حکم منفی برای لغو ترکیب واکسن آسترازنکا و اسپونتیک وی صادر شد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، وزارت بهداشت روسیه اظهار داشت: تصمیم درمورد مطالعه ترکیب دو واکسن آسترازنکا و اسپونتیک وی روسیه بعدا گرفته خواهد شد.

حکم منفی برای لغو ترکیب واکسن آسترازنکا و اسپونتیک وی صادر شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از تاس، وزارت بهداشت روسیه خاطرنشان کرد: تصمیم درمورد مطالعه ترکیب دو واکسن آسترازنکا و اسپونتیک وی روسیه بعدا گرفته خواهد شد.

پیش از این، روزنامه Farmatsevticheskiy Vestnik (Annals of Pharmaceutics)، به نقل از کمیته اخلاق وزارت بهداشت روسیه گزارش داد که یک حکم منفی در خصوص مطالعه ترکیبی واکسن ها صادر نموده است.

الکساندر گینتسبورگ، رئیس مرکز گامالیا، اواخر سال میلادی 2020 طی اظهاراتی گفته بود ترکیب واکسن روسی ضد کرونای اسپوتنیک وی و واکسن آسترازنکا که توسط شرکت داروسازی انگلیسی- سوئدی فراوری شده است، تا دو سال ایمنی در مقابل این ویروس ایجاد می نماید.

شورای اخلا وزارت بهداشت روسیه نیز با انتشار یک بیانیه گفته است: برنامه برای انجام آزمایشات ترکیبی این دو واکسن با یکدیگر فاقد تعدادی از اسناد و داده های لازم برای ارزیابی جنبه های بالینی مطالعه و همچنین توصیف کارآیی و ایمنی داروها بود. تصمیم گیری در خصوص امکان انجام مطالعه بالینی فوق الذکر توسط وزارت بهداشت روسیه براساس نتیجه گیری سازمان متخصص و شورای اخلاق طبق روال معین شده پس از ارسال اسناد درخواست شده انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1837

به "حکم منفی برای لغو ترکیب واکسن آسترازنکا و اسپونتیک وی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم منفی برای لغو ترکیب واکسن آسترازنکا و اسپونتیک وی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید