توصیه های دامپزشکی برای تهیه فرآورده های دامی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رئیس سازمان دامپزشکی کشور برای تهیه فرآورده های دامی به مردم توصیه هایی کرد.

توصیه های دامپزشکی برای تهیه فرآورده های دامی

علیرضا رفیعی پور در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد:با شیوع ویروس کرونا و سرعت انتقال این ویروس مردم بایستی برای خرید فرآورده های دامی مورد نظر خود به فروشگاه هایی که تمام ضوابط و دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا، بهداشت فردی در آن رعایت می گردد و فروشندگانشان نیز از لوازم بهداشتی مانند ماسک، دستکش و روپوش مخصوص استفاده می نمایند، مراجعه نمایند.

وی ادامه داد:توصیه می کنیم اولویت خرید مردم فرآورده های دامی خام به صورت بسته بندی باشد و فله تهیه نگردد. زیرا اقلام بسته بندی شده قابلیت این را دارند که ابتدا ضدعفونی شوند و سپس محتویات داخل آنها مصرف گردد. از طرفی مردم بایستی حین خرید اقلام مورد نظر خود به تاریخ فراوری و انقضا توجه داشته باشند.

رئیس سازمان دامپزشکی توضیح داد: موضوع دیگری که مردم بایستی به آن توجه نمایند زمان مراجعه برای خرید است. به عبارت دیگر بهتر است مردم خریدشان را به اوقاتی از شبانه روز موکول نمایند که تردد در کمترین حد ممکن باشد. رعایت این موضوع از تجمع جمعیت در فروشگاه ها و محلی که فرآورده های خام دامی عرضه می گردد، می کاهد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا به امروز هیچ گزارشی از ابتلای حیوانات به ویروس کرونا گزارش نشده است، گفت: فرآورده های خام دامی تحت نظارت سازمان دامپزشکی فراوری می شوند و هیچ گونه آلودگی ندارند. اما ممکن است آلودگی از روش های ثانویه منتقل گردد. یعنی حمل و نقل و نگهداری غیر بهداشتی یا عدم رعایت نکات بهداشتی توسط فروشندگان باعث سرایت آلودگی گردد.

رفیعی پور در انتها با بیان اینکه سازمان دامپزشکی از 25 اسفند تا 15 فروردین از صبح تا زمان فعالیت فروشگاه ها نظارت خود را خواهند داشت، گفت: ناظرین سازمان دامپزشکی تمامی دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت خواهند کرد و برای بازدید از محیط هایی که فرآورده های دامی عرضه می گردد از لباس های متحدالشکل، ضدعفونی شده، ماسک، دستکش وچکمه استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1048

به "توصیه های دامپزشکی برای تهیه فرآورده های دامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های دامپزشکی برای تهیه فرآورده های دامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید