خبرنگاران درهای مسجد النبی یکشنبه باز می شود

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تهران-خبرنگاران- ریاست امور حرمین شریفین (مسجد الحرام و مسجد النبی) در اطلاعیه ای جمعه شب گفت که درهای مسجد پیامبر (مسجد النبی) از فردا (یکشنبه) بصورت تدریجی بازگشایی می شود.

خبرنگاران درهای مسجد النبی یکشنبه باز می شود

تلویزیون دولتی عربستان گزارش داد که این تصمیم در پی موافقت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی گرفته شده است.

در این بیانیه به ساعت بازگشایی درهای مسجد الحرام به روی نمازگران هیچ اشاره ای نشده است.

حرمین شریفین بیش از 2 ماه است که به خاطر شیوع ویروس کرونا درهای خود را به روی نمازگران بسته است، هرچند در ماه مبارک رمضان این مساجد به صورت گزینشی و به صورت محدود میزبان نمازهای مخصوص این ماه بود.

عربستان سعودی سه شنبه هفته گذشته جزییات برنامه خود برای بازگشت تدریجی زندگی به حالت طبیعی پس از گذشت نزدیک به سه ماه تعطیلی از جمله فعالیت ادارات دولتی، بازگشایی مساجد و مجوز سفر مجدد را اعلام کرد.

در این بیانیه که توسط خبرگزاری عربستان (واس) منتشر شد، آمده است؛ ممنوعیت سفرهای داخلی، برگزاری نماز در مساجد و رفتن به محل کار در بخش های دولتی و خصوصی از 31 ماه می (11 خرداد) لغو می شود.

اما در مورد شهر مکه، تغییر زمان قرنطینه از 3 بعداز ظهر تا 6 صبح تنظیم شده است و از 21 ژوئن (1 تیر) به مساجد اجازه برگزاری نماز داده می شود.

بر اساس برنامه جدید که بین روزهای پنجشنبه و شنبه هفته بعد اجرا می شود، در همه مناطق این کشور به جز مکه از ساعت 6 صبح تا 8 عصر اجازه تردد داده می شود و در زمان هایی که حمل و نقل ممنوع است، خودروهای شخصی اجازه تردد بین شهری را خواهند داشت.

بر اساس تازه ترین گزارش وزارت بهداشت عربستان، روز جمعه تست یکهزار و 581 تن دیگر در این کشور مثبت شد و شمار مبتلایان به کرونا به 81 هزار و 766 نفر رسیده است.

همچنین در 24 ساعت گذشته 17 تن دیگر نیز بر اثر کرونا در عربستان جان باخته اند و شمار فوت شدگان به 458 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1224

به "خبرنگاران درهای مسجد النبی یکشنبه باز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درهای مسجد النبی یکشنبه باز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید