سفرهای رویایی به قطعات پازل بهشت زمینی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، شهر جذاب کویری جایسالمر هند، ساحل لائم سینگ پوکت تایلند، معبد لاما چین از بزرگترین و اسرارآمیزترین معابد جهان و باغ پروانه های کوالالامپور که شامل 120 گونه از پرندگان مختلف است از قطعات پازل های بهشت زمینی معرفی شده در این مقاله است.

سفرهای رویایی به قطعات پازل بهشت زمینی

جایسالمر هند

جایسالمر شهری کویری در امتداد مرزهای مشترک پاکستان و هند است که در غرب راجستان واقع شده است. این شهر در صحرای تمار واقع شده است. دراطراف شهر دیوارهای ماسه ای زرد رنگی قرار گرفته است که کماکان جلوه شهر را حفظ نموده است. نام جایسالمر برگرفته از سنگ های زرد ماسه است که در بیشتر عمارت ها از آن استفاده شده است و به خاطر همین است که نام دیگر شهر جایسالمر شهر طلایی است.

عمارت های عظیم و تاریخی، قلعه های عظیم شهر و دروازه های آن همه و همه شما را به وجد می آورند. تزئینات و کاشی کاری های ایتالیایی و چینی و معابدی که قدمت آنها به قرن شانزدهم تا نوزدهم باز می گردد می تواند نمای اولیه مرموز شهر جایسالمر را تبدیل به شهری جذاب و تاریخی می نماید که میتواند گزینه حتمی برای تور هند باشد.

ساحل لائم سینگ پوکت

لائم سینگ یا آواز شیر یکی از جزایر غربی پوکت است که در شمال پاتونگ قرار گرفته است و قطعه ای از پازل بهشت زمینی پوکت است. خلیجی زیبا با پرتگاههای مخوف و صخره هایی پر از درخت که ما بین سواحل کامالا و سورین قرار گرفته است. ساحلی زیبا پر از نخل های سرسبز در امتدادی حدود 150 متر که در فصول توریستی بسیار شلوغ می گردد، ولی اگر می خواهید بهترین بهره را از تور تایلند ببرید در فصلی که خلوت تر است می توانید سفر ایده آل تری داشته باشید.

معبد لاما چین

معبدی عظیم، اسرار آمیز و زیبا که جز پرطرفدارترین جاذبه های تور چین است که در زمان حکومت سلطنت کینگ ساخته شده است. این معبد در اواخر قرن هفدهم ساخته شده و به مدت 50 سال اقامتگاه و محل زندگی سومین پادشاه حکومت کینگ بوده است و بعد از مدتی به معبدی برای پرستشگاه بودائیان تبدیل شده است. این معبد 5 سالن دارد که با کاشیهای زرد رنگ و سقف قرمز آراسته شده است. اولین سالن معبد لاما، سالن پادشاه آسمانی است که یک ورودی به 4 سالن دیگر است.

چهار سالن دیگر به ترتیب به نام های سالن هماهنگی، سالن صلح، سالن برکات سرمدی و سالن چرخ دارما خوانده می شوند. حیاط سالن صلح و هماهنگی دقیقا بیرون از سالن پادشاه آسمانی قرار گرفته است. سه مجسمه بودا در این سالن قرار گرفته است. محلی که لاما مراسم مذهبی را در آن اجرار میکرد سالن چرخ دارما است.

باغ پروانه ها کوالالامپور

باغ پروانه ها رد فاصله کمی از باغ پرندگان قرار گرفته است، اینجا کلکسیونی از پروانه ها را در 120 گونه و حدود 6000 قطعه خواهید دید. پروانه ها در فضای باغ آزادانه پرواز می نمایند و به حضور گردشگران عادت نموده اند. صدها پروانه در رنگها و طرح های متنوع در این پارک پرواز می نمایند و البته اگر خوش شانس باشید شاید فقط 20 نوع آنها را در یک روز بتوانید ببینید.

اگر علاقه مند به دیدن تالاب و آبشار دارید، در حین گشت و گذار در جنگل های بارانی و راستا های پر پیچ و خم از روی پل های کوچکی که روی تالاب ها تعبیه شده اند عبور کنید و به تماشای آبشارها و تالاب ها بپردازید و از رطوبت و گرمای هوا و جو بومی و دست نخورده این باغ لذت ببرید. بازدید از باغ پروانه ها پیشنهاد ویژه ای برای تور مالزی خواهد بود که توصیه میکنیم حتما به آن فکر کنید.

مکان های معرفی شده می تواند انتخاب های هیجان انگیزی برای سفرهای نوروزی شما باشد و بدین ترتیب بتوانید برنامه مفرحی برای تور نوروز 97 خود تدارک ببینید.

منبع: setare.com
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1584

به "سفرهای رویایی به قطعات پازل بهشت زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای رویایی به قطعات پازل بهشت زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید