بسته بندی خرمای استان بوشهر باکیفیت و بازارپسند باشد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران، عبدالکریم گراوند سه شنبه شب در مراسم افتتاح نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت های بسیار مهمی است که از جمله می توان به صنایع نفت و گاز، کشاورزی و آبزی پروری و . . . اشاره نمود.

بسته بندی خرمای استان بوشهر باکیفیت و بازارپسند باشد

وی خرما و آبزی پروری را ظرفیت های مهم اشتغال و اقتصاد استان دانست و افزود: برای اینکه محصول خرما در زمینه اقتصادی موفق باشد باید بسته بندی این محصول جذاب، باکیفیت و بازارپسند باشد.

استاندار بوشهر به اشاره به وجود شش میلیون اصله نخل سطح استان اعلام کرد: سالانه بیش از 150 هزار تن خرما در استان فراوری می گردد و بوشهر به عنوان یکی از قطب های خرمای کشور شناخته می گردد.

وی خواهان بازاریابی مناسب به وسیله شناسایی ظرفیت ها شد و اعلام کرد: یکی از اقداماتی که می تواند در این زمینه مفید باشد برگزاری نمایشگاه و جشنواره خرما و صنایع وابسته در بوشهر است.

گراوند با تاکید بر ارتقای صنعت خرمای کشور با بهره گیری از شیوه های نوین و پیشرفته جهان توضیح داد: در صورتی که ظرفیت های بازار خرما به خوبی شناسایی گردد شاهد رونق بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

وی از اجرای طرح نخلستان در 170 هکتار اراضی شهرستان دشتستان به صورت پایلوت اطلاع داد و افزود: این طرح در دو هزار و 400 هکتار از نخلستان های بخش سعدآباد دشتستان اجرا می گردد و در آب پخش نیز ساز و کار این طرح باید فراهم گردد.

استاندار بوشهر در ادامه با تاکید بر لزوم بازنگری در ساختار اداری برای برطرف مسائل شد و ادامه داد: تمرکزگرایی کارگشا نیست و باید مسئولان منطقه ای اختیار عمل بیشتری داشته باشند.

گراوند با تاکید بر لزوم تفویض اختیارات لازم به کارگروه های مبادلات مرزی افزود: افزایش اختیارات منطقه ای و محلی باعث گشایش در بسیاری از امور خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 228

به "بسته بندی خرمای استان بوشهر باکیفیت و بازارپسند باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته بندی خرمای استان بوشهر باکیفیت و بازارپسند باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید