تور دوحه: خط مسافری بنادر بوشهر و قطر عید فطر راه اندازی می گردد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر گفت: خوشبختانه هیچ مشکل و کمبودی در بحث ناوگان دریایی برای جابه جایی مسافران بین بنادر ایران و قطر نداریم و حدود سه هزار جایگاه آماده جابه جایی مسافران در این راستا است که این ناوگان امکان حمل خودرو را هم دارند.

تور دوحه: خط مسافری بنادر بوشهر و قطر عید فطر راه اندازی می گردد

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

حسین عباس نژاد درباره آمادگی بنادر جنوبی کشور برای جابه جایی تماشاگران جام جهانی 2022 قطر گفت: با توجه به وجود امکانات و زیر ساخت ها در چه در بخش بندری و چه در بخش ناوگان، سیاست ما ارتقای گردشگری دریایی است. این گردشگری دریایی می تواند در سطح برگزاری تورهای دریایی بین جزایر داخلی باشد یا اینکه بین بنادر ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس مسافر جابه جا گردد.

وی ادامه داد : در بحث برقراری خط مسافری بین بنادر ایران و بنادر قطر و عمان به طور جدی مطرح است. از هفته گذشته هم جابه جایی مسافر بین بنادر ایران (خرمشهر) و کویت مجددا آغاز شد.

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه برگزاری تورهای گردشگری بین بنادر چابهار- آبادان و بین سایر بنادر را مطرح نموده ایم، تاکید نمود: بحث راه اندازی خط مسافری بین بنادر بوشهر و کیش به قطر و بعلاوه راه اندازی خطر مسافری بین چابهار و قشم به بنادر عمان در دستور کار قرار گرفته است.

عباس نژاد با اشاره به آمادگی های ایران برای برقراری خط های مسافری گفت: تسهیلاتی باید برای ارتقای ناوگان دریایی ایجاد می شد، از سوی دیگر باید با بنادر کشورهای همسایه توافقاتی انجام گردد که این هماهنگی ها با مقامات کشور قطر در سفر اخیر آنها به کیش به توافق رسیده است.

وی درباره موضوع مذاکرات با طرف قطری اضافه نمود: یکی از مذاکرات با طرف قطری در بخش دریایی این بوده که ایران ارتباطات بندری و دریایی با بنادر قطر را تسهیل کند که در این زمینه موضوع مهمی که به صورت خاص به آن پرداخته شد جابه جایی و گردشگری مسافری بوده است.

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر با اشاره به امکانات موجود در بحث ناوگان گفت: خوشبختانه هیچ مشکل و کمبودی در بحث ناوگان دریایی برای جابه جایی مسافران بین بنادر ایران و قطر نداریم و حدود سه هزار جایگاه آماده جابه جایی مسافران در این راستا است که این ناوگان امکان حمل خودرو را هم دارند.

وی با بیان اینکه جابه جایی مسافر در بازه زمانی جام جهانی شرایط ویژه ای دارد، گفت: باید به توافقات جانبی با کشور قطر برسیم که این موضوعات در جلسه با رییس جمهوری کشورمان با امیر قطر مورد پیگیری و بعلاوه در جلسه اخیر وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر با طرف قطری مورد آنالیز قرار گرفتند اما به هر حال سازمان بنادر و بنادر جنوبی کشور ظرفیت جابه جایی مسافران و تماشاگران به ویژه در بخش ناوگان در بازه جام جهانی را دارد و بخشی از توافقات به انجام رسیده است.

وی تاکید نمود: خارج از بازه جام جهانی ارتباطات بندری و دریایی در بخش مسافری بین بنادر ایران و قطر برقرار می گردد و این ارتباطات تنها صرف بازه جام جهانی نخواهد بود.

عباس نژاد در پاسخ به این سوال که جابه جایی مسافران به قطر در بازه جام جهانی از کدام بنادری در ایران انجام می گردد، گفت: آنچه مورد نظر قرار گرفته بنادر کیش و قشم امکان جابه جایی مسافر به بنادر قطر را دارند و بعلاوه امکانات مورد احتیاج برای راه اندازی این خط مسافری در بندر بوشهر وجود دارد. از آنجایی که بوشهر در سرزمین اصلی قرار گرفته است اولویت جابه جایی مسافر از بنادر ایران به قطر در فاصله زمانی برگزاری جام جهانی بنادر کیش و قشم هستند.

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر تاکید نمود: به طور قطع خط مسافری بندر بوشهر و بندر قطر راه اندازی می گردد و این ارتباطی به برگزاری مسابقات جام جهانی ندارد و سعی ما این است که این خط مسافری طبق گفته وزیر گردشگری در عید فطر راه اندازی گردد. البته کشتی مسافری این خط باید آماده گردد.

وی اضافه نمود: فاصله بین بوشهر و قطر 100 مایل است و جزو نزدیک ترین بنادر کشورهای همسایه به کشورمان محسوب می گردد و ساعت و زمان تردد بین این بنادر به سرعت کشتی بستگی دارد اما اگر تردد با کشتی های تند رو انجام گردد فاصله زمانی بین دو بندر به حدود 4 تا 5 ساعت می رسد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2228

به "تور دوحه: خط مسافری بنادر بوشهر و قطر عید فطر راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: خط مسافری بنادر بوشهر و قطر عید فطر راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید