مقایسه توپ دربی استار در لیگ ایران و لیگ های اروپایی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، توپ های جدید لیگ برتر فوتبال از نظر بازیکنان، فاقد کیفیت ضروری است اما آیا واقعا کیفیت این توپ ها پایین است؟

مقایسه توپ دربی استار در لیگ ایران و لیگ های اروپایی

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، سازمان لیگ فوتبال از سه سال قبل همکاری خود را با شرکت آل اشپورت برای تامین توپ های لیگ برتر انتها داد و از حضور شرکت دربی استار به عنوان تامین کننده توپ مسابقات فوتبال اطلاع داد.

این توپ که در نخستین روزهای حضورش برای اهالی فوتبال نام آشنا بود، مورد استفاده نهاده شد و هیچ تیم و بازیکنی هم اعتراضی به کیفیت توپ ها نداشت.

بعد از گذشت دو سال از همکاری دربی استار با سازمان لیگ، در لیگ نوزدهم، این شرکت طرح جدیدی از توپ های خود را معرفی کرد که به نسبت توپ قبلی با اعتراض بازیکنان و مربیان روبرو شده است، به گونه ای که بازیکنان خواهان استفاده از توپ های قدیمی این شرکت هستند و ایرادهای متفاوتی از این توپ گرفتند.

این اعتراضات با صدور بیانیه ای از سازمان لیگ همراه بود که اشاره به استفاده از توپ های دربی استار در لیگ های معتبر جهان داشت و با استناد به این موضوع، سازمان لیگ هر گونه ایرادی را رد کرد.

کار به جایی رسیده که طی روزهای گذشته بازیکنان استقلال و پرسپولیس به علت انتقاد از توپ های لیگ برتر به کمیته انضباطی دعوت شدند و در اقدامی عجیب، باید جوابگوی انتقاد از توپ باشند!

بدون شک این اقدام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مواخذه بازیکنان و مربیان که از توپ بی کیفیت انتقاد کردند، نیازمند آنالیز قانونی بیشتر است و باید در فرصت دیگری به آن پرداخت اما آنالیز اجمالی توپ هایی که توسط دربی استار در لیگ های اروپایی استفاده می گردد، تفاوت فاحش میان توپ مورد استفاده در ایران و کشورهای مذکور را عیان می نماید.

این توپ در بوندس لیگا 1 و 2 آلمان، اردیویسه هلند، ژوپیرلیگ هلند، لیگا نوس پرتغال، آلسونسکان و سورپتان سوئد، سوپرلیگ دانمارک، الیت و تاپ سرین نروژ، وییکاس لیگا فنلاند و لیگ دسته دوم آمریکا استفاده می گردد و همگی از توپ های متحد و یک شکل با رنگ های مختلف بهره می برند اما توپی که در ایران استفاده شده، شباهتی به این توپ ها ندارد.

توپ استفاده شده در ایران فاقد طرح بارزی است و دارای زمینه سفید قالب است که به اعتقاد کارشناسان مهار توپ را برای دروازه بان ها هم سخت می نماید چرا که به علت نبود طرح برجسته، تشخیص سرعت توپ در هنگام شوت زدن سخت است.

حال به آنالیز توپ های مورد استفاده در این لیگ ها می پردازیم:

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 454

به "مقایسه توپ دربی استار در لیگ ایران و لیگ های اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه توپ دربی استار در لیگ ایران و لیگ های اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید