جاذبه های شهر لیمانسول در جزیره قبرس

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، بزرگ ترین و مهم ترین شهر در جزیره زیبا قبرس، شهر لیمانسول است. اگر فرصت کافی برای گشتن در کل جزیره را ندارید به شما توصیه می کنیم به سراغ این شهر بروید تا با تمام جلوه های این سرزمین روبرو شوید. ما در این مطلب یک سری اطلاعات کلی را از تاریخ، موقعیت جغرافیایی و سوق الجیشی بعلاوه جاذبه های این شهر به شما خواهیم داد. پس با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های شهر لیمانسول در جزیره قبرس

تاریخ لیماسول به 2000 سال پیش از میلاد برمی شود که احتمالا در آن موقع بصورت دهی کوچک با جمعیتی اندک وجود داشته است. نام این شهر در قرن دهم، نمسوس بود. تاریخ لیماسول با وقایع سال 1191 و خاتمه سلطه بیزانس بر قبرس گره خورده است. در آن موقع ریچارد شیردل انگلستان با تعقیب و شکست حاکم قبرس، به حکومت بیزانس در آنجا خاتمه داد و قبرس را به یکی از مستعمرات انگلیس تبدیل نمود. پس از حدود 3 قرن، لیماسول به توسعه قابل توجهی دست یافت تا اینکه در سال 1570 که قبرس به تصرف ترکها و حکومت عثمانی عایدی، این شهر در آتش سوزانده و تخریب شد. کشور قبرس در طی حکومت ترکها،یک سیر قهقرایی را طی کرد تا اینکه در سال 1878 مجددا به تسخیر بریتانیا عایدی.

شهر بندری لیمانسول بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور قبرس است که یکی از مهم ترین بنادر ترانزیت کالا در اروپا و دریای مدیترانه به شمار میرود که در جنوب و مرکز این جزیره واقع شده است. فروشگاه ها و مراکز خرید مدرن، انواع رستوران ها، مراکز تاریخی، موزه های متعدد و تالارهای تاتر از دیدنیهای این شهر به شمار می آیند.

این شهر از لحاظ استراتژیک در منطقه ای بین آسیا، اروپا و آفریقا قرار گرفته است و کشتی های بسیاری به آنجا می آیند. هر کشتی می تواند با مراجعه به اداره بندر و کشتیرانی قبرس در لیماسول، پرچم این کشور را بر خود داشته باشد. کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در سال های اخیر به علت تحریم های مالی اروپا و آمریکا بیشتر کشتی هایش را با پرچم قبرس و کشور مالتا (جزایر مالت) در آبهای بین المللی جابجا نموده است.

جمعیت حدوداً 250 هزار نفری این شهر، مهاجر و عمدتاً از اتباع روسیه و انگلستان می باشند. در این شهر، مشاغل توریستی، تجارت، بانکداری، و حرفه های مالی بسیار رونق دارد و تقریبا تمام شرکت های فارکس و تریدرهای بین المللی در لیماسول دفتری دارند. علت این امر احتمالا شرایط خوب مالیاتی، آسانی راه اندازی مشاغل و اداره کسب و کار در جزیره قبرس می باشد.

لیماسول دارای بیمارستانی بسیار بزرگ و پیشرفته، دانشگاه ها و کالج های بین المللی و مراکز خرید بزرگی است. بزرگترین دانشگاه فنی قبرس نیز در این شهر قرار گرفته است. بارها، نایت کلاب و رستوران های خیابانی این شهر را به یک شهر شب زنده دار تبدیل نموده است. جاذبه های توریستی شهر لیماسول تنها محدود به اینها نیست. مراکز تاریخی، موزه های متعدد، تالار تیاتر، کنسرت و … را نیز به فهرست جاذبه های دیدنی این شهر اضافه کنید. این جاذبه ها باعث شده است که این شهر میزبان هتل ها و مراکز توریستی بسیاری باشد.

فروشگاه ها و مراکز خرید مدرن این شهر در کنار محله هایی قدیمی که خیابان های باریکش سنگفرش شده اند و دارای بازارهای محلی و انواع کافه و رستوران هستند در اصل تمامی سلایق و علایق گردشگران را از سراسر دنیا پوشش می دهد.

جاذبه های گردشگری

قلعه لیماسول، موزه قبرس، موزه هنرهای فولک، موزه ارکولوجیکال، قلعه کولوسی، دریاچه نمک آکروتیری، ساحل داسوی، ساحل دولتی و ساحل لدیز مایل از جمله جاذبه های دیدنی و لذت بردنی این شهر محسوب می شوند و گردشگران می توانند با کوله باری از خاطرات خوش و دوربین هایی پر از عکس یادگاری به خانه های شان بازگردند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1403 بروزرسانی: 8 شهریور 1403 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2502

به "جاذبه های شهر لیمانسول در جزیره قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های شهر لیمانسول در جزیره قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید