مردم عادی وارد تابلوی سیب زمینی خورها می شوند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تعدادی طراحی اولیه برای نسخه دوم نقاشی مشهور سیب زمینی خورها اثر ون گوگ در یک نمایشگاه به نمایش گذاشته می شوند.

مردم عادی وارد تابلوی سیب زمینی خورها می شوند

به گزارش خبرنگاران، تابلو نقاشی سیب زمینی خورها اثر وینسنت ون گوگ نقاش نامدار هلندی از مشهورترین آثار این هنرمند به شمار می رود و حالا موزه ون گوگ در آمستردام تعدادی از طراحی های اولیه نسخه دوم این تابلو نقاشی که هرگز خلق نشد را به نمایش می گذارد.

این نمایشگاه تحت اسم سیب زمینی خورها. اشتباه یا شاهکار؟ برگزار می گردد و 50 نامه، طراحی و نقاشی های مرتبط با سیب زمینی خورها را به نمایش می گذارد. در این بین چند طراحی دیده نشده متعلق به سال 1890 هم وجود دارد که نشان می دهد این هنرمند قصد داشته تابلو نقاشی دومی با موضوع این نقاشی خلق کند اما هیچگاه این کار را انجام نداده است.

در این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان این امکان فراهم شده است که وارد فضای بازسازی شده نقاشی شوند و در آن عکس بگیرند.

نقاشی سیب زمینی خورها که در سال 1885 خلق شد و خانواده ای را به تصویر می کشد که مشغول صرف غذای ساده ای که از سیب زمینی تهیه شده، هستند. ون گوگ این نقاشی را زمانی که در روستای نوینن بود خلق کرد. اعضای این خانواده که به نظر می رسد ون گوگ با آن ها آشنایی زیادی داشت در آثار دیگری از این هنرمند هم به چشم می خورند.

این هنرمند امیدوار بود این نقاشی بیانگر حقیقت زندگی سخت روستایی باشد اما از این نقاشی به خوبی استقبال نشد.

به رغم انتقاداتی که به این نقاشی شد، ون گوگ هیچگاه علاقه خود به سیب زمینی خورها را از دست نداد. او در سال 1887 در نامه ای به خواهرش نوشت که هنوز فکر می نماید این نقاشی یکی از برترین آثاری است که او تا به امروز خلق نموده است.

او در ماه های پایانی عمرش تصمیم گرفت این نقاشی را بازآفرینی کند. نتیجه این تصمیم طراحی هایی برای نقاشی بود که هرگز خلق نشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2019

به "مردم عادی وارد تابلوی سیب زمینی خورها می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم عادی وارد تابلوی سیب زمینی خورها می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید