سفرنامه تایلند (بانکوک

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، 19 دی ماه 88 من و همسرم به عنوان اولین سفر خارجی و با توجه به آب و هوا در این فصل راهی تایلند (بانکوک و پوکت) شدیم. سفرنامه های زیادی از تایلند در اینترنت موجوده که خیلی برای ما مفید بود.اما سعی دارم در این سفرنامه نکاتی رو که از نظر ما قابل توجه بود بنویسم، تا هم ثبت خاطره ای برای خودمون باشه و هم هدایت هم برای خوانندگان. در انتها سفرنامه هم اطلاعات کلی و یه سری قیمت ها را به منظور داشتن یک دید کلی از مخارج سفر میزارم. پرواز با هواپیمایی ماهان ساعت 10:30 به وقت تهران بود و در کل پرواز خوبی بود. البته اگر فاصله کم بین جایگاه ها رو با توجه به 6.5 ساعت پرواز در نظر نگیریم. من تمام مدت مشغول برنامه ریزی برای بازدیدها، لیست سوغاتی ها و نوشتن سوالاتم بودم که قرار بود از لیدر تور بپرسم. با در نظر دریافت اختلاف ساعت، 8.5 صبح به وقت تایلند وارد بانکوک شدیم. حدودا دو ساعت بعد هتل بودیم. ما هتل 3 ستاره تاپ رو در هر دوشهر انتخاب کردیم. چون اینطور به نظر می¬آمد که بیشتر وقت رو بیرون از هتل خواهیم بود و البته اینطور هم شد. از لیدر سوالاتمون رو پرسیدیم(بیشتر در خصوص خرید ماهی های آکواریومی و گل و گیاه بود و البته پیروز به خرید هم نشدیم). طبق برنامه ریزی، تصمیم داشتیم روزها رو صرف مکانهای دیدنی کنیم و عصرو شبها را برای خرید و بازارهای شبانه بگذاریم. به جز روزی که به علت تاخیر پرواز از بانکوک به پوکت زمان زیادی رو از دست دادیم، بقیه روزها رو صرف گشتن و آشنایی با این کشور کردیم . طوری که در پرواز برگشت به ایران و هم صحبتی با هموطنان متوجه شدیم که کمتر کسی تونسته تو این مدت به اندازه ما دیدنیها رو ببینه. هرچند خیلی از جاها موند برای دفعه بعد که متاسفانه هنوز فرصتش فراهم نشده.

سفرنامه تایلند (بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

خوب روز اول تا استراحت کردیم 3 بعد¬از¬ظهر شده بود و امکان همراهی با تورهای داخلی نبود. پس با یه توک توک(وسیله نقلیه سه چرخ) به بازار معروف پتونم و مرکز خرید پلاتینیوم رفتیم. توک توک ها معمولا از راههای میانبر میگذرند. ارزان هستند و بسیار جالب. علیرغم ظاهر مدرن کشور، کوچه و پس کوچه های شهر بافت قدیمی داشت و زندگی مردم خیلی ساده تر از اونچه تصور میشد بود. مردم با لباسهای نخی و راحت و دمپایی، تاکسی های رنگی و لبخند مردم در نظر اول قابل توجه میومد و البته سرسبزی غیر قابل توصیف این کشور. به مرکز خرید رسیدیم. قیمت اجناس مناسب بود و البته به ازای خرید دو قلم جنس و یا بیشتر قیمت تمام شده پایین تر می¬آمد. ورود ما 9ژانویه بود و هنوز تزیینات کریسمس همه جا دیده میشد و تعداد زیاد توریست ها شهررو زنده تر میکرد. کالاها بسیار متنوع و جذاب با قیمت مناسب بودند.

روز دوم به عنوان اولین تور، تور سافاری ورلد یا همون باغ و حش بانکوک رو انتخاب کردیم. تا بچه ببری رو که خیلی در موردش شنیده بودیم در آغوش بگیریم و یه عکس یادگاری داشته باشیم. این تور که از 9 صبح تا 4 عصر ادامه داشت شامل این موارد میشد: بازدید از حیواناتی از مجموعه که میشد با اونها عکس یادگاری گرفت مثل همون بچه ببر، طوطی های رنگارنگ، شامپانزه های بامزه، شوی دلفین ها، نمایش کابوی، عبور با اتوبوس از میان حیواناتی که آزادانه در محیط رفت و آمد داشتند.

برای ناهار به سالن غذاخوری رفتیم و غذاهای تایلندی باتنوع زیاد سرو میشد.(غذاها با ذائقه ما سازگار نبود و ما فقط سالاد خوردیم).

بعد از این تور راهی مرکز خرید MBK شدیم. مجموعه ای از مراکز خرید بزرگ نزدیک هم قرار دارند مثل سنترال ورلد و سیام پاراگون که ما پیروز به دیدن اونها نشدیم. از طبقه بالا آغاز به گردش و خرید کردیم. به یاد داشته باشید که قیمت ها در طبقات بالا پایین تر و البته فروشگاه ها خلوت ترند. تکنیک چانه زنی هم در تمام موارد در تایلند به خوبی جواب میداد. شب با تاکسی به هتل برگشتیم. تاکسی ها مجهز به تاکسی مترند و قیمت ها با توجه به مسافت ها منصفانه است. یکی از ویژگی های خوب سفر تایلند قیمت های پایین است و این مورد نگرانی مسافران را کم میکند و بالتبع بیشتر خوش میگذرد. تنوع غذا در تایلند زیاد است. از غذاهای عادی بگیرید تا سوسک و کرم و...

روز سوم برای ما روز بازی بود و هیجان. از بین دو شهربازی معروفDream World و Siam Park ما سیام پارک رو انتخاب کردیم که برای بزرگسالان مناسب تر میومد و بازیهای مهیجی داشت. Dream World فضای زیبایی داره و برای عکاسی عالیه. مبلغ پرداختی ما شامل استفاده نامحدود از وسایل بازی و ترانسفر و ناهار (McDonalds) بود.این مجموعه، پارک آبی هم داشت به علاوه سه ترن هوایی که یکی از اونها از روی دریاچه میگذشت و خیلی بازی های جدید و مهیج دیگه.

برای روز چهارم توری رو انتخاب کردیم که مکانهای دیدنی زیادی رو پوشش میداد و با این نام شناخته میشد: رز گاردن و بازار شناور. البته علاوه بر این شامل فیل سواری ، بازدید از فروشگاه صنایع دستی و شوی سنتی تایلندی و نمایش فیل ها هم میشد. راستا حدود دو ساعت بود. تجربه فیل سواری عالی بود. همچنین نمایش فیل ها. تصور نمیکردم فیل ها اینقدر خوب آموزش دیده باشند.

فروشگاه صنایع دستی فوق العاده بود .هنر دست مردم مهربان تایلند روی چوب ستودنی است و با ارزش. وقتی ظرافت کار هنرمندان و زمانبر بودن تهیه محصولات رو میبینیم دیگر قیمت های بالای آنها برایمان تعجب آور نیست.

بازار شناور عالی است. مخصوصا با این خصلت خوب تایلندی ها که هرجا میروی عکس یادگاری را در خاتمه تحویلت میدهند. قیمت عکسها زیاد نیست. ما در کل سفر چندتا از عکسها را گرفتیم. البته اونهایی که چهره مان خوب بود. اما همان خوبها هم عالی است چرا که طبیعی است و شات مناسب دارد و قاب زیبا. در بازار شناور هم میشود خرید کرد و باز چانه زنی فراموش نشود. هرچند اینجا زنان زحمت کشی فروشنده بودند که ما دلمان نیامد تقاضای تخفیف کنیم.

اما مجموعه رزگاردن بسیار زیبا بود. ماکتی از بازار شناور هم در گوشه ای از باغ وجود داشت. نمایش سنتی را اینجا دیدیم. خلاصه ای بود از رسم و رسوم های ازدواج به سبک تایلندی و خود مراسم، بوکس تایلندی و پایکوبی چوب. در خاتمه هم تمام هنرمندان نمایش برای خداحافظی با پرچم های کشورهای دیگر به صحنه آمدند. ما دنبال پرچم ایران میگشتیم و بالاخره آنرا یافتیم.

ناهار باز هم سلف سرویس بود. اینبار غذاهای بین المللی هم به چشم میخورد. سوشی و غذاهای دریایی و سالادباری که عالی بود.روز پنجم تا ظهر همراه تور رایگانی بودیم که از تهران به ما وعده داده بودند. ابتدا به کارگاه و فروشگاه جواهر سازی رفتیم. فیلم کوتاهی از نحوه ساخت جواهرات دیدیم و کمی خرید کردیم. جواهرات بسیار ظریف و زیبا بودند اما به علت عیار پایین طلا خرید توصیه نمی شد. بعد به معبدWat Po رفتیم. بودای بزرگی به طول 45 متر بصورت خوابیده داخل معبد اصلی قرار گرفته است.

حدود ساعت 13 راهی فرودگاه شدیم تا با پرواز 15:30 هواپیمایی Air Asia به پوکت برویم. پیروز به دیدن کاخ پادشاهی نشدیم و پشیمان از اینکه چرا روز اول آنجا را نرفتیم. در فرودگاه خریدها و چمدانهای اضافی را با پرداخت مبلغی به امانت گذاشتیم تا با بار سبکتری به پوکت برویم. پرواز با دو ساعت تاخیر انجام شد. طول پرواز 1.5 ساعت بود و حدود 40 دقیقه تا هتل راه بود. با احتساب این موارد ما روز اول در پوکت را از دست دادیم. فرودگاه در شمال جزیره است و ساحل های زیبا و توریستی در جنوب.نقشه پوکت و فرودگاه و سواحل

ساحل های معروف پاتونگ، کارون بیچ و کاتا بیچ هستند. مراکز خرید و خیابان معروف بنگلارود که یه Walking Street است در ساحل پاتونگ قرار دارند. دو ساحل دیگر نسبت به این ساحل دورترند و البته زیباتر. اما هزینه حمل و نقل در پوکت بیشتر از بانکوک است. به همین دلیل اقامت در پاتونگ بیچ بیشتر توصیه میشود. هتل ما Barami Resort بود و در ساحل پاتونگ واقع شده بود. این هتل به مراتب بهتر از هتل بانکوک بود. بسیار تمیز با پرسنلی مجرب. به نظر می آمد تنها کوچک بودن هتل از تعداد ستاره های هتل کم نموده باشد. حدود ساعت 8.5شب با تور لیدر ملاقات داشتیم و فقط دو روز وقت مفید باقی مانده بود. سعی کردیم یه برنامه ریزی درست داشته باشیم. دو تور معروف پوکت فی¬فی ایلند و جیمز باند بود که اگر هر دو را انتخاب میکردیم وقتی برای گشتن در خود جزیره باقی نمی ماند. بنابراین تصمیم گرفتیم روز اول را به جزیره جیمزباند برویم و روز دوم با موتور جزیره را بگردیم. برای برنامه ریزی شبانه میشد رفت فانتاسی شو که چون فکر میکردیم مشابه انرا در بانکوک دیده ایم نرفتیم. بعدا شنیدیم که بسیار دیدنی و متفاوت بوده. شب گشتی در ساحل زدیم که در فاصله 3 دقیقه ای از هتل بود و زود برگشتیم تا برای گشت روز بعد آماده باشیم.

روز ششم: راهی جزیره جیمزباند میشویم. در راستای قرار میگیریم که از حدود 200 جزیره کوچک تشکیل شده و کشتی به آرامی حرکت میکند. این گشت بسیار عالی بود. عکسها گویای این مطلب اند و نیازی به شرح اضافه نیست. آب معدنی و میوه و بیسکوییت به اندازه ای هست که هرچقدر تا خاتمه سفر دوست داریم استفاده کنیم. در این تور 4 بار توقف داشتیم.

توقف اول برای شنا در یک جزیره زیبا که ویلاهای زیبایی داشت.

توقف دوم و به نظر من بهترین قسمت این تور، برای گشت با کانو بین جزایر کوچک بود.

توقف سوم در واقع مقصد اصلی بود. جزیره جیمزباند که قسمت هایی از فیلم Golden Gun در این قسمت فیلمبرداری شده است.

بعد ازین توقف ناهار در کشتی سرو شد. و راهی توقف آخر شدیم. جزیره ای که دور تا دورش صخره بود و تنها راه ورودی به آن مانند غار تاریک بود با ارتفاع کم. در حالی که تا بالای زانو در آب بودیم حدود 200 متری جلو رفتیم تا اینکه وارد جزیره شدیم. همه هیجانزده و متعجب بودند.

بعد از این گشت راهی بنگلارود شدیم. شام خوردیم و برگشتیم هتل.روز هفتم: صبح یک موتور با باک پر از سوخت همراه با دو کلاه ایمنی به مدت 24 ساعت کرایه کردیم و با دردست داشتن نقشه راهی جزیره شدیم. پوکت بسیار بزرگ و زیبا بود. ابتدا به سواحل توریستی دیگر رفتیم. بسیار زیبا و لوکس بودند و البته مقصد اصلی توریستان اروپایی.

گاهی از راستا اصلی خارج میشدیم. دیدن دریا از ارتفاع بالا و در دل جنگل فوق العاده بود.

بعد از ناهار به سمت مرکز شهر پوکت رفتیم تا خود شهر را هم دیده باشیم. اطراف شهر از روستایی گذشتیم که مسجد داشت. خوب البته بیشترین تعداد مسلمانان تایلند در پوکت زندگی می نمایند. بعد از ظهر به سمت هتل برگشتیم. یک ماساژ فول تایلندی گرفتیم و بعد به کارفور رفتیم و چون مطمئن بودیم که اضافه بار نداریم تا میتوانستیم میوه خریدیم. میوه های عجیب تایلندی که بسیار متنوع بودند و با قیمتی پایین. و به قول دوستان و خانواده بهترین سوغاتی که میشد برایشان آورد همین میوه ها بود.

روزهشتم راهی بانکوک و تهران شدیم. تصمیم گرفتیم باز هم به سرزمین لبخند برگردیم چرا که یک ماه زمان ضروری است تا دیدنی ها را دید. قیمت ها در دی ماه 88 میباشند.

تور باغ وحش 1200 بات

تور Siam Park 1200 بات

تور رزگاردن و بازار شناور 1700 بات

تور جیمزباند 1700 بات

هتل بانکوک https://www.ratchadaresortandspahotel.com

هتل پوکت https://www.barameeresortel.com

کرایه موتور 24 ساعت 400 بات

عکس ها بطور متوسط 200 بات

فیل سواری در جنگل 600 بات

قایق سواری در بازار شناور 200 بات

نویسنده : س. عباسی

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب سایت بانک تور و گردشگری مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی گیرد.

منبع: لست سکند
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 658

به "سفرنامه تایلند (بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرنامه تایلند (بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید