تور هند ارزان: منطقه خاجیار؛ تکه ای گمشده از سوئیس در هندوستان!

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، منطقه خاجیار هند | Khajjiar

خاجیار نام منطقه ای کوچک و توریستی در شمال هندوستان و در استان هیماچال پرادش است و به علت طبیعت بی نظیرش به سوئیس کوچولوی هند معروفیت پیدا نموده است. این شهر کوهستانی و سرسبز در دامان هیمالیا قرار گرفته و تمام تصوراتتان از هند را به هم می ریزد و شما را با طبیعتی مسحور نماینده و جادویی روبرو می نماید. علفزارهای سرسبز، کوهستان های پوشیده از برف و جنگل های متراکم و انبوه این منطقه را به مقصدی ایده آل برای سفر تابستانی تبدیل نموده است. بسیاری از هندی ها هم برای فرار از گرمای تابستان به شهر خاجیار می آیند تا چند روزی را در این منطقه سرسبز و خنک سپری نمایند. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به منطقه خاجیار هند بزنیم.

تور هند ارزان: منطقه خاجیار؛ تکه ای گمشده از سوئیس در هندوستان!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

خاجیار کجاست؟

خاجیار شهری کوهپایه ای در استان هیماچال پرادش است و به علت پوشش گیاهی و توپوگرافی اش، به سوئیس کوچولوی هند معروفیت پیدا نموده است. در حقیقت اولین بار یکی از مقامات سوئیسی به نام آقای بلیزر در بازدید از این منطقه آن را سوئیس کوچولو نامید و از آن جا بود که این منطقه معروفیتی جهانی پیدا کرد. خاجیار منطقه ای گردشگری است و گردشگران هندی و خارجی برای سپری کردن تعطیلاتی رمانتیک و رویایی به این منطقه می آیند. منطقه خاجیار هند در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا و در دامنه رشته کوه دولادار (Dhauladhar) در غرب هیمالیا قرار گرفته و قله های سر به فلک کشیده را می توان از خاجیار مشاهده کرد. وجود دریاچه خاجیار که در این منطقه قرار گرفته باعث جذابیت بیشتر آن شده است و به ویژه در فصل بهار تا اوایل تابستان گردشگران بسیار زیادی برای لذت بردن از طبیعت بی نظیر کوهستانی به خاجیار سفر می نمایند.

برترین زمان برای بازدید از خاجیار

در فاصله ماه های مارچ تا ژوئن منطقه خاجیار هند در زیباترین حالت خود واقع شده است و پوشش گیاهی و درختان سرسبز این منطقه را به بهشتی رویایی تبدیل نموده اند. به همین علت بیشتر گردشگران و گردشگر ها این بازه زمانی را برای سفر به این منطقه انتخاب می نمایند. هرچند خاجیار در تمام طول سال زیبایی خاص خود را دارد و در زمستان هم که کوهستان ها پوشیده از برف می شوند می توان اقامتی زمستانی و به یادماندنی در این جا داشته باشید.

چطور به منطقه خاجیار هند برویم؟

برترین راه دسترسی به خاجیار به وسیله شهر دالهوسی (Dalhousie) است که نزدیک ترین شهر مهم به خاجیار هند به شمار میرود. از آنجا با استفاده از اتوبوس می توانید یک ساعته خود را به این منطقه سرسبز و رویایی برسانید. دریاچه ای که در همین منطقه واقع شده است بر زیبایی خاجیار افزوده است و آن را به مکانی محبوب برای گذراندن تعطیلات و حتی ماه عسل تبدیل نموده است. آب و هوای خاجیار هند تابستان ها (ماه آوریل تا ژوئن) بسیار ملایم و مطبوع است و زمستان ها (نوامبر تا فوریه) هم به شدت سرد و برفی می گردد.

نزدیک ترین فرودگاه به منطقه خاجیار هند فرودگاه کانگرا در فاصله حدود 125 کیلومتری است و نزدیک ترین ایستگاه راه آهن هم ایستگاه پاتانکوت است و حدود 93 کیلومتر با خاجیار فاصله دارد. از آنجا اغلب می توانید با استفاده از اتوبوس یا تاکسی خودتان را به این منطقه سرسبز و زیبا برسانید. بعلاوه با اتوبوس های خصوصی یا عمومی می توانید ابتدا به دالهوسی یا چامبا بیایید و از آنجا با تاکسی یک ساعته به منطقه خاجیار هند برسید.

دریاچه خاجیار | Khajjiar Lake

منطقه خاجیار هند به علت طبیعت بی نظیر و پوشش گیاهی متراکمی که دارد بسیار زیبا و چشم نواز است اما وجود دریاچه ای زیبا بر جذابیت این منطقه اضافه نموده است. دریاچه خاجیار در بین جنگل های سر به فلک کشیده و سرسبز قرار گرفته و این محل را به مکانی ایده آل برای استراحت و تفریج تبدیل نموده است. در مواقعی از سال یک لایه چمن روی سطح دریاچه رشد می نماید که صحنه ای بسیار جالب به وجود می آورد و به آن جزیره شناور می گویند! بسیاری از طبیعت گردان و کوهنوردان در جهت خود کنار این دریاچه توقف می نمایند و چادر می زنند. بعلاوه امکان اسب سواری در دشت های سرسبز خاجیار هند هم برای گردشگران فراهم شده که تجربه ای به یادماندنی خواهد بود.

روستاهای اطراف

علاوه بر منطقه گردشگری خاجیار اگر وقت بیشتری دارید می توانید سری به روستاهای خاجیار هم بزنید. این روستاها در دل جنگل مخفی شده اند و بسیار زیبا و چشم نواز هستند. از جمله زیباترین این روستاها می توان به لادی و روتا اشاره نمود که کاملا آدم را به یاد دهکده های سوئیس می اندازند. در گوشه و کنار این منطقه ها خانه ها و کلبه های روستایی برای اجاره به گردشگران هم وجود دارد. اگر دوست دارید می توانید یک شب در این کلبه ها اقامت کنید و از طبیعت منحصربفرد و منظره مسحور نماینده تپه های سرسبز و کوه های هیمالیا لذت ببرید.

اقامت در منطقه خاجیار هند

منطقه خاجیار هند منطقه ای گردشگری است و گردشگران هندی و خارجی زیادی برای سپری کردن تعطیلات این مکان را انتخاب می نمایند. به همین علت چندین هتل و اقامتگاه و کلبه جنگلی برای اقامت گردشگران فراهم شده و هرکس با هر بودجه ای که داشته باشد می تواند در یکی از آن ها اقامت کند. اگر هوادار سفر مقرون به صرفه هستید هتل مینی سوئیس (Hotel Mini Swiss) و هتل کانتری ریزورت (Hotel Country Resort) انتخاب های خوبی هستند. اگر هم دوست دارید اقامتی لاکچری و لوکس داشته باشید دئودار مانور (Deodar Manor) و هتل رویال رزیدنسی (Hotel Country Resort) را انتخاب کنید. برای آن دسته از افراد که می خواهند اقامت محلی را تجربه نمایند مهمانخانه ها و اقامتگاه های محلی مثل گاتام گست هاوس (Gautam Guest House)، پوری گست هاوس (Puri Guest House) و آنجالی هومستی (Anjali Homestay) انتخاب های بسیار مناسبی هستند. کلیه هتل ها و اقامتگاه ها از امنیت بالایی برخورداند و امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار گردشگران قرار می دهند. در این مکان ها می توانید غذاهای خوشمزه هندی و محلی را هم امتحان کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2163

به "تور هند ارزان: منطقه خاجیار؛ تکه ای گمشده از سوئیس در هندوستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: منطقه خاجیار؛ تکه ای گمشده از سوئیس در هندوستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید