جاذبه های گردشگری قاره آفریقا

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، آفریقا یک قاره پر از تنوع، زیبایی و جذابیت است. این قاره دارای بیش از 50 کشور، صدها زبان و فرهنگ، و میلیون ها گونه حیوانی و گیاهی است. آفریقا مکانی است که می توانید از طبیعت خیره کننده، تاریخ باستانی، هنر بی نظیر و مردم مهربان و مهمان نواز لذت ببرید. در این مقاله، ما به شما 15 جاذبه گردشگری از قاره آفریقا را معرفی می کنیم که حتما باید در لیست سفر شما باشند.

جاذبه های گردشگری قاره آفریقا

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

1. صحرای سهارا

صحرای سهارا بزرگترین صحرای جهان است که بیش از 9 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد. این صحرا از غرب آفریقا تا شرق آن کشیده شده و در 11 کشور قرار دارد. صحرای سهارا یک منظره شگفت انگیز از کوه های شنی، واح های سبز، دریاچه های نمکی، و ستاره های درخشان است. شما می توانید در این صحرا از فعالیت های مختلفی مانند سواری شتر، کمپینگ، سافاری، و تماشای طلوع و غروب خورشید لذت ببرید. همچنین می توانید از روستاهای محلی دیدن کنید و با فرهنگ و سنت های مردم صحرا آشنا شوید.

2. پارک ملی سرنگتی

پارک ملی سرنگتی یکی از مشهورترین پارک های ملی آفریقا است که در کشور تانزانیا واقع شده است. این پارک ملی بخشی از منطقه اکوسیستم سرنگتی-مارا است که یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده در جهان است. پارک ملی سرنگتی معروف به میزبانی از حیات وحش فراوان و متنوع است که شامل گونه هایی مانند شیر، فیل، گراز، گورخر، زرافه، نشنال، ببر، پلنگ، و فلامینگو است. این پارک ملی همچنین صحنه ای از مهاجرت سالانه بیش از 2 میلیون گاو وحشی و زبرا است که از سرنگتی به مارا و برعکس حرکت می کنند. شما می توانید در این پارک ملی از سافاری، کمپینگ، پیاده روی، و عکاسی از حیات وحش بهره مند شوید.

3. شهر قدیمی مراکش

مراکش یکی از جذاب ترین شهرهای آفریقا است که در کشور مراکش و در پایین رشته کوه های اطلس قرار دارد. شهر قدیمی مراکش یا مدینه، یک میراث جهانی یونسکو است که دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. شهر قدیمی مراکش پر از بازارهای رنگین، مساجد با شکوه، قصرهای زیبا، باغ های سرسبز، و خانه های سنتی است. شما می توانید در این شهر قدیمی از گردش در خیابان ها، خرید از بازارها، دیدن از بناهای تاریخی، و تجربه از غذاهای محلی نهایت لذت را ببرید. همچنین می توانید از میدان جامع الفنا دیدن کنید که یک مرکز فرهنگی و اجتماعی است که شامل نمایش های هنری، موسیقی، رقص، و شعبده بازی است.

4. جزیره زنزیبار

جزیره زنزیبار یک جزیره استوایی است که در اقیانوس هند و در ساحل شرقی تانزانیا واقع شده است. این جزیره یک مقصد گردشگری محبوب است که دارای سواحل شنی سفید، آب های آبی روشن، و مرجان های رنگین است. شما می توانید در این جزیره از شنا، غواصی، قایقرانی، و تماشای طبیعت لذت ببرید. همچنین می توانید از شهر سنگی زنزیبار دیدن کنید که یک میراث جهانی یونسکو است که دارای تاریخ و فرهنگ متنوع است. شهر سنگی زنزیبار شامل خانه های قدیمی، مساجد، کلیساها، قصرها، و موزه ها است که نشان دهنده تاثیرات آفریقایی، عربی، هندی، و اروپایی است.

5. ابشار ویکتوریا

ابشار ویکتوریا یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای جهان است که در مرز کشورهای زامبیا و زیمبابوه قرار دارد. این آبشار از رودخانه زامبزی ساخته شده است که از فاصله می گذرد و به یک دره عمیق می افتد. این آبشار دارای عرض 1700 متر و ارتفاع 108 متر است و می تواند تا 540 میلیون لیتر آب را در هر دقیقه به پایین بریزد. این آبشار یک منظره خیره کننده از آب، بخار، صدا، و رنگ است که می تواند از فاصله های دور دیده شود. شما می توانید در این آبشار از فعالیت های مختلفی مانند قایقرانی، پاراشوت بازی، پل هوایی، و تماشای خورشید غروب لذت ببرید. همچنین می توانید از پارک ملی موسی اواتونیا دیدن کنید که یک پارک ملی در سمت زامبیای آبشار است که دارای حیات وحش متنوعی است.

6. پیرامیدهای مصر

پیرامیدهای مصر یکی از قدیمی ترین و مشهورترین بناهای جهان هستند که در کشور مصر و در نزدیکی شهر قاهره واقع شده اند. این پیرامیدها از سنگ های بزرگ و مربع ساخته شده اند که به صورت هندسی روی هم قرار گرفته اند. این پیرامیدها به عنوان مقبره های فرعون های مصری ساخته شده اند که باور داشتند که بعد از مرگ به زندگی دیگری می روند. این پیرامیدها دارای تاریخ و رازهایی هستند که هنوز کشف نشده اند. شما می توانید در این پیرامیدها از دیدن از بناهای باستانی، موزه ها، و مجسمه های تاریخی مانند اسفنکس بهره مند شوید.

7. شهر کیپ تاون

کیپ تاون یکی از زیباترین شهرهای آفریقا است که در کشور آفریقای جنوبی و در نوک جنوب غربی قاره واقع شده است. این شهر دارای آب و هوای معتدل، طبیعت خیره کننده، و فرهنگ رنگین است. شهر کیپ تاون مکانی است که می توانید از سواحل زیبا، کوه های بلند، باغ های گل، و جنگل های سبز لذت ببرید. همچنین می توانید از بناهای تاریخی، موزه ها، گالری ها، و رستوران های محلی دیدن کنید. شهر کیپ تاون همچنین دارای جاذبه های گردشگری مشهوری مانند نقطه خوب امید، جزیره رابن، و کوه تیز است.

8. جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار یک جزیره بزرگ است که در اقیانوس هند و در ساحل شرقی آفریقا واقع شده است. این جزیره یک مقصد گردشگری منحصر به فرد است که دارای طبیعت، حیات وحش، و فرهنگ بی نظیر است. جزیره ماداگاسکار مکانی است که می توانید از گونه های نادر و منحصر به فردی مانند لمور، باوباب، و کاملیون دیدن کنید. همچنین می توانید از سواحل شنی، آب های آبی، و مرجان های رنگین لذت ببرید. جزیره ماداگاسکار همچنین دارای فرهنگ و تاریخ غنی است که نشان دهنده تاثیرات آفریقایی، آسیایی، و اروپایی است.

9. شهر تیمبوکتو

تیمبوکتو یک شهر تاریخی است که در کشور مالی و در حاشیه رودخانه نیجر واقع شده است. این شهر یکی از مراکز علمی، فرهنگی، و تجاری آفریقا در قرون وسطی بوده است که دارای کتابخانه ها، مدارس، و مساجد بوده است. تیمبوکتو یک میراث جهانی یونسکو است که دارای بناهای تاریخی و هنری است که نشان دهنده تمدن اسلامی آفریقا است. شما می توانید در این شهر از دیدن از مساجد با شکوه، قصرهای زیبا، و کتابخانه های قدیمی بهره مند شوید.

10. جزیره موریس

جزیره موریس یک جزیره استوایی است که در اقیانوس هند و در شرق ماداگاسکار واقع شده است. این جزیره یک مقصد گردشگری زیبا و آرام است که دارای سواحل شنی، آب های آبی، و مرجان های رنگین است. شما می توانید در این جزیره از شنا، غواصی، قایقرانی، و تماشای طبیعت لذت ببرید. همچنین می توانید از فرهنگ و تاریخ جزیره دیدن کنید که نشان دهنده تاثیرات آفریقایی، هندی، چینی، و فرانسوی است. جزیره موریس همچنین دارای جاذبه های گردشگری مشهوری مانند پارک ملی بلک ریور گورژز، باغ پملموس، و دره هفت رنگ است.

11. شهر قدیمی فاس

فاس یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی آفریقا است که در کشور مراکش و در شمال غربی قاره واقع شده است. این شهر یکی از چهار شهر اصلی مراکش است که دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. شهر قدیمی فاس یا فاس البالی، یک میراث جهانی یونسکو است که دارای بیش از 9000 خیابان، بازار، و محله است. شهر قدیمی فاس پر از بناهای تاریخی، مساجد، مدرسه ها، و کارگاه های صنعتی است که نشان دهنده تمدن اسلامی آفریقا است. شما می توانید در این شهر قدیمی از گردش در خیابان ها، خرید از بازارها، دیدن از بناهای تاریخی، و تجربه از غذاهای محلی نهایت لذت را ببرید.

12. پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر یکی از بزرگترین و مشهورترین پارک های ملی آفریقا است که در کشور آفریقای جنوبی و در شمال شرقی قاره واقع شده است. این پارک ملی بخشی از منطقه اکوسیستم کروگر تو پارک است که یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده در جهان است. پارک ملی کروگر معروف به میزبانی از حیات وحش فراوان و متنوع است که شامل گونه هایی مانند شیر، فیل، گراز، گورخر، زرافه، نشنال، ببر، پلنگ، و کرگدن است. این پارک ملی همچنین صحنه ای از مهاجرت سالانه بیش از 250 هزار گازل است که از کروگر به زیمبابوه و برعکس حرکت می کنند. شما می توانید در این پارک ملی از سافاری، کمپینگ، پیاده روی، و عکاسی از حیات وحش بهره مند شوید.

13. شهر کارتاژ

کارتاژ یک شهر باستانی است که در کشور تونس و در ساحل شمالی آفریقا واقع شده است. این شهر یکی از قدرتمندترین و تمدن زده ترین شهرهای جهان در قرون پیش از میلاد بوده است که دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. شهر کارتاژ یک میراث جهانی یونسکو است که دارای بناهای باستانی و هنری است که نشان دهنده تمدن فنیقی و رومی است. شما می توانید در این شهر از دیدن از قصرها، معابد، تئاترها، و حمام های تاریخی بهره مند شوید.

14. جزیره سانت هلنا

جزیره سانت هلنا یک جزیره کوچک است که در اقیانوس اطلس و در غرب آفریقا واقع شده است. این جزیره یک مقصد گردشگری جالب و دیدنی است که دارای طبیعت، تاریخ، و فرهنگ است. جزیره سانت هلنا مکانی است که می توانید از گونه های نادر و منحصر به فردی مانند لاک پشت سانت هلنا، گل سانت هلنا، و ماهی سانت هلنا دیدن کنید. همچنین می توانید از تاریخ و فرهنگ جزیره دیدن کنید که نشان دهنده تاثیرات بریتانیایی، فرانسوی، و پرتغالی است. جزیره سانت هلنا همچنین دارای جاذبه های گردشگری مشهوری مانند خانه ناپلئون، موزه سانت هلنا، و قلعه جیمز است.

15. شهر کایرو

کایرو پایتخت و بزرگترین شهر آفریقا است که در کشور مصر و در حاشیه رودخانه نیل واقع شده است. این شهر یکی از شهرهای پر جمعیت و پویا در جهان است که دارای طبیعت، تاریخ، و فرهنگ است. شهر کایرو مکانی است که می توانید از طبیعت خیره کننده، تاریخ باستانی، هنر بی نظیر، و مردم مهربان و مهمان نواز لذت ببرید. شهر کایرو دارای جاذبه های گردشگری مشهوری مانند پیرامیدهای مصر، موزه مصر باستان، مسجد الازهر، و بازار خان الخلیلی است.

نتیجه گیری

در این مقاله، ما به شما 15 جاذبه گردشگری از قاره آفریقا را معرفی کردیم که حتما باید در لیست سفر شما باشند. این جاذبه ها نشان دهنده تنوع، زیبایی، و جذابیت قاره آفریقا هستند که شامل طبیعت، تاریخ، هنر، و فرهنگ است. ما امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و جالب بوده باشد و شما را برای سفر به آفریقا ترغیب کند.

انتشار: 10 دی 1402 بروزرسانی: 10 دی 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 852

به "جاذبه های گردشگری قاره آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری قاره آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید