معروف ترین سوغات رم ، در سفر به رم چی بخریم؟

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، ایتالیا یکی از توریستی ترین کشورهای اروپایی بوده که به دلیل جاذبه های تاریخی و طبیعت بی نظیری که دارد، مورد توجه گردشگران زیادی از سراسر جهان قرار گرفته است. رم، پایتخت این کشور و یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می گردد. این شهر با تاریخچه 2500 ساله، اماکن دیدنی، بناهای تاریخی با معماری های جذاب و منحصربفرد و جاذبه های تفریحی بسیار، توانسته تا سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند. با توجه به توریستی بودن رم، بسیاری از سوغاتی ها و صنایع دستی خاص شهرهای دیگر ایتالیا نیز به این شهر آورده شده و در فروشگاه، سوغاتی فروشی و بازارهای رم عرضه می شوند. از جمله معروف ترین سوغات رم می توان به عروسک های خیمه شب بازی، شیشه مورانو، ظروف چینی، سوغاتی های خوراکی اشاره کرد. اگر از علاقمندان به مد و فشن باشید، نیز می توانید معروف ترین برندهای روز جهان را در مراکز خرید این شهر پیدا کرده و جدیدترین مدل ها و طراحی های آن ها را از نزدیک ببینید و خریداری نمایید. در ادامه مطلب سوغاتی های رم با ما همراه باشید تا با بهترین ها در این زمینه آشنا شوید.

معروف ترین سوغات رم ، در سفر به رم چی بخریم؟

اشیای چینی و سرامیکی

صنایع دستی و هنرهای سنتی هر شهر یا کشور، یکی از معروف ترین سوغات رم بوده که می توان به عنوان یادگاری یا هدیه برای دوستان و آشنایان خود تهیه کرد. اگر به دنبال چنین مواردی هستید، اشیای چینی و سرامیکی رم را از دست ندهید. شاید اشیای چینی را بتوان در تمامی کشورهای دنیا پیدا کرد، اما ایتالیا سبک و طراحی خاص خود را در تولید این اشیا داشته و آن ها را در اشکال مختلف چون مجسمه های زیبا، ظروف غذاخوری و تزئینی وارد بازار می کند.

ظروف شیشه ای مورانو

مورانو (Murano) جزیره ای کوچک است که در فاصله 1.5 کیلومتری شهر ونیز واقع شده است. مردمان این جزیره از سالیان دور به کار شیشه گری فعالیت داشته و قرن های متمادی یکی از پیشتازان این عرصه در اروپا بوده اند. با رشد این صنعت و فراگیر شدن آن، دولت ایتالیا تصمیم گرفت تا تولید شیشه را به ونیز منتقل کند. هنرمندان ونیزی برای خلق آثار خود از فرهنگ های مختلفی چون رومیان، یونانیان و آسیایی ها الهام گرفته و محصولات خود را از این بندر تجاری به خاور دور و مدیترانه ارسال می کردند. اگر دوست دارید با تاریخچه این هنر زیبای ایتالیایی آشنا شوید، می توانید از موزه شیشه بازدید نمایید. این هنر سنتی و قدیمی ونیزی ها همچنان ادامه داشته و هنرمندان این عرضه زیباترین و جذاب ترین نمونه های شیشه مورانو را در قالب های متنوعی چون ظروف، اشیای دکوری، شمعدان، زیورآلات به بازار عرضه می کنند. خرید این اشیا یکی از بهترین و به یادماندنی ترین سوغاتی هایی است که می توانید از فروشگاه ها و سوغاتی فروشی های رم پیدا کنید. البته پیرامون سوغاتی های رم دقت داشته باشید که شیشه مورانو نمونه های قلابی بسیاری نیز دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. اگر اشیا و کالاهای اصلی مورانو را خریداری کنید، به شما یک ضمانت نامه اصالت کالا داده خواهد شد.

عروسک های خیمه شب بازی

عروسک سازی و اجرای نمایش های عروسکی، یکی از هنرهای سنتی منطقه سیسیل در ایتالیا بوده که به عنوان میراث فرهنگی ناملموس این بخش در یونسکو به ثبت رسیده است. از جمله این نمایش ها می توان به خیمه شب بازی اشاره کرد که در زمان های گذشته رواج بسیاری داشت. درست است که اجرای این نمایش ها دیگر مثل سابق نیست و رونق چندانی ندارد، اما عروسک های خیمه شب بازی هنوز هم در ایتالیا ساخته شده و به عنوان سوغات رم به فروش می رسند. این عروسک های چوبی با الهام از داستان های قدیمی این کشور ساخته شده و در فروشگاه های سوغات رم عرضه می شوند.

زیورآلات

تولید زیورآلات در ایتالیا به سال های دور برمی شود تا جایی که نمونه های متنوعی از آن در موزه های این کشور به چشم می خورند. در فروشگاه ها و طلافروشی های ایتالیا می توانید نمونه های بی نظیر و فوق العاده ای از گوشواره، گردنبند، دستبند را پیدا کنید. اگر قصد دارید هزینه کمتری برای تهیه سوغاتی های رم بپردازید، پیشنهاد می کنیم به جای طلا، زیورآلات دست ساز را از بازارچه های محلی و غرفه های خیابانی رم به عنوان سوغاتی خریداری نمایید.

شال و روسری ابریشمی

اگر قصد دارید یک سوغاتی خوب برای مادر، همسر یا خواهر خود تهیه نمایید، پیشنهاد ما شال و روسری ابریشمی ایتالیاست. محصولات ابریشمی در طرح ها و رنگ های متنوع عرضه شده و در فروشگاه ها و مراکز خرید رم به راحتی در دسترس هستند. شما حتی در بازارچه های محلی و هفتگی این شهر نیز می توانید نمونه های زیبا و باکیفیتی از این شال ها که یکی از معروف ترین سوغات رم بوده را پیدا کنید.

سوغات خوراکی

خوراکی ها از جمله سوغاتی هایی هستند که همیشه مورد توجه گردشگران قرار دارند. شما می توانید انواع شکلات های خوشمزه با بسته بندی های جذاب و شیک را از فروشگاه های ایتالیا خریداری کرده و به عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود ببرید. علاوه بر این، می توانید با این شکلات ها از میهمانان خود نیز پذیرایی کنید. از دیگر مواردی که پیشنهاد می کنیم از ایتالیا تهیه نمایید، روغن زیتون، سرکه بالزامیک و پنیر پارمزان است. روغن زیتون های ایتالیایی در کل دنیا مشهور بوده و شاید در فروشگاه های محل زندگی خودتان نیز این روغن را دیده باشید. اما روغن زیتون محلی چیز دیگری است. در تهیه روغن های محلی ایتالیا از گیاهان خوش عطری استفاده می شود که طعم روغن را بسیار مطبوع و دلپذیر می کند. در ایتالیا از سرکه بالزامیک برای طعم دادن به انواع غذاها از جمله سالاد و پاستا استفاده می شود. پس، اگر دوست دارید تا طعم غذاهای خوشمزه ایتالیایی را در شهر و کشور خودتان نیز تجربه کنید، می توانید چند بطری سرکه بالزامیک باکیفیت به عنوان یکی از معروف ترین سوغات رم به همراه خود ببرید. اگر قصد خرید مواد خوراکی را دارید، به قوانین ورود و خروج شرکت های هواپیمایی توجه نمایید. برخی از شرکت ها برای حمل مایعات محدودیت دارند و مقدار خاصی را برای مسافران مشخص می کنند. پس قبل از خرید به این نکته توجه کنید. در مورد به همراه بردن مواد غذایی دیگر نیز زمان سفر خود را در نظر بگیرید. بسیاری از مواد غذایی ایتالیایی دارای مواد نگه دارنده نیستند. از این رو، در سفرهای طولانی امکان فاسد شدن آن ها وجود دارد.

لباس

اگر از علاقمندان مد و لباس باشید، می دانید که بسیاری از برندهای معتبر دنیای از ایتالیا برخاسته اند. از این رو، می توان این کشور یکی از مهمترین مراکز مد و فشن معرفی کرد. در ایتالیا و شهر زیبای رم مراکز و فروشگاه های بسیاری را می بینید که برترین برندهای روز دنیا را به مشتریان خود عرضه می کنند. البته همانطور که می دانید، برندهای مشهور اغلب قیمت های بسیار بالایی دارند و شاید برای خرید سوغاتی های رم چندان مناسب نباشند. اما بازدید از این فروشگاه ها و دیدن جدیدترین و بروزترین محصولات برای علاقمندان به مد، بسیار جذاب و دیدنی است.

کیف و کفش

از جمله اجناس دیگری که در ایتالیا معروف بوده و تولیدات خوبی را به بازارهای دنیای عرضه می کنند، محصولات چرمی است. اگر برندهای معتبر کیف و کفش چرمی را بشناسید، حتما می دانید که طراحی و تولید بسیاری از آن ها در ایتالیا انجام می شود. شما می توانید شیک ترین و بروزترین تولیدات کیف و کفش از معتبرترین برندهای دنیا را در فروشگاه های رم پیدا کنید. اگر از توانایی مالی برخوردار باشید، می توانید هدایای خوبی از این برندها را برای دوستان و آشنایان خود تهیه کرده و به عنوان یکی از سوغاتی های رم به همراه خود ببرید. نکته ای که در خرید کیف و کفش باید به آن توجه داشته باشید، خرید اجناس تقلبی در بازارهای محلی این کشور است. ممکن است دستفروشان کیف یا کفشی را با نام برندهای معروفی چون گوچی به شما معرفی کنند، اما توجه داشته باشید که اغلب این اجناس تقلبی بوده و اصل آن هیچگاه با این قیمت به فروش نمی رسند. البته این به این معنی نیست که در این نوع از بازارها نمی توان اجناس خوب و باکیفیت پیدا کرد. اگر قصد خرید سوغات رم را دارید و می خواهید هزینه کمتری در قبال آن ها بپردازید، خرید از دستفروش ها و بازارهای خیابانی انتخاب بصرفه تری است.

منبع: همگردی
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 751

به "معروف ترین سوغات رم ، در سفر به رم چی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین سوغات رم ، در سفر به رم چی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید