تعداد سهمیه قاره ها در جام جهانی فوتبال ساحلی پاراگوئه معین شد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه ای سهمیه قاره ها از مجموع شانزده تیم شرکت کننده در جام جهانی فوتبال ساحلی 2019 را اعلام نمود. - اخبار ورزشی -

تعداد سهمیه قاره ها در جام جهانی فوتبال ساحلی پاراگوئه معین شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نخستین دوره از رقابت های قهرمانی دنیا فوتبال ساحلی از سال 1995 به میزبانی کشور برزیل شروع شد. این رقابت ها تا سال 2004 به صورت قهرمانی دنیا و هر ساله به میزبانی برزیل برگزار گردید تا اینکه پس از برگزاری 10 دوره، با تصمیم فیفا در سال 2005 این رقابت ها به جام دنیای فوتبال ساحلی تبدیل و زیر نظر فیفا پیگیری شد.

روش برگزاری مسابقات جام دنیای فوتبال ساحلی حدفاصل سال های 2005 تا 2009 همچنان به صورت سالانه باقی ماند تا اینکه از سال 2011 به مسابقات دو سال یکبار تبدیل شد. دهمین دوره از رقابت های جام دنیای فوتبال ساحلی (2019) از روزهای پایانی آبان سال 1398 به میزبانی کشور پاراگوئه شروع خواهد شد که برهمین اساس، فدراسیون دنیای فوتبال (فیفا) با ارسال نامه ای سهمیه قاره ها را از مجموع 16 تیم شرکت کننده به توضیح زیر اعلام نمود:

آسیا (سه تیم) آفریقا (دو تیم) آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب (دو تیم) آمریکای جنوبی (سه تیم - شامل پاراگوئه به عنوان میزبان) اقیانوسیه (یک تیم) اروپا (پنج تیم)

از مجموع 19 دوره مسابقات قهرمانی دنیا و جام دنیای فوتبال ساحلی، برزیل با 14 عنوان قهرمانی، پرتغال و روسیه هرکدام با دو عنوان قهرمانی و فرانسه با یک قهرمانی، تیم های کسب کننده مدال طلای این رقابت ها را تشکیل می دهند.

تکلیف تیم های صعود کننده از قاره آسیا به جام دنیای 2019 پس از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا (انتخابی جام دنیای) که از 16 الی 26 اسفند 1397 در کشور تایلند برگزار می گردد، معین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 239

به "تعداد سهمیه قاره ها در جام جهانی فوتبال ساحلی پاراگوئه معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد سهمیه قاره ها در جام جهانی فوتبال ساحلی پاراگوئه معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید