برنامه سفر یک روزه به آنتالیا ترکیه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، آنتالیا ترکیه برای ما ایرانی ها بسیار محبوب است، مخصوصا در فصل تابستان این شهر مملو از ایرانی هایی می‌شود که برای استراحت و تفریح به این شهر سر می‌زنند. اما اگر برنامه فشرده یک روزه‌ای برای بازدید از آنتالیا دارید. ما این مقاله پیشنهادی را اماده کرده ایم.

برنامه سفر یک روزه به آنتالیا ترکیه

شهر آنتالیا یکی از محبوب‌ترین و زیباترین شهرهای ترکیه است که به خصوص در فصل تابستان مقصد سفر گردشگرهای زیادی از سراسر دنیا و کشورمان ایران است. این شهر طبیعت خود را با سواحل زیبایش در کنار بقایای تاریخی، به رخ می‌کشد.

شاید تا الان بارها به آنتالیا سفر کرده باشید و شاید هم هنوز تجربه بودن در آن را نداشته‌اید. به هرحال اگر گذرتان برای 24 ساعت به این شهر فوق‌العاده افتاد، حتماً برایتان جالب است بدانید که چگونه می‌توانید یک شبانه‌روز را به بهترین نحو ممکن در اینجا سپری کنید.

به دروازه هادریان قدم بگذارید

بی‌شک یکی از مهمترین و زیباترین بناهای تاریخی آنتالیا دروازه هادریان یا به ترکی اوچ‌ قاپیلار (Üçkapılar) است. این سازه مربوط به سال 130 بعد از میلاد است که به عنوان یادبودی از بازدید امپراتور قدرتمند رومی هادریانوس از این شهر ساخته شد.

در آن زمان شهر آنتالیا به نام آتلیا شناخته می‌شد؛ حاشیه‌های دروازه که از جنس مرمر و گرانیت هستند در کنار نقوش گل‌دار و قرنیزهای آن همگی حکایت از دوره‌ای کاملاً متفاوت دارند.

این دروازه که بنا به احتمالات در اصل دو طبقه بوده، ورودی شهر باستانی آنتالیا است که امروزه به شکلی که می‌بینیم باقی‌مانده.

به کالیچی خوش‌ آمدید

حرف از شهر قدیمی آنتالیا شد، جایی که حتماً باید گوشه‌به‌گوشه‌اش را بگردید! کالیچی (به ترکی Kaleiçi) نام این شهر باستانی است که یکی از محبوب‌ترین محله‌های آنتالیا به حساب می‌آید.

فقط کافیست داخل این محله زیبا شوید تا زیبایی آن شما را محو خود کند. با پیاده‌روی در راسته خیابان‌های سنگ‌فرش اینجا، ساختمان‌های قدیمی سنگی و چوبی آن را خواهید دید. اینجا می‌توانید از فروشگاه‌های سوغاتی متعددی خرید کنید.

بعد از کمی خرید سری هم به مناره یولی (Yivli Minare) بزنید. این سازه در اصل در سده دوم بعد از میلاد معبدی رومی بوده و در قرن 13 به دستور یکی از سلاطین سلجوقی مسجد آن ساخته می‌شود.

حالا اگر کمی هوس دریا کرده‌اید خودتان را از طریق پله‌های معروف Kırkmerdiven (راه‌پله‌ای باستانی)‌ که برای اتصال کالیچی به بندرگاه ساخته شده به آب برسانید.

صبحانه اصیل ترکی بخورید

اصلاً شما وقتی در ترکیه باشید باید هر روزتان را با سفره صبحانه دلچسب ترکی شروع کنید. در این 24 ساعت حداقل یک وعده صبحانه‌ خواهید داشت و چه چیزی بهتر از آنکه ناشتایی ترکی شامل انواع پنیر، زیتون، مارمالاد و مربا و شیرینی‌های خوشمزه به همراه تعداد زیادی استکان چای خوش‌طعم ترکی میل کنید!

بعد از اینکه شما هم مثل ما آب دهانتان را قورت دادید می‌رسیم به اینکه کجا این صبحانه پروپیمان را باید خورد؟ یکی از پرطرفدارترین جاها کافه Big Man در منطقه Lara است که صبحانه‌ای خوش‌مزه برایتان آماده می‌کند تا شما در حالی که از ویوی محشر دریای آنتالیا و کوه‌هایش لذت می‌برید آن را نوش جان کنید!

از موزه آنتالیا دیدن کنید

اگر خیلی به تاریخ علاقه دارید، پس بازدید از این موزه برای آشنایی بیشتر با گذشته شهر آنتالیا برای شما واجب است. اینجا که یکی از بزرگترین موزه‌های کشور ترکیه است 13 سالن نمایشگاه دارد که مجموعه‌های حیرت‌انگیزی در آن وجود دارد.

مجسمه‌هایی از دوران رم باستان، موزاییک‌هایی از عهد بیزانس و کتیبه‌هایی مربوط به سلسله عثمانی فقط تعدادی از آثار این موزه‌ هستند.

در Börekçi Tevfik بورک بخورید!

احتمالاً زمان ظهر تا الان باید رسیده باشد و شما احساس گرسنگی می‌کنید. پس حتماً به مغازه Tevfik Bey بروید که از سال 1930 تا به الان مغازه‌اش را باز نگه داشته و börek معروف ترکی را آنجا امتحان کنید.

خمیری بسیار نازک که ماهرانه با دست پیچیده شده و داخلش با موادی مثل پنیر ترکی lor، پنیر سفید با جعفری و گوشت چرخ‌کرده پر شده و ترد و لذیذ برای شما سرو می‌شود. بورک شیرین که روی آن پودر شکر می‌ریزند هم باید امتحان شود!

نوبتی هم باشد وقت شنا و آب‌تنی است!

سفر به آنتالیا بدون کمی آب‌تنی و ریلکس‌کردن زیر نور آفتاب روی شن‌های ساحل آن کامل نمی‌شود! یکی از بهترین و معروف‌ترین سواحل آنتالیا پلاژ Konyaaltı است که با طولی حدود 7 کیلومتر و شن‌های سفید و آب نیلی که دارد مناسب شنا و سیر شدن از دریای آنتالیا است.

در نزدیکی این پلاژ کافه‌ رستوران‌های زیادی هم هستند که تجربه کنار دریای شما را تکمیل می‌کنند.

انتشار: 14 اسفند 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 57

به "برنامه سفر یک روزه به آنتالیا ترکیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "برنامه سفر یک روزه به آنتالیا ترکیه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر یک روزه به آنتالیا ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید