لذت بردن از سوغات کامبوج و دیدنی های متنوعش در قالب سفر

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، کشور کامبوج یکی از پیروز ترین کشورها در زمینه جذب گردشگران خارجی بوده است، بهشتی که با داشتن قابلیت های متعدد توانسته تا بیش از پیش صندلی خود را در لیست مقاصد توریستی محکم کند و میزبانی شایسته برای گردشگرانی باشد که از سراسر دنیا خود به جنوب شرقی آسیا می رسانند. تلفیق جاذبه های تاریخی، مذهبی، طبیعی در کنار مراکز خرید خوش آب و رنگی که در این کشور قد علم نموده اند، همه آن چیزی است که می تواند هر طیف گردشگر را شیفته خود کند و سلایق مختلف را به خوبی تحت پوشش قرار دهد، به نحوی که براساس آمارهای بدست آمده، بیش از 89 درصد گردشگرانی که سفر به کامبوج را انتخاب می نمایند، از گذراندن اوقات خود در این کشور احساس رضایت نموده و حتی بعضی از آن ها مایل بودند که مجددا در تعطیلات بعدی خود را به این کشور برسانند. همین میزان توریستی که به کامبوج عزیمت می نمایند، سبب شده که مسئولان گردشگری این کشور به این فکر بیفتند که با ساخت و تجهیز هتل، مراکز خرید، مراکز رفاهی و تفریحی اوقات خوشی را برای میهمانان خود فراهم آورند که اگر جستجوی دقیقی بر روی نقشه های شهری کشور کامبوج داشته باشید، به خوبی می توانید این مکان ها را شناسایی کنید. ما در نوشتار راهنمای سفر به کامبوج قصد داریم که ضمن معرفی ویژگی های منحصر بفرد کشور کامبوج و اماکن دیدنی کامبوج، هتل ها، رستوران ها و مراکز خرید پر آوازه آن را خدمت شما عرض کنیم و به صورت مختصر هر اطلاعاتی که احتیاج است درباره این کشور آسیایی و همچنین سوغات کامبوج بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

لذت بردن از سوغات کامبوج و دیدنی های متنوعش در قالب سفر

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

نگاهی به تاریخچه کشور کامبوج

راویان تاریخی و مورخان در نوشته های خود براساس سفر به کامبوج آورده اند که در حدود سال های 802 یا 803 میلادی جایاوارمان دوم که به خود لقب منطقه جنوب آسیا را اعطا نموده بود، حکومتی را در محدوده جغرافیایی کامبوج کنونی پایه گذاری کرد. این حکومت که امپراتوری خمر نام گرفته بود، تا به امروز که حدود 600 سال را پشت سر گذاشته، توانسته تا در نقشه ها و مختصات جغرافیایی و بین المللی خود را پیاده کند. این کشور و حکومت که از ابتدای پیدایش متأثر از فرهنگ هندوها بوده، رو به پرستش خدایان این دین آورد و خیلی زود به یکی از پایگاه های گسترش و پرستش آیین هندوها بدل شد. اگرچه از آن روزها قرن ها گذشته، اما 95 درصد از ساکنان این کشور هنوز بر آیین بودایی متعقد هستند و برپایی پرستشگاه هایی چون آنگکور وات نیز سبب شد تا این پایگاه بیش از پیش مستحکم شوند، اما مسیحیان و مسلمانان نیز جز دیگر مردمانی هستند که با اقلیت مذهبی خود توانسته اند پایگاه دینی خاص خود را در این کشور کسب کند. اما این ثبات سیاسی و اجتماعی در قرن نوزدهم میلادی در هم شکست و فرانسوی ها توانستند زمام امور را در دست بگیرند و نام این کشور را در لیست کشورهای مستعمره خود قرار دادند. این شرایط ادامه داشت تا اینکه در سال 1941 ژاپنی ها زمام امور را در دست دریافتد و سعی کردند که آیین های این کشور را به سبک خودشان تغییر دهند. همین موضوع باعث شد که مردم کامبوج این تغییرات را بر نتابند و در سال 1953 میلادی بر علیه قدرت های بیگانه قیام و خود را از یوق استعمار کشورهای دیگر خارج کنند و جشن استقلال برپا کنند. به محض برپایی استقلال در کشور کامبوج، زبان رسمی این کشور به خمر تغییر پیدا کرد. واحد پول رسمی آن ها ریل برگزیده شد و هر نوع نماد وابستگی به مرور از جای جای شهرها زدوده شد. اگرچه بعد از استقلال نیز این کشور رونق مالی چندانی نداشت، اما ثبات سیاسی زمینه ساز جذب گردشگرانی شد که قصد دارند از اماکن دیدنی کامبوج لذت ببرند و از نزدیک آن را لمس کنند.

کامبوج، زمردی باشکوه در نزدیکی خط استوا

کامبوج که از نظر موقعیت جغرافیایی یکی از کشورهای مجاور خط استوا به شمار می آید، از شمال و غرب به کشور تایلند ختم می گردد و از سمت شرق نیز با ویتنام همجوار است. این در حالی است که خلیج تایلند در جنوب این کشور نهاده شده و همین امر باعث شده که شهرهای ساحلی کوچک و بزرگی در نوار ساحلی کامبوج پدید آیند. وجود این مرز مشترک و رودهای خروشانی که به واسطه این همسایگی پدید آمده، سبب شد که کامبوج از منابع آبی قابل ملاحظه ای بهره مند گردد. می توان به جرأت ادعا کرد که ویژگی اقلیمی منطقه ای این نقطه از دنیا توانسته تا شگفتانه هایی بی مثال را رقم بزند، چرا که کشور کامبوج از نظر آب و هوایی جز کشورهایی به شمار می آید که جو استوایی بر آنان حاکم بوده و باران های گاه و بیگاهی که در مرزهای این کشور آغاز به باریدن می کنند، سبب شده که از خاک حاصل خیری نیز برخوردار باشد. این حاصلخیزی زمینه ساز این امر شده که کشاورزی یکی از شغل های پر رونق این منطقه به شمار آید. هر چند دور تا دور کامبوج کوه های سر به فلک کشیده دیده می شوند، اما این موضوع سبب نمی گردد که سرمای کوهستان های این منطقه به درون آن نفوذ کند و سرمای هوا را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش دهد. البته در فصول سرد سال به ویژه زمستان ها، با بارش برف هوای کامبوج رو به خنک شدن می رود و از درجه حرارتی که به موجب قرار دریافت در نزدیکی خط استوا ایجاد شده، کاسته می گردد. با همه توضیحات راهنمای سفر به کامبوج اما ماه های نوامبر تا فوریه را می توان بهترین زمان برای سفر به کشور کامبوج دانست، چرا که در اوقات دیگر سال به ویژه ماه های مارس تا می با افزایش دمای هوا و رطوبت منطقه و همچنین ریزش باران های موسمی که گاها به مدت دو تا چند ساعت به طول می انجامند و منجر به آغاز سیل در خیابان ها می شوند، امکان لذت بردن از تمام زیبایی های این کشور مهیا نخواهد بود. البته این به آن معنا نیست که در چنین روزهایی شهرهای کشور کامبوج از گردشگران خالی شده، بلکه به آن معناست که این روزها تعداد کمتری گردشگر را می توان در قسمت های مختلف اماکن دیدنی کامبوج مشاهده کرد که با لباس های سبک و ضد آب و چترهایی ایمن خود را در دل زیبایی ها محصور نموده اند.

اماکن دیدنی کامبوج

روستای شناور چونگ خناس Chong Kneas Floating Village

به واسطه جغرافیای خاص کشور کامبوج، شهرها و روستاهایی در مرزهای این کشور دیده می شوند که بر روی آب به صورت کامل شناور هستند. خانه ها، مغازه ها، مراکز خرید و فروش و حتی درمانگاه های این مناطق بر روی آب سوار بوده و مردمان محلی و گردشگران برای عبور و مرور در کوچه ها و پس کوچه های این مناطق باید سوار بر قایق های پارویی شوند و از میان آب ها خود را به مقصد برسانند. اگرچه بیش از چهار منطقه با این ویژگی ها در کامبوج شناسایی شده، اما روستای چونگ خناس از شهرت و محبوبیت بیشتری بهره جسته است، به صورتیکه اگر در هر روز از سال به این روستا سفر کنید، گردشگرانی را خواهید دید که با تعجبی بی حد و حصر در میان این مورد از اماکن دیدنی کامبوج به گشت و گذار مشغول هستند. آن ها این فرصت را دارند که به بازارچه این مورد از اماکن دیدنی کامبوج نیز سری بزنند و از بدلیجات دست سازی که در معرض فروش نهاده شده به عنوان سوغات کامبوج بهره ببرید.

پرورش بامبو در منطقه باتم بنگ

یکی از پر آوازه ترین مناطق کشاورزی کشور کامبوج، باتم بنگ نام دارد. این منطقه کشاورزی که سال ها جز زمین های انحصاری کشور فرانسه به حساب می آمد، امروزه یکی از مهمترین مناطق پرورش بامبو که یکی از سوغات کامبوج بوده، به حساب می آید. گفته می گردد سالانه، هزاران تن بامبو در این منطقه پرورش داده می شوند. این حجم از رونق کشت و کار در کنار سازه هایی که ارزش تاریخی دارند، باتم بنگ را که یکی از اماکن دیدنی کامبوج بوده، به یک محل شاخص برای گردشگری بدل ساخته است.

قایق سواری در دریاچه تونله ساپ

طبق آماری که در کشورهای توریست پذیر به ثبت رسیده، رتبه اول مهیج ترین تفریحات به ورزش ها و تفریحات آبی اختصاص یافته است. اگر روزی به کشور کامبوج سفر کردید، براساس راهنمای سفر به کامبوج باید بدانید که در این منطقه از دنیا بستر چنین تفریحاتی مهیا بوده و بهترین مکان برای چنین تفریحاتی تونله ساپ است. این دریاچه با داشتن آب شفاف و زلال و ساحلی زیبا توانسته تا نهایت زیبایی را در معرض دید علاقمندان قرار دهد و مربیان و غواصان کارکشته نیز سعی دارند تا با فراهم کردن هر آنچه که برای یک ورزش آبی احتیاج است، لحظاتی به یادماندنی را در میان اماکن دیدنی کامبوج برای شما خلق کنند.

پارک ملی بوکور

سرآمد جاذبه های طبیعی کشور کامبوج پارک ملی بوکور است. این پارک که دارای پوشش گیاهی غنی بوده، با درختان سر به فلک کشیده، زمین سنگ فرش شده، آب نماهای دیدنی و نیمکت های چوبی انتظار گردشگران را می کشد. شما می توانید علاوه بر قدم زدن در این پارک، دوره استعماری کشور کامبوج را نیز از نزدیک مشاهده کنید، زیرا این پارک روزی محل پیاده روی خاندان سلطنتی فرانسه بوده، اما امروزه درب هایش به روی عموم علاقمندان باز است.

پراسات پره ویهر

مبعد دیدنی پراسات پره ویهر از اماکن دیدنی کامبوج بوده که در مرزهای کشور کامبوج در طول سالیان دراز پا برجا باقی مانده است. این معبد اگرچه سال های سال مورد بحث و نزاع های سیاسی کشورهای تایلند و کامبوج بود، اما مسئولان کشور کامبوج سفت و سخت از حریم این معبد دفاع می کنند و تدابیر امینتی ویژه ای را اتخاذ نموده اند تا به خوبی محافظت های لازم را به عمل آورند. هر چند سفر به این منطقه هزینه زیادی به همراه دارد و کمی هم سخت است، اما اگر سر پر ماجرایی دارید و از دیدن اماکن دیدنی کامبوج ذوق زده می شوید، این سختی را به جان بخرید.

معبد انگکور وات

اگر از دیدن معماری های پیچیده و کلاسیک هیجان زده می شوید و لذت می برید، به تماشای انگکور وات بروید، زیرا پیچیدگی های معماری این مکان به قدری است که می تواند مانند کلاس درس مصوری عمل کند. قدم زدن در محوطه این مورد از اماکن دیدنی کامبوج، زمان زیادی را از شما خواهد گرفت، بنابراین زمان خود را برای یک گردشگری تمام عیار تنظیم نمایید.

سیم ریپ

اگرچه جای جای کامبوج از نظر تاریخی و زیبایی حرف های زیادی برای گفتن دارد، اما شهر سیم ریپ سرآمدترین شهر در زمینه جذب گردشگر است. این شهر که به شهر سفالینه ها مشهور بوده و یکی از قدیمی ترین شهر های دنیا نیز به شمار می آید، در حال حاضر دارای طیف فعالیت های گسترده ای است که می تواند برای هر بیننده ای جالب توجه باشد. اگرچه اصلی ترین فعالیت این شهر سفالگری، سفال فروشی و فعالیت هایی که با خاک نرم انجام می شوند، بوده اما وجود اماکنی که ماساژهای سنتی را به علاقمندان آموزش می دهند، خود به تنهایی این پتانسیل را داشته که علاقمندان به این فن رو به سوی خود دعوت کند. این در حالی است که کلاس های آشپزی، تورهای دوچرخه سواری و کلاس های آموزش ماهیگیری نیز به نحوی دیگر چرخ اقتصاد کامبوج را با سرعت بیشتری به گردش انداخته و سودآوری مناسبی را نیز به همراه داشته است.

شهرهای معروف کشور کامبوج را بشناسیم

اماکن دیدنی کامبوج که در بالا به آن ها اشاره شد، به تنهایی این قابلیت را دارند که چون آهنربا گردشگران را به سوی خود جذب کنند، اما شهرهایی نیز در این کشور وجود دارند که با داشتن مراکز خرید ویژه، رستوران ها، هتل ها، شرکت های تجاری یا دانشگاه های پر آوازه به نحوی دیگر توانسته تا نام خود را نقل محافل کنند. شهر پنوم پن که یکی از ده ها شهر مجبوب و بلند آواز کامبوج به حساب می آید، توانسته تا با درخشش خاص خود چشم بینندگان را بر روی خود ثابت کند. بزرگترین شهر کامبوج که لقب مروارید آسیا را نیز ربوده، دارای معماری خیره کننده ایست که از دوره فرانسوی ها به یادگار مانده است. اگرچه در بعضی از مکان های این شهر نشانه هایی از جنگ دیده می گردد، اما این موضوع چیزی از زیبایی های پنوم پن نکاست. شهر دیگری که می توان آن را معرفی کرد، شهر سیهانوکویل است. این شهر که جز شهر های بندری کامبوج بوده، دارای ماسه های سفیدی است که این شهر را خیره کننده تر می کنند. گردشگرانی که به این شهر پای بگذارند، خواهند دید که در این شهر هر نوع تفریح آبی جذابی دیده می گردد. کمی آن سوتر از سیهانوکویل، شهر کپ دیده می گردد. این شهر که نسخه ای زیبا از سیهانوکویل به حساب می آید، یکی دیگر از شهرهایی بوده که می توان براساس راهنمای سفر به کامبوج بدان سفر کرد. مجاورت در کنار اقیانوس، وجود هتل های چند ستاره و رستوران های مجلل رفاه قابل ملاحظه ای را به کپ هدیه نموده که نمی توان از کنار آن به سادگی عبور کرد.

مراکز خرید کامبوج زیر ذره بین

بعد از شناخت اماکن دیدنی کامبوج نوبت به آنالیز بخش مالی کامبوج می رسد، مالی که به واسطه مراکز خرید پر بارتر از قبل شده است. با پیشرفت اقتصاد دنیای و نفوذ غول های تجاری به جای جای زمین، کشور کامبوج نیز دارای مراکز خرید پر رزق و برق و مجللی شده که چشم هر بیننده ای را بر روی خود ثابت می نماید. یکی از این مراکز خرید Lucky Mall است. این مرکز که در Sivatha Rd، Krong Siem Reap Cambodia واقع شده، توانست تا با ارائه اجناسی که مارک ها و برندهای پر آوازه و همچنین سوغات کامبوج دارند، پر رونق تر از همواره به کار خود در عرصه مالی فعالیت داشته باشد. در کنار این مرکز خرید، مرکز خرید انگکور Angkor Trade Center نیز توانسته تا با شایستگی های هرچه تمامتر خود را به گردشگران و مردمان محلی اثبات کند. وجود تنوع محصولات این مرکز خرید به شما این فرصت را می دهد که در مدت زمان کوتاه سوغات کامبوج را با قیمت مناسب تهیه کنید و به عزیزان خود هدیه دهید. این مرکز که در Street 9، Krong Siem Reap، Cambodia واقع شده است، چنان تأثیری بر رفت و آمد خیابان های اطراف داشته که مسئولان شهری اقدام به احداث چند پارکینگ طبقاتی نموده اند تا رفاه حال بیشتری نصیب شهروندان و گردشگران گردد. با همه این توصیفات و براساس راهنمای سفر به کامبوج نمی توانیم از کنار مرکز خرید شب انگکور برای تهیه سوغات کامبوج به سادگی عبور کنیم. این مرکز خرید که در تمام شب چون ستاره ای درخشان در محیط می درخشد و از بازدیدکنندگان خود به جهت تهیه سوغات کامبوج استقبال به عمل می آورد در Bugs St، Krong Siem Reap، Cambodia است و توانسته تا رقابت شایسته ای را با سایر همتایان خود داشته باشد، رقابتی که سبب شده تا قیمت های کاذب شکسته شوند و هر مورد از سوغات کامبوج با قیمت واقعی تر در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

عزیزان خود را با سوغات کامبوج غافلگیر کنید

بدون تردید خرید سوغاتی یکی از مهیج ترین قسمت های سفر است و هر گردشگری را نیز سر کیف می آورد. پس اگر قصد دارید که پس از بازگشت از سفر عزیزان خود را غافلگیر کنید و شادی و لذتی را که در سفر تجربه نموده اید با آن ها شریک کنید، خرید سوغات کامبوج را از قلم نیاندازید. در کشور کامبوج سوغاتی های نفیس و با ارزشی فراوری می شوند که علاوه بر داشتن زیبایی قابل ملاحظه با قیمت مناسب نیز به فروش می رسید. یکی از سوغات کامبوج، ابریشم های ظریف و با کیفیتی است که در شهرهای مختلف کشور کامبوج تهیه شده و در بازارهای محلی و به ویژه فروشگاه های زنجیره ای Lotus Silk به فروش می رسند. این پارچه ها که از رنگ های خیره کننده ای نیز تهیه می شوند، به قدری لطیف بوده که نمونه اصلی آن به خوبی از نمونه های تقلبی آن قابل تشخیص است. شما این فرصت را دارید که ضمن خرید پارچه های ابریشم در متراژ های مختلف به عنوان سوغات کامبوج، چفیه های کامبوجی به نام کراما را خریداری کنید و از آن به عنوان شال گردن، شال دور کمر و یا روسری بهره ببرید و از رنگ های شاد و جذاب آنکه معمولا تلفیقی از رنگ سفید و قرمز است، لذت ببرید. علاوه بر پارچه ابریشم، مجسمه های چوبی و مجسمه های سنگی نیز جز سوغات کامبوج بوده که از مورد استقبال گردشگران نهاده شد. این مجسمه ها که با دقت قابل ملاحظه ای از طریق هنرمندان کامبوجی تحت عنوان سوغات کامبوج ساخته شده اند، نشان دهنده گونه های جانوری متنوعی بوده که در جنگل های کشور کامبوج زندگی می کنند. این مجسمه ها که در سایزهای متنوعی نیز ساخته می شوند، توانسته تا به عنوان یکی از محبوب ترین سوغات کامبوج در لیست خرید گردشگران قرار گیرند.

فرهنگ غذایی کامبوج

اما هرچقدر هم که چمدان های شما از سوغات کامبوج پر گردد، باز هم نمی توانید بدون سرو غذاهای محلی که در رستوران های این کشور به طبخ می رسند، به شناخت کافی از راهنمای سفر به کامبوج برسید. این غذاها که بیشتر از نوع غذاهای دریایی هستند، به خوبی موقعیت جغرافیایی کشور کامبوج را نشان می دهند، غذاهایی که مواد اولیه آن ها از دل اقیانوس آرام بدست آمده و با رنگ و عطر بی مثالشان از گردشگران و ساکنان محلی دلبری می کنند. وجود ادویه فراوان در هر کدام از غذاهای محلی این منطقه نیز موید این حقیقت است که موقعیت جغرافیایی منطقه و آب و هوایی استوایی تا چه حد مردمان را به سمت طعم دهنده هایی سوق داده که بتواند ضمن خوشمزه کردن غذا، شرایط بدنی را نیز مطابق طبیعت منطقه در آورد. انواع غذاهایی که با ماهی طبخ شده اند، خوراک رتیل، کوفته برنجی های کامبوجی و همچنین نوشیدنی هایی از شهد بامبو بوده که توسط گردشگران سفارش داده شده و حتی گاهی به عنوان سوغات کامبوج هم خریداری می شوند.

اقامت در کامبوج

از همه این موارد در راهنمای سفر به کامبوج که بگذریم، باید به این موضوع اشاره کنیم که هر گردشگر باید پیش از سفر به مقصد گردشگری از پیش محلی را برای اقامت شبانه خود برگزیده باشد. این مژده را به شما می دهیم که کشور کامبوج از نظر اقامتی جز کشور های ارزان قیمت دنیا به شمار می آید، چرا که اقبال عمومی گردشگران به این منطقه از دنیا سبب شده تا مراکز رفاهی، گردشگری و توریستی این کشور با کوشش برای کسب رضایت حداکثری گردشگران، هتل ها، میهمان سراها، سوئیت ها و اتاق های ارزان قیمتی را در اختیار میهمانان خود قرار دهند. طبق اطلاعیه صادر شده از سوی مسئولان گردشگری کشور کامبوج هزینه هر شب اقامت در میهمانسراهای کشور کامبوج چیزی در حدود 4 تا 5 دلار است. این در حالی است که اتاق های اختصاصی هتل ها رقمی بین 5 تا 9 دلار را به خود اختصاص داده اند و هتل های مجلل نیز با دریافت هزینه ای بین 13 تا 18 دلار خدمات بسیاری را در اختیار مسافران قرار می دهند.

حمل و نقل در کامبوج

در بخش آنالیز حمل و نقل های متداول در کشور کامبوج ابتدا قصد داریم که حمل و نقل هوایی این کشور را مورد آنالیز قرار دهیم. گفته می گردد در فرودگاه های کامبوج بالغ بر ده ها پرواز داخلی و خارجی انجام می شوند و این خود نشان دهنده این موضوع است که گردشگران بازدید از کامبوج را در لیست مقاصد گردشگری خود قرار داده اند. از کنار حمل و نقل هوایی در راهنمای سفر به کامبوج که بگذریم، به حمل و نقل های بین شهر و درون شهری این کشور می رسیم که اکثرا با اتومبیل های شخصی، اتوبوس ها و یا سه چرخه های طراحی شده انجام می گردد، وسایلی که علاوه بر داشتن هزینه هایی مناسب و مقرون به صرفه از ایمنی مناسبی نیز برخوردارند و به گردشگران این فرصت را می دهند که با اصل فرهنگ و طبیعت این کشور بیش از پیش آشنا شوند. طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی نهادهای حمل و نقل عمومی کشور کامبوج، هر شهروند و گردشگری که میخواهد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند، موظف است که بلیط های تک نفره با نرخ دو دولار تهیه نماید. در حالیکه این مبلغ برای بلیط های ماهانه حمل و نقل چیزی در حدود 23 دلار است. تاکسیرانی نیز با اعلام مبالغ دریافتی سعی نموده که دید بهتری را در اختیار گردشگران قرار دهد. طبق اطلاعیه این نهاد، هر تاکسی از مسافران خود به صورت پیش فرض یک دلار دریافت می نماید و به ازای هر یک کیلومتری که از مبدأ دور می گردد، یک دلار دیگر به هزینه اولیه می افزاید. این در حالی است که اگر راننده مجبور گردد زمانی را معطل مسافر خود گردد، 3 دلار به هزینه نهایی اضافه می نماید.

نکات کوچک سفر به کامبوج

1- اگرچه کشور کامبوج خود کشوری ارزان قیمت برای سفرهای گردشگری به شمار می آید، اما نباید از سودجویانی که قصد دارند با استفاده از هر فرصتی به مقاصد خود برسند، غافل شد. این سودجویان گاهی در قالب کیف قاپ هایی حرفه ای ظاهر می شوند و همه نقدینگی شما را به یغما می برند و گاه با ارائه اطلاعات غلط سعی می کنند که شما را سرکیسه کنند، بنابراین براساس راهنمای سفر به کامبوج باید بدانید که در اماکن تاریخی، گردشگری و مذهبی مراقب اشیای قیمتی خود باشید و اطلاعات مورد احتیاجتان را نیز از راهنمایان مطمئن جویا شوید.

2- مسائل متعدد شهری و رفاهی در بعضی از نقاط کامبوج باعث شده که بعضی از این شهرها فاقد لوله کشی آب آشامیدنی باشند، بنابراین پیش از سفر برای تهیه سوغات کامبوج، مقدار مناسبی آب معدنی به همراه داشته باشید.

3- دوچرخه های کوچکی که وظیفه جا به جایی گردشگران را بر عهده دارند، در هر نقطه این کشور دیده می شوند و دارای دفاتری هستند که آن ها را به گردشگران کرایه می دهند. شما می توانید با ارائه مدارک شناسایی معتبر یکی از آن ها را در اختیار گیرید. فقط براساس راهنمای سفر به کامبوج به یاد داشته باشید که کرایه روزانه این دوچرخه ها چیزی در حدود 5 دلار برای شما آب می خورد، بنابراین از پرداخت هزینه های غیرمتعارف در زمان تهیه سوغات کامبوج خودداری نمایید.

4- کشور کامبوج جز کشورهایی به حساب می آید که در کشور ما سفارتخانه ای برپا ننموده اند. ولی اگر شما قصد سفر به کشور کامبوج را دارید، باید به سفارتخانه کشور ویتنام که حافظ منافع کامبوج است، در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه سری بزنید و درخواست ویزا دهید. این سفارتخانه در خیابان زعفرانیه، خیابان اعجازی، نبش خیابان برزو واقع شد. شماره تماس سفارتخانه 22411670-021 است و برای فکس می توانید از شماره 12411670-982+ استفاده نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 786

به "لذت بردن از سوغات کامبوج و دیدنی های متنوعش در قالب سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت بردن از سوغات کامبوج و دیدنی های متنوعش در قالب سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید