فراوری واکسن و بهره گیری از سلول های بنیادی برای درمان کرونا در شرکت های پارک پردیس

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رییس پارک فناوری پردیس درباره اقدامات این پارک برای مقابله با بیماری کرونا شرح داد.

فراوری واکسن و بهره گیری از سلول های بنیادی برای درمان کرونا در شرکت های پارک پردیس

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، ظهر امروز نشست خبری مجازی مهدی کشمیری مدیرکل سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم و روسای متخب پارک های علمی و فناوری کشور با اصحاب رسانه برگزار گردید. در این نشست مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس گفت: بسیاری از شرکت های مستقر در پارک به محض شیوع کرونا برای فراوری محصولات فناورانه مقابله پیشتاز بودند و تمام ظرفیت های خود را برای برطرف احتیاج های به کار بستند.

صفاری نیا با بیان اینکه 30 شرکت پارک فناوری پردیس در حوزه مقابله با کرونا به جامعه خدمت رسانی کردند، ادامه داد: از این تعداد 18 شرکت محصولات مستقیم بهداشتی و درمانی داشتند که از همه مهمتر فراوری دستگاه ونتیلاتور است.

رییس پارک فناوری پردیس گفت: علاوه بر این 3 شرکت در حوزه کیت تشخیص کرونا فعالیت کردند و تعدادی دیگر درحال تحقیق روی بهره گیری از سلول های بنیادی برای درمان کرونا هستند همچنین دو شرکت در حوزه فراوری دارو های درمان بیمارستانی (امیدواریم به زودی تائیده سازمان غذا و دارو را دریافت کنیم)، دو شرکت برای فراوری واکسن، تعداد زیادی از شرکت ها درخال فراوری محصولات ضدعفونی نماینده کار می نمایند.

وی اعلام کرد: تعدادی از شرکت های دانش بنیان پارک پردیس درحال فراوری دستگاه ها و تجهیزات مورد احتیاج بیمارستان ها هستند از جمله دستگاه امحای زباله و تجهیزاتی که در اتاق های ICU و CCU مورد احتیاج است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1285

به "فراوری واکسن و بهره گیری از سلول های بنیادی برای درمان کرونا در شرکت های پارک پردیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن و بهره گیری از سلول های بنیادی برای درمان کرونا در شرکت های پارک پردیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید