رشد 140درصدی سفر گردشگران عمانی به ایران

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از مشخصات بخش گردشگری سرعت ایجاد شغل است که تقریبا 2/5 برابر بخش های دیگر اقتصاد است.

رشد 140درصدی سفر گردشگران عمانی به ایران

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به استان قزوین سفر نموده است، پیش از ظهر امروز در بازدید از دهکده طبیعت قزوین در جمع خبرنگاران گفت: ایجاد اشتغال در واقع با حداقل سرمایه در صنعت گردشگری اتفاق می افتد، یعنی با حدود 50 الی 60میلیون تومان سرمایه گذاری در این بخش می توان یک شغل ایجاد کرد. این در حالی است که این رقم در بخش صنعت و کشاورزی 10 برابر و بلکه بیشتر است.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری در جهان، به ازای هر 10 شغل یک شغل در حوزه گردشگری است. ما هم در سال های اخیر جزو سازمان های پیشرو بودیم و توانسته ایم 203هزار شغل ایجاد کنیم. آمار گردشگران ورودی نیز به رغم تبلیغات منفی دشمنان از 5میلیون و 100 هزار نفر به 7/8میلیون نفر رسیده است.

مونسان افزود: لغو ویزا یک طرفه با چین از مهم ترین برنامه های سازمان است؛ کشور چین در سال گذشته 150 میلیون نفر خروجی گردشگر داشته است و در کوشش هستیم سهمی از این گردشگران چینی را داخل ایران داشته باشیم و هدف گذاری ما در مرحله اول یک میلیون نفر و مرحله دوم 2میلیون نفر است.

او افزود: در تجربه ای مشابه لغو ویزا با کشور عمان را داشتیم که سه ماهه اول سال جاری شاهد رشد 140درصدی سفر گردشگران عمانی به کشور بودیم.

مونسان با دعوت از مردم برای سفر به استان قزوین گفت: استان قزوین دارای جاذبه های فراوانی است و توصیه می کنم که مردم حتماً به این استان سفر نمایند و از مجموعه 1400 هکتاری باراجین به ویژه دهکده طبیعت که گونه های جانوری کم نظیری دارد و حیوانات در فضای طبیعی نگهداری می شوند دیدن نمایند.

او با اشاره به زیبایی های استان قزوین اعلام نمود: منطقه باراجین با فاصله اندک به شهر قزوین دارای ظرفیت مناسب برای بازدید گردشگران است و واقعا جا دارد که هم از داخل کشور و هم خارج از کشور توریست به این شهر سفر کند و هرچند این ظرفیت را دارد که مسافر تا یک هفته در این شهر بماند، اما می توان با تدارک تورهای یک روزه و معرفی بیشتر مکان های تاریخی و طبیعی این شهر، جهت گردشگر پذیری را برای استان قزوین را هموار کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 401

به "رشد 140درصدی سفر گردشگران عمانی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 140درصدی سفر گردشگران عمانی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید