تجربه گشت و گذار و شکم گردی در شانگهای

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تجربه سفر به شانگهای و کشف بهترین دیدنی های شهر

شما در شهر شانگهای می توانید در محله فرانسوی ها خرید نموده و غذا بخورید، از معماری زیبای محله پودونگ بازدید نموده و به تماشای مردمی بنشینید که در خیابان ها و گوشه و کنار شهر قدیمی و بناهای محله جینگ آن (Jìngān) تردد می نمایند. به سمت مناطق کمتر شناخته شده شهر رفته و زندگی در جریان و تاریخ طولانی شهر را تماشا کنید. شانگهای شهری عجیب، با دیدنی های متنوع است. با خبرنگاران همراه باشید و با بعضی از دیدنی ها، رستوران های شانگهای آشنا شوید:

تجربه گشت و گذار و شکم گردی در شانگهای

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

دیدنی های اصلی شهر

خیابان ساحلی بوند (The Bund) : یکی از نخستین جاهایی که به گردشگران توصیه می گردد در شهر شانگهای تماشا نمایند، خیابان ساحلی بوند است که دارای آثار معماری بسیار ارزشمند، بعضی از زیباترین چشم اندازهای شهر در حاشیه رودخانه هوانگ پو (Huangpu) و آسمان خراش های محله پودونگ در سمت دیگر است. بهترین زمان برای بازدید از این محل؛ صبح زود است که بعضی از ساکنین شهر در این محل به ورزش می

پردازند. دیدن منظره صبحگاهی این منطقه در کنار رودخانه و مناظر دیدنی و بادبادک هایی که در آسمان تاب می خورند، بسیار دیدنی است.

باغ یویوان (Yuyuan) : فرصت دیدن این باغ زیبا و سنتی را در محله قدیمی شهر از دست ندهید. زیرا این باغ یکی از بهترین نمونه های کشور چین محسوب می گردد. البته اگر دوست دارید با فراغ بال و به دور از انبوه جمعیت شانه به شانه، از این باغ دیدن کنید، توصیه می کنم صبح زود اقدام کنید.

محله ام 50 (M50) : برای داشتن یک آنالیز اجمالی از هنر شانگهای، دست کم نیم روز را به آنالیز و جست وجوی استودیوها و گالری های محله ام 50 که به شکل یک کارخانه فراوری پنبه است، اختصاص دهید.

موزه شانگهای: در بازدید از شهر شانگهای، زمانی را به دیدن آثار هنری و عتیقه جات موجود در موزه بسیار عالی شانگهای اختصاص دهید. در این موزه آثار ارزشمندی از نقاشی های چینی، مجسمه های شخصیت های مختلف و بعضی از بهترین آثار باقی مانده از زمان سلسله چینگ به نمایش گذاشته شده است.

موزه تاریخ طبیعی: این موزه که به تازگی به یک بنای جدید و مدرن منتقل شده است را می توان یکی از بهترین موزه های شهر شانگهای دانست که نه فقط به دلیل دارا بودن گالری های جالب و مجسمه های متحرک مکانیکی دایناسورهایی در ابعاد واقعی، بلکه به دلیل معماری خاص مجموعه، دیدن آن به همه گردشگران توصیه می گردد. در باغ زیبای اطراف این موزه نیز پارک مجسمه های جینگ آن (Jingan Sculpture Park) واقع شده است که در آن مجسمه هایی از جنس کاه به شکل گاوهای در حال چرا، روباه و … وجود دارد.

رستوران های شهر

Yangs Fry Dumplings : در این رستوران دامپلینگ یا موموی سرخ شده (生煎; fried dumplings) در تمامی ساعات روز قابل تهیه است. در این رستوران همچنین می توانید انواع بخارپز و یا سوپ دامپلینگ را هم امتحان کنید.

Jian Guo 328 : برای تجربه دقیق غذاهای اصیل شانگهای با قیمتی بسیار مناسب، به MSG-free Jian Guo 328 که در محله فرانسوی ها واقع شده است بروید. این رستوران یکی از بهترین رستوران های شهر است.

Fu He Hui : این رستوران تنها غذاهای گیاهی ارائه نموده و یکی از رستوران های خوب شهر محسوب می گردد.

Commune Social : این رستوران، توسط سرآشپز مشهور انگلیسی یعنی جیسون آثرتون (Jason Atherton) تاسیس شده و یکی از بهترین رستوران های شانگهای به شمار می رود که آشپزخانه باز داشته و می توانید مراحل تهیه و پخت غذای خود را مشاهده کنید.

Mr & Mrs Bund : این رستوران با ارائه غذاهای فرانسوی در محیطی شبیه سازی شده با تم شخصیت جیمز باند در شانگهای قابل دسترسی است.

Nanxiang Steamed Bun Restaurant : مشهورترین دامپلینگ های شانگهای در این رستوران که در بازار یو یوآن (Yuyuan Bazaar) واقع شده است، ارائه می گردد. احتمالا در این محل و برای خرید غذای مشهور xiaolongbao شما بیاد در صف منتظر بمانید.

Weixiang Zhai : در این رستوران ساده و بی تجمل می توانید یک کاسه سوپ نودل و کنجد بسیار خوشمزه (majiang mian) را سر بکشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 529

به "تجربه گشت و گذار و شکم گردی در شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه گشت و گذار و شکم گردی در شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید