سمپوزیوم مجسمه سازی آثار ارزشمندی برای شهر کرمان به جا خواهد گذاشت

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران/کرمان شهردار کرمان گفت: سمپوزیوم مجسمه سازی آثار ارزشمندی برای شهر کرمان به جا خواهد گذاشت و در آینده می توانیم از شهر کرمان به عنوان یک گالری یاد کنیم که گردشگران در کنار آثار هنری حضور پیدا کنند.

سمپوزیوم مجسمه سازی آثار ارزشمندی برای شهر کرمان به جا خواهد گذاشت

سیدمهران عالم زاده عصر امروز 15 فروردین ماه در آیین افتتاح چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان اظهار کرد: وجه تمایز و رسالت یک شهر به هویت تاریخ، فرهنگ، هنر و معماری آن شهر است.

وی اضافه نمود: آنچه که یک شهر را متفاوت می کند، ویژگی های فرهنگی، اصحاب فرهنگ و هنر، معماری و تاریخ آن شهر است و آثارش در کتاب های تولید شده، آثار هنری و موسیقی آن جامعه نمودار می شود.

عالم زاده شرح داد: هر دوره معاصر یک دوره از تاریخ آینده هر شهر است و امروز معماری و شهرسازی متفاوتی که در شهر کرمان بروز می کند و مبلمان و المان هایی که ساخته می شود، در آینده به عنوان بخشی از تاریخ این دوره به قضاوت گذاشته می شود و وظیفه داریم در هر دوره تاریخی چیزی بر شهر بیفزاییم که قطعا فقط ساختمان نیست و در حوزه فرهنگی موضوعات مختلفی باید پیگیری کنیم.

شهردار کرمان اعلام نمود: برای ارتباط موثر و مفید با هنرمندان و اضافه نمودن به شهر کرمان سمپوزیوم مجسمه سازی را برگزار کردیم که در سطح بسیار خوبی با حضور هنرمندان برگزار می شود و استفاده از سنگ و مس در خلق آثار از ویژگی های این دوره سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان است.

وی اضافه نمود: سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان آثار ارزشمندی برای شهر کرمان به جا خواهد گذاشت و در آینده می توانیم از شهر کرمان به عنوان یک گالری یاد کنیم که گردشگران در کنار آثار هنری حضور پیدا کنند.

عالم زاده شرح داد: در مرحلۀ اول با اعلام فراخوان کشوری، 22 اثر ارسالی به این سمپوزیوم توسط داوران انتخاب شد که بعد از ساخت ماکت و ارسال آن به دبیرخانۀ سمپوزیوم و داوری، 12 اثر طی دورۀ برگزاری سمپوزیوم اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: فرهنگ و هنر هر شهر روح آن شهر است که در یک جامعه مدنی شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه خانه هنرمندان کرمان در سرانجام سال 99 افتتاح شد، اضافه نمود: نخستین رویداد رسمی شهرداری در سال جدید نیز فرهنگی هنری است که استمرار آن رویدادها سیما و منظر شهر را تغییر می دهد.

علیزاده شرح داد: سبقه فعالیت کرمان در حوزه هنرهای تجسمی و به ویژه مجسمه سازی در کشور سرآمد است؛ فردی مانند استاد صنعتی و بعد از تهران دومین گنجینه هنرهای تجسمی را در کرمان داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1754

به "سمپوزیوم مجسمه سازی آثار ارزشمندی برای شهر کرمان به جا خواهد گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمپوزیوم مجسمه سازی آثار ارزشمندی برای شهر کرمان به جا خواهد گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید