تور یونان ارزان: دره ساماریا، دره ای بکر در یونان برای طبیعت گردی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، دره ساماریا | gorge of Samaria در یونان

یونان یکی از پربازدیدترین جاذبه های دنیاست، کشوری با بیش از 60 جزیره مسکونی، بناهای تاریخی، سواحل مناسب و رشته کوه های سربفلک کشیده که تنوع مجذوب کنندهی را برای گردشگران به وجود آورده است. می خواهیم به سراغ بزرگ ترین و پرجمعیت ترین جزیره این کشور یعنی کرت (crete Island) برویم، در اینجا دره ای مجذوب کننده به نام دره ساماریا هست که طبیعت گردان زیادی عاشق پیاده روی در مسیرهای تماشایی اش هستند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره دره ساماریا در یونان بیشتر بدانید.

تور یونان ارزان: دره ساماریا، دره ای بکر در یونان برای طبیعت گردی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

درباره دره ساماریا

دره ساماریا (gorge of Samaria) در غرب جزیره کرت در میان پارک ملی ساماریا و کوه های سفید واقع شده است. دره ای جادویی که یکی از برترین جاذبه های کرت است و گردشگران زیادی دوست دارند که از آن تماشا نمایند. اگر گذرتان به جزیره کرت یونان افتاد یک کار از بایدهای سفرتان است: طبیعت گردی در دره ساماریا. این دره 16 کیلومتری یکی از طولانی ترین دره های اروپاست و در تنها پارک ملی جزیره کرت یعنی پارک ملی ساماریا واقع شده است. با رفتن به این دره منظرههای خیره نماینده ای انتظارتان را می کشد که مخصوصا در فصل بهار زیبایی دلفریب دارند.

طبیعت گردی در دره ساماریا

طبیعت گردی در این دره در اواسط کوه های سفید و از ارتفاع 1250 متری آغاز می گردد، از آن بالا دامنه کوه هایی را می بینید که همچنان تکه هایی از یخ بر روی آن ها جا خوش نموده است! در این طبیعت گردی یک جهت پیچاپیچ پر شیب در انتظارتان است که به اعماق دره ختم می گردد البته نگران شیب زیاد نباشید چون در قسمت های خطرناک می توانید برای پایین رفتن از نرده های چوبی کناره های جهت یاری بگیرید. در این جهت گاهی قاطرهایی را می بینید که برای حمل کسانی که مسئله ای برایشان پیش آمده و نمی توانند راه را ادامه دهند در نظر گرفته شده است.

گاهی چشمتان به تابلوهایی می افتد که درباره چیزهایی که در طول جهت می بینید مثل گل ها و حیوانات شرح داده اند. خودتان را آماده کنید برای تماشا کل های رنگارنگ، گل هایی مثل بابونه و شقایق که در دشت ها سبز می شوند.

جذابیت های این دره فقط به زیبایی های طبیعی اش نیست بلکه گاهی کلیساهای کوچک و روستاهای متروک سر راهتان سبز می شوند که بهتر است قبل از اینکه به پیاده روی تان ادامه دهید کمی بیشتر به آن ها توجه کنید. اولین کلیسایی که در این جهت به آن بر می خورید کلیسای سنت نیکولاس است که در نزدیکی دشتی پر از گل های وحشی واقع شده است. در دهه 1700 در این کلیسا قیامی علیه ترک هایی که در پی افرادی وارد این دره شده بودند صورت گرفت.

در قرن های گذشته افرادی در این دره ساکن بودند این را می گردد از قلعه ها و کلیساها فهمید. به خاطر دیواره های امنی که این دره داشت تا سال 1962 افراد زیادی در دهکده های کوچک آن زندگی می کردند اما بعد از اینکه اینجا پارک ملی شد همه آن ها مجبوبر به ترک این محل شدند. ابن دره زیستگاه بزهای وحشی است، حیواناتی که از قرن ها قبل در این دره زندگی می کردند و امروز بزرگ ترین جمعیت پستانداران جزیره کرت را تشکیل می دهند.

بعد از 14 کیلومتر طبیعت گردی به انتهای جهت می رسید؛ در اینجا یک کافه هست که می توانید مدتی در آن بنشینید و یک لیوان آب پرتغال خنک بنوشید. از اینجا به بعد با طی 2 کیلومتر به ساحل و شهر آجیا روملی (Agia Roumeli) می رسید. پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه سوار قایق شوید کمی پاهایتان را داخل آب بگذارید تا بعد از این پیاده روی طولانی خستگی جهت از تنتان در بروید. در این ساحل رستوران های زیادی هست که منظره دریا دارند و غذاهای محلی سرو می نمایند.

نکات مهم برای طبیعت گردی در دره ساماریا

  • برای طبیعت گردی در این دره 5 تا 7 ساعت پیاده روی در پیش رو دارید پس با تجهیزات و آمادگی بدنی کافی به آنجا بروید تا از سفرتان لذت ببرید.
  • جهت پیاده روی در این دره به خوبی درست شده و از جهتهای کوهنوردی دیگر جزیره راحت تر است.
  • در طول جهت راهنماهای زیادی هستند که در صورتی که یاری بخواهید شما را هدایت می نمایند. حتی در روستای ساماریا یک کمپ پزشکی هم هست که در صورت بروز مشکل می توانید روی او حساب کنسد.
  • در طول پیاده روی در این پارک چشمه های زلال زیادی را می بینید که می توانید مدتی در کنار آن ها بنشینید و یا آب خنک بنوشید پس نیازی نیست که آب زیادی با خود به همراه بیاورید.
  • مطمئنا برای این پیاده روی چند ساعته باید غذای کافی با خود داشته باشید چون در جهت هیچ جایی برای فروش غذا وجود ندارد.
  • در ماه های اوج گردشگری تعداد گردشگران پارک به بیش از 2 هزار نفر می رسد اما این پارک همواره هم اینقدر شلوغ نیست و در بیشتر روزها چند صد نفر طبیعت گرد دارد.

کی و چگونه به دره ساماریا برویم؟

پارک ملی ساماریا در ماه های سرد سال باز نیست چون جریان زیاد آب، دره را خطرناک و غیر قابل عبور می نماید. پارک همواره معمولا در اول ماه می (اواسط اردیبهشت) باز می گردد. با این حال در ماه آوریل (فروردین) هم امکان رسیدن به بعضی نواحی دره فراهم است پس با توجه به شرایط آب و هوایی ممکن است بسیار زودتر از 1 می باز گردد. معمولا این پارک در اواخر اکتبر (اوایل آبان) به روی گردشگردان بسته می گردد اما اگر باران های پاییزی جهتهای پیاده روی را خراب و سنگ ها را ناپایدار کند کمی زودتر بسته می گردد. در روزهای بارانی از آن جایی که امکان ریزش سنگ وجود دارد پارک بسته می شد.

می توانید هر روز از ساعت 7:30 صبح تا قبل از تاریکی هوا به بازدید از این دره بروید اما حواستان باشد که اگر ساعت ورود شما به پارک ملی بعد از ساعت 14 باشد بایید فقط ¼ از دره را طی کنید و برگردید تا به تاریکی هوا نخورید. ورودی پارک برای بزرگ سالان 5 یورو (حدود 35 هزار تومان) و برای کوردکان زیر 15 سال رایگان است. برترین زمان برای پیاده روی در این دره فصل بهار است چون هوای خنک و منظره ها سرسبز شرایطی عالی را برای لذت بردن از طبیعت گردی به وجود آورده اند.

منبع: katherinebelarmino.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2151

به "تور یونان ارزان: دره ساماریا، دره ای بکر در یونان برای طبیعت گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: دره ساماریا، دره ای بکر در یونان برای طبیعت گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید