حمله ترکیه به شمال سوریه ، 5 غیرنظامی دیگر کشته شدند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، نظامیان ترکیه و تروریست های ارتش آزاد حملات توپخانه ای، هوایی و زمینی خود را به شمال شرق سوریه ادامه دادند که در پی آن چهارده غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

حمله ترکیه به شمال سوریه ، 5 غیرنظامی دیگر کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نظامیان ترکیه به همراه تروریست های موسوم به ارتش آزاد سوریه، چهارشنبه (روز گذشته) تجاوز خود به شمال و شمال شرق سوریه را آغاز کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ترکیه تجاوز خود را با حمله به روستاهای نداس، علوک و حمید در شرق رأس العین مجددا آغاز کرد.

خبرنگار سانا در استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه گزارش داد که جنگنده های ترکیه ای روستای تل ارقم را بمباران کردند.

به گزارش سانا، توپخانه ترکیه نیز ایستگاه نفتی سعیده را در شهر حسکه هدف قرار دادند که موجب به آتش کشیدن آن شد. این ایستگاه، جزء میادین نفتی رمیلان در نزدیکی مرزهای ترکیه است.

درخواست ساکنان حسکه برای آزادی فرزندان خود

شهروندان حسکه نیز در برابر زندان غویران تجمع کرده و چندین حلقه لاستیک را به آتش کشیدند. این افراد، خواستار آزاد شدن فرزندانشان بودند ولی شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه آنان را متفرق کردند.

از ریف شمالی استان رقه نیز خبرهای حاکی است که نظامیان ترکیه به روستاهای الیابسة، المنبطح، الحاویة و بیر عاشق از توابع شهرک تل ابیض حمله و نفوذ کرده اند.

خروج مردم رأس العین

14 کشته و زخمی در رأس العین

سانا از شهر رأس العین نیز گزارش داد که در پی حملات نیروهای ترکیه ای پنج نفر کشته و نُه نفر نیز زخمی شدند.

سانا همچنین خاطرنشان کرد که ادعاهای وزارت دفاع ترکیه درباره تسلط برخی مواضع و نقاط در شهر رأس العین صحت ندارد.

نقشه حملات ترکیه؛ اندازه بزرگتر اینجا

وزارت دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) ضمن اعلام موفقیت آمیز بودن حملات هوایی و زمینی شب گذشته علیه شبه نظامیان کُرد در شمال استان های الرقه و الحسکه در سوریه، گفت مناطق مشخص شده برای روز اول به تصرف نیروهای ترکیه درآمده است (جزئیات بیشتر).

شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه که تا پیش از عملیات ترکیه، شریک و همپیمان آمریکا بودند و پس از عملیات، واشنگتن، پشت آنان را خالی کرد، خاطرنشان کردند که در محورهای تل حلف و علوک در شمال غربی استان حسکه با نفوذ ارتش ترکیه مقابله کردند.

این نیروها با اشاره به بمباران بی هدف منازل غیر نظامیان در طول نوار مرزی ترکیه و سوریه توسط نظامیان ترکیه، خبر دادند که توانسته اند حملات ترکیه به شهر تل ابیض را دفع کنند.

در همین ارتباط، یک منبع مسئول در نیروهای دموکراتیک به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که توانسته اند یک پهپاد شناسایی و چهار خودروی نظامی متعلق به ترکیه را منهدم کنند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد.

اردوغان با بیان اینکه اسم رمز این عملیات، چشمه صلح است، خاطرنشان کرد که عناصر تروریستی ارتش آزاد سوریه نیز در این عملیات شرکت دارند. هدف ادعایی ترکیه، ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه است.

در واکنش به تجاوزات اخیر ترکیه، وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه رژیم اردوغان طمع توسعه طلبی دارد، هشدار داد که آغاز تجاوز به خاک سوریه، آنکارا را در صف گروه های تروریستی قرار می دهد و ضربه ای کشنده به روند مذاکرات سیاسی آستانه خواهد بود(جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 664

به "حمله ترکیه به شمال سوریه ، 5 غیرنظامی دیگر کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله ترکیه به شمال سوریه ، 5 غیرنظامی دیگر کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید