انتقاد مقام آمریکایی به پیوستن 6 کشور اروپایی جدید به اینستکس

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان در اظهاراتی مداخله جویانه از پیوستن 6 کشور جدید اروپایی به ساز و کار موسوم به اینستکس انتقاد کرد.

انتقاد مقام آمریکایی به پیوستن 6 کشور اروپایی جدید به اینستکس

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش ، ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان در پیامی مداخله جویانه در صفحه شخصی خود در توئیتر از پیوستن 6 کشور جدید اروپایی به ساز و کار مالی موسوم به اینستکس انتقاد کرد.

گرنل مدعی شد: این کار در زمانی وحشتناک انجام می گردد چرا باید به رژیم ایران در زمانی که مردم ایران را می کشد و اینترنت را تعطیل می نماید پول برسانید؟ شما باید از حقوق بشر حمایت کند نه اینکه ناقضان حقوق بشر را تأمین مالی کنید؟

پیش از این نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از برداشتن گام های لازم از سوی واشنگتن برای ایجاد بازدارندگی علیه ایران اطلاع داد.

: فرانسه: ایران به تعهدات کامل خود ذیل برجام بازگردد

بر این اساس، پمپئو توضیح داد: اقدامات زیادی برای مقابله با ایران باید برداشته گردد. با این حال، تحریم هنوز هم یکی از ابزار های اصلی دولت ترامپ برای مجبور کردن تهران به تغییر رویه است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: تحریم ها تنها یکی از ابزار های ماست که به نظرم تاکنون موثر عمل نموده است. مقامات ایران حالا مجبور هستند تصمیم سختی بگیرند که چگونه به مردم گرسنه خود غذا بدهند و برای آن ها دارو تهیه نمایند و یا در مقابل بخواهند به فعالیت های منطقه ای خود ادامه دهند. (بیشتر بخوانید)

وزارت امور خارجه فنلاند روز گذشته در بیانیه ای گفت این کشور به همراه بلژیک، دانمارک، هلند، نروژ و سوئد به سازوکار مالی اتحادیه اروپا با ایران موسوم به اینستکس خواهند پیوست.

در این بیانیه آمده است: در پرتوی حمایت مستمر اروپا از این توافق (برجام) و کوشش های جاری برای اجرای بخش مالی آن و تسهیل تجارت قانونی میان اروپا و ایران، اکنون ما در حال سهامدار شدن در این سازوکار مالی (اینستکس) هستیم. (بیشتر بخوانید)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 722

به "انتقاد مقام آمریکایی به پیوستن 6 کشور اروپایی جدید به اینستکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد مقام آمریکایی به پیوستن 6 کشور اروپایی جدید به اینستکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید