200 هکتار، اجرای3 هکتار کشت نشایی پنبه در شهرستان، اجرای 2 طرح pvs با کشت 7 رقم پنبه در 2 منطقه وکیل آباد و سنگ لکی، نصب تله های نوری و فرمونی برای ردیابی آفات قرنطینه ای با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان و برگزاری روز مزرعه از جمله اقدامات مهم برای کشت پنبه طی سال جاری است.

او گفت: در این شهرستان، برداشت پنبه به صورت سنتی و از سوی کارگر انجام و با برداشت در هر هکتار برای 15 نفر کارگر فصلی، اشتغال زایی می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه نبود ثبات قیمت، کمبود کارگر و فقدان دستگاه های مکانیزه برداشت را از مسائل برداشت پنبه در ارزوئیه مطرح نمود.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2346

به "برداشت طلای سفید ازمزارع ارزوئیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت طلای سفید ازمزارع ارزوئیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید