مرغداران با کمبود نهاده های دامی روبرو هستند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه با کمبود شدید نهاده های دامی روبرو هستیم، گفت: ادامه فرایند فعلی، تولید مرغ را با خطر روبرو می کند.

مرغداران با کمبود نهاده های دامی روبرو هستند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ تور کانادا بیشتر بدانید.

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل اصلی تولید کمبود نهاده های دامی است، گفت: متأسفانه از سامانه بازارگاه به میزان کافی نهاده توزیع نمی شود و برخی از تولید کنندگان بیش از دو ماه است که پول واریز کرده اند اما سهمیه دان آنها هنوز نرسیده است.

او با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود و نوسان لحظه ای قیمت نهاده ها نمی توان نرخ تمام شده تولید برای مرغ تعیین و اظهار داشت، افزود: قیمت مصوب مرغ زنده 17 هزار تومان و قیمت مصوب مرغ گرم 24 هزار و 900 تومان است اما فقط میادین میوه و تره بار مرغ را به این قیمت عرضه می کنند و در فروشگاه های سطح شهر، قیمت بالاتر از این میزان و بسته به نقاط مختلف بین 25 تا 30 هزار تومان است.

این فعال بخش خصوصی شرح داد: ما نگران آینده صنعت مرغ داری هستیم به جهت اینکه شرایط تأمین نهاده ها اصلاً خوب نیست.

یوسفی درباره اینکه آیا پیش بینی می کنید قیمت مرغ با این شرایط طی هفته های آینده افزایش پیدا کند؟ گفت: در حال حاضر بحث اصلی که مطرح است، مسئله بودن و نبودن است. زمانی که دان در اختیار مرغداران قرار نگیرد، جوجه ریزی نیست و براساس برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده، صورت نخواهد گرفت و واحدهای مرغ مادر هم تولید خود را کاهش می دهند. بنابراین این احتمال وجود دارد که با کاهش شدید تولید روبرو شویم.

او با اشاره به اینکه کمبود نهاده های دامی طی سالهای اخیر برای صنعت دام و طیور کشور مسائل اساسی ایجاد کرده است، گفت: در حال حاضر دامداران هم دام های آبستن خود را به کشتارگاه می برند که این واقعاً فاجعه است.

یوسفی شرح داد: با توجه به شرایط موجود از دولتمردان می خواهیم که فکری اساسی برای تأمین نهاده های مورد نیاز تولید کنند چرا که ادامه فرایند فعلی خطرات بسیار زیادی را متوجه تولید و در نتیجه کشور خواهد کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1893

به "مرغداران با کمبود نهاده های دامی روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرغداران با کمبود نهاده های دامی روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید