نکاتی که در سفر به دبی باید به آن ها توجه کنید

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، شاید اگر عکس های پنجاه سال پیش شهر دبی در کشور امارات را می دیدید و کسی به شما می گفت این بیایان گرم روزگاری به قطب گردشگری جهان تبدیل خواهد شد که هر ساله توریست های فراوانی از سراسر جهان به آن سفر خواهند کرد، به این خیال محال می خندیدید، اما امروزه این رویای خیالی جامه حقیقت به تن نموده و شهر دبی به یکی از مدرن ترین شهرهای جهان تبدیل شده که دارای مراکز خرید مدرن، فرودگاه های مجهز، هتل های پیشرفته و انواع و اقسام امکانات تفریحی است که هر گردشگری را با هر سلیقه ای راضی نگه می دارد. در ادامه قصد داریم تا نکات سفر به دبی را مطرح کنیم که دانستن آن ها خالی از لطف نیست. همچنین، در این مقاله سعی می کنیم قوانین دبی را هم برای علاقمندان مطرح کنیم تا اگر روزی به این شهر سفر کردند، مسئله ای برایشان ایجاد نشود.

نکاتی که در سفر به دبی باید به آن ها توجه کنید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید

جغرافیای شهر مدرن دبی

1-شهر مدرن دبی تنها شانزده متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

2-مساحت کل این شهر چهار هزار و صد و دوازده کیلومتر مربع است.

3-دویست و بیست و هشت کیلومتر مربع از شهر مدرن دبی زمین های باتلاقی و دریا بوده که طی گذر به دوران مدرن تبدیل به زمین هایی قابل مصرف و خوب شده اند.

4-محل قرارگیری شهر مدرن و دیدنی دبی در جنوب شرقی خلیج فارس است.

5-کشور امارات متحده دارای هفت بخش بوده که این کشور را تشکیل داده اند و شهر دبی یکی از این بخش ها به حساب می آید.

6-امارت های تشکیل دهنده کشور امارت متحده عربی عبارتند از ابوظبی، دبی، راس الخیمه، شارجه، فجیره، عمان و القوین.

7-صحرای عربستان جایی است که شهر مدرن دبی در آن واقع شده است. براساس نکات سفر به دبی باید بدانید که این منطقه در حقیقت یک بیابان شنی بوده که در حاشیه کوه های غربی هاجر واقع شده است.

8-امتداد مرزهای دبی و عمان تا حتا کشیده شده است.

9-شهر مدرن دبی دارای کمترین احتمال وقوع زلزله است و به دلیل پایین بودن عمق آب های خلیح فارس در این ناحیه امکان وقوع سونامی تقریبا منتفی هست.

10-نهر دبی تنها رودخانه موجود در شهر مدرن دبی بوده که آن هم یک رودخانه طبیعی نیست، بلکه خلیجی است کوچک که با لایروبی های متعدد و عمیق شدن، امکان کشتیرانی در آن ایجاد شد.

قوانین دبی و مردمش

1-بر طبق قوانین دبی باید بدانید که پلیس این کشور با داشتن ماشین های فراری، لامبورگینی و بنتلی به راحتی تمام ماشین هایی که با سرعت بالا رانندگی می نمایند را دستگیر می نماید.

2-خرید گوشت خوک براساس قوانین دبی، تنها برای افراد غیرمسلمان قانونی بوده و می توانند آن را از فروشگاه های شهر مدرن دبی خریداری نمایند.

3-طبق قوانین دبی، پوشیدن لباس بدن نما ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

4-ابوظبی و شهر دبی تنها امارت هایی هستند که امکان وتو کردن مسائل مهم در قوه مقننه را دارند.

5-دین رسمی کشور امارات، دین مبین اسلام است.

6-ساکنان شهر مدرن دبی را مهاجران تشکیل می دهند که شامل پانزده درصد پاکستانی، پنجاه و یک درصد هندی، سه درصد فیلیپینی و نه درصد بنگلادشی هستند و براساس قوانین دبی، باید به آن ها احترام گذاشته گردد.

7-براساس نکات سفر به دبی باید بدانید که علاوه بر زبان رسمی کشور امارات که همان زبان عربی است و در شهر مدرن دبی هم رعایت می گردد، جمعیت قابل توجهی از مردم شهر به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند و استفاده می نمایند.

8-هفت امارت تشکیل دهنده کشور امارات هر کدام دارای یک پادشاه مستقل هستند که به آن ها شورای فدرال می گویند. یکی از این اعضا به عنوان رئیس جمهور کشور امارات معرفی می گردد.

9-کشور امارات در سال هزار و نهصد و هفتاد و یک میلادی با هفت امارت ذکر شده، تشکیل شد.

10-براساس نکات سفر به دبی باید بدانید که شهر مدرن و زیبای دبی در سال دو هزار و پانزده میلادی توانست مقام چهارم جذب گردشگر و توریست را از آن خود نماید.

ساختمان های بزرگ در شهر مدرن دبی

1-بلندترین برج جهان با ارتفاع هشتصد و بیست و هشت متر با نام برج خلیفه در شهر دبی واقع شده است.

2-برج مدرن و بلند خلیفه به احترام نام رئیس جمهور کشور امارات متحده عربی و حاکم ابوظبی، خلیف بن زاید آل نهیان نامگذاری شده است.

3-برج خلیفه دبی در سال دو هزار و ده میلادی به عنوان قسمتی از پروژه مدرن سازی شهر افتتاح شد.

4-طراح بلندترین برج جهان، آدریان اسمیت بوده است.

5-گردشگران و بازدیدنمایندگان با خرید و رزرو بلیط می توانند به یکی از دو سکوی موجود در فضای باز برج خلیفه بروند و در طبقه صد و بیست و چهارم اطراف خود را نگاه نمایند. این طبقه در ارتفاع چهارصد و پنجاه و دو متری واقع شده است.

6-براساس نکات سفر به دبی باید بدانید که در حالیکه درآمد ناشی از فروش نفت و گاز طبیعی تنها پنج درصد درآمد کشور امارات متحده عربی را شامل می گردد، ساخت و ساز، املاک و خدمات اقتصادی سازندگان مهمترین محل درآمد شهر مدرن دبی به حساب می آیند.

7-هفت هتل در شهر دبی وجود دارند که در فهرست بلندترین برج های جهان ثبت شده اند.

8-مشهورترین هتل بلند مرتبه دبی به دلیل ظاهر بادبانی شکل و لوکس بودن آن هتل برج العرب است.

9-هتل برج العرب در دویست و هشتاد متری جزیره جمیرا واقع شده و ارتفاع آن دویست و ده متر است. یک گردشگر مشهور انگلیسی تنها هتل هفت ستاره جهان را هتل برج العرب دبی می داند.

10-در رتبه بندی سال دو هزار و چهارده میلادی هتل های شهر مدرن دبی در رده گران ترین هتل های جهان قرار گرفته اند. درصدر این لیست شهر ژنو از کشور سوئیس ایستاد.

ترین های مشهور در شهر مدرن دبی

1-اولین و بزرگترین پارک تفریحی جهان با نام جهانی فراری ابوظبی (Ferrari World Abu Dhabi) در این منطقه واقع شده است.

2-باغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden) بزرگترین باغ گل جهان است. در این باغ چهل و پنج میلیون شاخه گل با روش آبیاری قطره ای رشد یافته اند. این باغ زیبا و دیدنی در روز جشن ولنتاین سال دو هزار و سیزده میلادی افتتاح شد.

3-شهر طلا لقبی است که به شهر مدرن دبی اطلاق می گردد، زیرا چهل درصد معاملات طلای جهان در این منطقه رخ می دهند. سیصد مغاره طلا فروشی که طبق گفته ها همیشه بیش از ده تن طلا در خود دارند، به طلایی تر شدن شهر دبی دامن زده اند.

4-پایتخت خرید خاورمیانه از دیگر القاب شهر مدرن دبی بوده که با داشتن بیش از هفتاد مرکز خرید مدرن و مجهز به این افتخار نائل آمده است.

5-بزرگترین مرکز خرید جهان براساس مساحت کل با داشتن هزار و دویست مغاره در شهر دبی واقع شده است. نام این محل بازار دبی است.

6-گران ترین هتل های جهان در دبی قرار دارند.

7-بزرگترین بندر دست ساز جهان با نام بندر جبل علی در این بخش از کره زمین ساخته شد.

8-قرار دریافت در صندلی نهم شلوغ ترین بندر کانتینر جهان به دلیل ازدیاد ورود و خروج در بندر جبل علی از دیگر ترین های این منطقه مدرن هست.

نکات جالب دیگری که درباره سفر به دبی باید بدانید

1-متوسط دمای هوا در تابستان های دبی چهل و یک درجه سانتیگراد و در شب های ماه آگوست سی درجه سانتیگراد است. این میانگین دما در سردترین ماه سال این شهر (ژانویه) به بیست و چهار درجه سانتیگراد می رسد.

2-شاخص رشد شش و یک دهمی دبی در سال دو هزار و چهارده میلادی با فراوری ناخالص ملی صد و هفت میلیارد دلار، آینده ای روشن و رو به رشد را برای این شهر مدرن ترسیم کرد.

3-میزان بارش میانگین سالیانه در شهر دبی، نهصد و چهل میلیمتر در سال است.

4-آمریکا با مشارکت تجاری بیست و دو و نیم میلیارد دلاری خود سومین شریک تجاری شهر دبی محسوب می گردد. نفر دوم این لیست هند و اولین و مهمترین شریک تجاری این منطقه مدرن، کشور چین است.

5-راهبرد مهم و اصلی ورود ارز به دبی حضور توریست و رونق صنعت گردشگری است.

6-روزانه صد و نود و دو هزار سفر در بیش از سه هزار تاکسی این شهر ثبت و سیصد و هشتاد و پنج هزار نفر در تاکسی های بدنه کرم تحت لیسانس (RTA) جا به جا می شوند.

7-بندر رشید هر ساله شاهد حضور پانصد هزار گردشگری است که سوار کشتی تفریحی دبی می شوند.

8-هر روز از مناره مسجدهای شهر دبی، پنج بار صدای اذان پخش می گردد.

9-عید فطر و روز ملی تشکیل کشور امارات (دوم دسامبر) مهمترین تعطیلات این منطقه محسوب می شوند.

10-از سال دو هزار و شش میلادی، تعطیلات رسمی آخر هفته شهر دبی به آدینه (برای احترام به مسلمانان) و شنبه (برای تطبیق با تعطیلی آخر هفته غربی ها) تعییر یافت و ادارات موظف به رعایت این مورد از قوانین دبی شدند.

سه نکته جذابی که شاید درباره دبی نشنیده باشید

1-اینترنت در سال هزار و نهصد و نود و پنج میلادی وارد این منطقه شد، اما براساس قوانین دبی به شدت فیلتر شد و تنها محتواهایی که دولت تائید می کرد، اجازه دسترسی داشتند.

2-پرطرفدارترین ورزش ها در دبی کریکت و فوتبال آمریکایی هستند.

3-مرکز خرید امارات در فضایی سرپوشیده دارای یک پیست اسکی بوده که می توانید این ورزش مهیج را در میان بیابان هم تجربه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 803

به "نکاتی که در سفر به دبی باید به آن ها توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که در سفر به دبی باید به آن ها توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید