خبرنگاران تپه آغجه ریش چاراویماق بازسازی می گردد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تبریز - خبرنگاران - معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: تپه تاریخی آغجه ریش شهرستان چاراویماق بازسازی و حفاظت می گردد.

خبرنگاران تپه آغجه ریش چاراویماق بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علیرضا قوچی روز سه شنبه در ملاقات با فرماندار چاراویماق با اشاره به شروع همکاری میراث فرهنگی استان با بنیاد علوی در راستای پیشبرد و توسعه ظرفیت های گردشگری این شهرستان، اضافه نمود: در این راستا و برای تسهیل فرایند حفاظت و بازسازی این تپه تاریخی و همچنین تقویت زیرساخت های گردشگری شهرستان با تمرکز بر آبگرم منشگه همکاری مشترک مابین این اداره کل و بنیاد علوی ادامه خواهد یافت.

وی از افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان چاریماق طی سالجاری اطلاع داد و گفت: این اعتبارات برای پیشبرد اهداف حفاظتی و بازسازیی اماکن و ابنیه های تاریخی و میراثی شهرستان هزینه خواهد شد.

قوچی ادامه داد: شهرستان چاراویماق از جمله شهرستان های برخوردار آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که توسعه ظرفیت های آن در دستور کار این اداره کل واقع شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین ارکان پیشبرد اهداف و پروژه های حفاظتی و بازسازیی تأمین اعتبار ضروری است، لذا با موافقت فرمانداری چاراویماق، اعتبارات حوزه میراث فرهنگی این شهرستان از محل تملک و دارایی افزایش خواهد یافت.

تپه آغجه ریش در شهرستان چاراویماق، بخش شادیان، در روستایی به همین نام واقع شده و این اثر در تاریخ 18 خرداد 1384 با شمارهٔ ثبت 11890 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این شهرستان با 31 هزار جمعیت در 193 کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1728

به "خبرنگاران تپه آغجه ریش چاراویماق بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تپه آغجه ریش چاراویماق بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید