ساحل فریدونکنار، یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، در این مقاله از مجله سفر و گردشگری خبرنگاران شما را با ساحل فریدونکنار که یکی از زیباترین جاهای دیدنی فریدونکنار نیز به شمار میرود آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید

ساحل فریدونکنار، یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران

فریدونکنار، شهری ساحلی در استان مازندران ایران، به عنوان نگین تابستانی این استان شناخته می گردد. این شهر با داشتن سواحل شنی وسیع و زیبا، جنگل های سرسبز، تالاب ها و جاذبه های گردشگری متنوع، مقصدی محبوب برای مسافران و گردشگران از سراسر ایران است.

فریدونکنار کجاست ؟

فریدونکنار یکی از شهرستان های ساحلی استان مازندران است که در بین بابلسر و محمودآباد قرار گرفته و از جنوب به شهرستان های بابل و آمل متصل می گردد. (مشاهده موقعیت جغرافیایی)

این شهرستان به دلیل داشتن سواحل زیبا، جنگل های سرسبز، تالاب ها و جاذبه های گردشگری متنوع، مقصدی محبوب برای مسافران و گردشگران است.

مسافت فریدونکنار از بعضی از شهرهای مهم به توضیح زیر است:

  • تهران: حدود 230 کیلومتر
  • مشهد: حدود 800 کیلومتر
  • اصفهان: حدود 650 کیلومتر
  • شیراز: حدود 1100 کیلومتر

برای رسیدن به فریدونکنار می توانید به وسیله:

  • جاده: راحت ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به فریدونکنار، استفاده از جاده هراز است. از تهران به سمت آمل حرکت کنید و سپس از کمربندی آمل به سمت فریدونکنار بروید.
  • قطار: ایستگاه راه آهن فریدونکنار در خط راه آهن شمال واقع شده است و می توانید با قطار از شهرهای مختلف به این شهرستان سفر کنید.
  • اتوبوس: از بسیاری از شهرهای ایران اتوبوس به مقصد فریدونکنار وجود دارد.

دلایل سفر به فریدونکنار ؟

این شهر زیبا و توریستی شمال ایران دارای جاذبه های فراوانی است که همین دلیل برای بازدید از فریدونکنار کافی است که در ادامه بعضی از این جاذبه های را معرفی نموده ایم :

  • سواحل:فریدونکنار دارای سواحل شنی بسیار زیبایی است که برای شنا، آفتاب گرفتن و سرگرمیات آبی مانند جت اسکی، قایق سواری و پاراسل مناسب هستند.

  • جنگل:جنگل های سرسبز فریدونکنار مکان مناسبی برای پیاده روی، کوهنوردی و طبیعت گردی هستند.

  • تالاب:تالاب فریدونکنار یکی از بزرگترین تالاب های شمال ایران است و زیستگاه انواع پرندگان مهاجر است.

  • موزه: موزه مردم شناسی فریدونکنار در این موزه می توانید با آداب و رسوم و فرهنگ مردم محلی آشنا شوید.

  • بازار: بازار فریدونکنار مکان مناسبی برای خرید سوغات و صنایع دستی محلی است.

غذاهای محلی:

  • مازندرانی: از جمله غذاهای محلی فریدونکنار می توان به مرغ ترش، آش ترش، کدوپلو، باقلا قاتق، میرزا قاسمی و خوراک مرغ بوقلمون اشاره نمود.
  • دریایی: از جمله غذاهای دریایی محبوب در فریدونکنار می توان به ماهی قزل آلا، میگو، ماهی سفید و ماهی کیلکا اشاره نمود.

برترین فصل سفر به فریدونکنار:

برترین فصل سفر به فریدونکنار بهار و تابستان است. در این فصل ها هوا خنک و مطبوع و طبیعت سرسبز و خرم است.

ساحل فریدونکنار

سواحل فریدونکنار از جمله برترین سواحل شمال ایران هستند. این سواحل با شن های نرم و طلایی، آب های زلال و نیلگون و موج های آرام، مکانی ایده آل برای شنا، آفتاب گرفتن و سرگرمیات آبی مانند جت اسکی، قایق سواری و پاراسل هستند. در طول ساحل فریدونکنار، مکان های مختلفی برای اقامت از جمله ویلاها، هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی و مجتمع های سرگرمیی وجود دارد. بعلاوه، در این ساحل رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارد که می توانید در آنها انواع غذاهای ایرانی و دریایی را امتحان کنید.

طول ساحل این شهرستان به حدود 8 کیلومتر می رسد. از ویژگی های شاخص این ساحل می توان به شیب ملایم، عمق کم، و بستر شنی آن که برای سرگرمی و شنا بسیار مناسب است، اشاره نمود. دسترسی آسان به ساحل و مقدار کم آلودگی نفتی نیز از دیگر مزایای این منطقه به شمار می آیند. هر ساله در فصل تابستان، طرح سالم سازی دریا در این ساحل اجرا می گردد تا محیطی مناسب و امن برای علاقه مندان به شنا فراهم کند. اگر قصد شنا در این منطقه را دارید، توصیه می کنیم به نکات ایمنی توجه کنید و در محدوده طرح سالم سازی دریا و در کنار غریق نجات شنا کنید تا از بروز مسائل جلوگیری گردد.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2524

به "ساحل فریدونکنار، یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل فریدونکنار، یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید