خوابیدن با موی خیس چه مضراتی به دنبال دارد؟

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، موی خیس شکننده است. وقتی بدون خشک کردن موهایتان به رختخواب می روید، این مسأله می تواند باعث گره خوردن مو ها در زمان خواب گردد.

خوابیدن با موی خیس چه مضراتی به دنبال دارد؟

به گزارش، اگر شما هم از آن دست کسانی هستید که عادت دارند با موی خیس بخوابند باید بدانید که این کار پیامد هایی دارد. عادت دارید شب ها حمام کنید؟ پس اگر بدانید این پیامد ها چه هستند در نحوه مراقبت از موهایتان تجدید نظر می کنید و با کمی صرف وقت قبل از سر گذاشتن به روی بالش، مو های خود را خشک می کنید. در ادامه می خواهیم ببینیم خوابیدن با موی خیس چه مضراتی دارد.

تا به حال تجربه ناخوشایند خارش و تحریک پوست سر را داشته اید؟ معمولاً تقصیر را به گردن شامپو می اندازیم، اما ممکن است علت این حس ناخوشایند عادت خوابیدن با موی خیس باشد. خوابیدن روی یک روبالشی خیس هم می تواند دلیل بیماری های پوست سر مثل شوره باشد. وقتی با موی خیس می خوابیم، محیط گرم و مرطوبی که در این حالت به وجود می آید می تواند رشد باکتری ها را بیشتر کند.

  • 11 عادت غلط که مو های شما را نازک تر می نماید

موی خیس شنماینده است. وقتی بدون خشک کردن موهایتان به رختخواب می روید، این مسأله می تواند باعث گره خوردن مو ها در زمان خواب گردد. به این ترتیب صبح روز بعد موهایتان دیگر به هیچ صراطی مستقیم نیستند و باز کردن گره هایشان سخت می گردد. این مسأله می تواند اضطراب بیشتری به برنامه صبحگاهی شما وارد کند.

اگر با موی خیس به رختخواب بروید، این احتمال وجود دارد که صبح با سردرد از خواب بیدار شوید. بعضی کارشناسان مراقبت مو می گویند خوابیدن با موی خیس باعث پایین آمدن دمای بدن می گردد و این مسأله موجب سردرد می گردد، چون بدن سعی می نماید خود را گرم کند. متخصصان دیگر هم معتقدند اگر با موی خیس و حوله به سر بخوابید، این مسأله نه تنها باعث سردرد می گردد، بلکه می تواند خواب شما را مختل کند.

خوابیدن با موی خیس پیامد های جدی ای بر سلامت ندارد، اما روی ظاهر مو ها تأثیر می گذارد. رطوبت موها، سایش آن ها با روبالشی را بیشتر می نماید، مسأله ای که باعث وز شدن مو ها می گردد. کمی صرف وقت برای خشک کردن مو ها قبل از خواب می تواند در پولی که صرف خرید محصولات ضد وز می کنید صرفه جویی کند.

مو های نازک، آسیب پذیرند و حجم ندارند. خوابیدن با موی خیس به ویژه برای این نوع مو مضر است. مو ها دیگر به آن راحتی حجم پیدا نمی نمایند، به همین دلیل اگر همواره با موی خیس بخوابید، این کار باعاث می گردد موهایتان حتی کم پشت تر به نظر برسد.

چند وقت یک بار برای زدن موخوره هایتان به آرایشگاه می روید؟ یکی از دلایل اینکه باید زود به زود موهایتان را کوتاه کنید، عادت خوابیدن با موی خیس است. چون موی خیس در برابر شنمایندگی آسیب پذیر است و غلت زدن های در حین خواب ممکن است باعث ایجاد موخوره گردد.

خوابیدن با موی خیس نه تنها روی پوست سر بلکه روی پوست صورت هم تأثیر می گذارد. وقتی در خواب غلت می زنید، ممکن است موهایتان روی صورت تان قرار بگیرد. ترکیب موی خیس و دمای اتاق می تواند محیط عالی ای برای رشد باکتری هایی فراهم کند که پوست را تحریک می نمایند.

منبع: روزیاتو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1299

به "خوابیدن با موی خیس چه مضراتی به دنبال دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوابیدن با موی خیس چه مضراتی به دنبال دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید