سرگردانی بیماران دیالیزی در کرج

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، در چند روز اخیر خبر تعطیلی بخش دیالیز بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی (ره) کرج حاشیه های بسیاری در البرز ایجاد و بسیاری از مردم را نگران کرد.

سرگردانی بیماران دیالیزی در کرج

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

خبرنگاران آنلاین - فتانه احدی: عده ای که مدت ها برای دیالیز به این مرکز مراجعه می کردند ازسوی مسئولان بیمارستان به مراکز دیگر سوق داده شدند. سحر علوی، یکی از افرادی که در این بیمارستان دیالیز می شد، می گوید: بعد از تعطیلی بخش دیالیز واقعا سرگردان شدیم. نوع خدمات تغییر نموده و از مسئولان تقاضا داریم هرچه زودتر مسائل بخش دیالیز را برطرف نمایند و بیشتر به فکر بیماران، به ویژه بیماران دیالیزی که شرایط خاصی دارند، باشند.

محمد صدری، یکی دیگر از بیماران، هم می گوید: بیماران این بخش تعطیل شده، چاره ای جز رفتن به مراکز دیگر نداشتند و این وضع مسائل زیادی برای بیماران به همراه دارد.

این نگرانی ها در شرایطی مطرح می گردد که مدیرعامل بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با بیان این که نوسازی بخش دیالیز در حال اجرا است، به خبرنگاران می گوید: تعطیلی بخش دیالیز این بیمارستان شایعه است.

مهدی خسروی با اشاره به این که تعدادی دستگاه مستهلک از بیمارستان امام خمینی (ره) در قسمت آزمایشگاه خارج و همزمان دستگاه جدید به این مجموعه اضافه شده است، می افزاید: بخش دیالیز پیمانکار جدا دارد که با توجه به سرانجام قرارداد، باید با پیمانکار قرارداد جدید امضا یا پیمانکار جدید انتخاب گردد.

وی با بیان این که اموال خارج شده از بیمارستان ربطی به مجموعه دیالیز ندارد، ادامه می دهد: اموال خارج شده از بیمارستان در بخش آزمایشگاه، دستگاه های مستهلکی بود که خروج آن با هماهنگی و با جایگزینی دستگاه جدید صورت گرفته است.

مدیرعامل بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با اشاره به این که 23 دستگاه فعال در بخش دیالیز وجود دارد که در هر 4 ساعت، 23 بیمار دیالیزی را پشتیبانی و در هر روز 4 نوبت خدمات دهی می نماید، می افزاید: به غیر از تعطیلی موقت به دلیل نوسازی، مشخص تکلیف تعرفه بیمارستان تنها موردی است که موجب بروز مشکل شده است. از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی البرز تقاضا داریم در برطرف این مشکل ما را کمک نمایند، زیرا اصلاح تعرفه از عمومی غیردولتی به خصوصی موجب بروز مسائل بسکمک برای ما شد. ما هزینه ها را با تعرفه خصوصی پرداخت، اما خدمات را دولتی دریافت می کنیم.

بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی (ره) در هسته مرکزی شهر کرج واقع شده است و در یکی - دو سال اخیر دستخوش اتفاق های حاشیه ای بسکمک بوده است. مالکان بیمارستان امام خمینی (ره) دستگاه های دولتی هستند و بنیاد شهید، سازمان همکمک شهرداری ها و استانداری البرز هم در آن سهم دارند و به همین دلیل بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، تعرفه های آن دولتی است. مسائل این بیمارستان از آنجا شروع شد که تعرفه های دریافتی به بهای دولتی محاسبه شد و بنابراین درآمد بیمارستان به اندازه یک پنجم کاهش یافت و این کاهش جوابگوی حقوق کارکنان نبود.

بر اساس گفته سرپرست پیشین این بیمارستان، تا 2 سال قبل درآمد بیمارستان در هر ماه حدود 5 میلیارد تومان بود، اما بعد از مصوبه مجلس شورای اسلامی این درآمد به حدود 350 تا 400 میلیون تقلیل یافت، در حالی که پرداختی هر ماه بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به کارکنان حدود 2 میلیارد تومان بود.

بیمارستان امام خمینی (ره) که تا 4 سال پیش بیش از 900 نفر پرسنل داشت به دلیل مسائل اقتصادی نتوانست این تعداد از افراد را حفظ کند و با ریزش بسکمک از نیروها حالا کمتر از 470 نفر نیرو دارد. پرداخت نشدن دستمزد پزشکان از سال 94 به بعد و مطالبه های انباشته شده پرستاران موجب شد کارکنان این مجموعه بیش از 30 بار تجمع اعتراض آمیز برپا نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 842

به "سرگردانی بیماران دیالیزی در کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگردانی بیماران دیالیزی در کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید