نحوه دریافت ویزای توریستی کانادا

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، ویزای توریستی کانادا

یکی از روش های متداول برای مسافرت و گردش در کشورهای گوناگون، اخذ ویزای توریستی است. بسیاری از گردشگران و مهاجران به دلیل شرایط مناسب اجتماعی و مالی که در کانادا وجود دارد، بازدید از این کشور را در اولویت قرار می دهند. از نظر اداره مهاجرت کانادا توریست کسی است که تابعیت کشور کانادا را ندارد و جهت گذراندن تعطیلات و یا دیدار خانواده به صورت قانونی به این کشور سفر می نماید. کانادا به علت کثرت درخواست های ویزای توریستی، قوانینی بسیار جدی در این زمینه برای ورود متقاضیان خارجی وضع کرده است؛ البته در صورت آشنایی کامل با این قوانین و تکمیل دقیق مدارک، اخذ ویزای توریستی کانادا کار سختی نخواهد بود. به علت تعطیلی سفارت کانادا در ایران، مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا باید توسط خود متقاضیان یا به وسیله نمایندگان قانونی، در یکی از سفارت های کانادا در کشورهای دیگر مانند ترکیه (آنکارا/استانبول)، ارمنستان (ایروان)، آذربایجان (باکو)، گرجستان (تفلیس) و امارات (دبی) پیگیری گردد.

نحوه دریافت ویزای توریستی کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

اعتبار ویزاهای کانادا به هنگام ورود به کانادا توسط افسران اداره مهاجرت و مرزبانی کنترل می شوند. به طور معمول متقاضیان ویزای توریستی و دیداری می توانند حداکثر تا شش ماه در کانادا اقامت داشته باشند.

مدارک لازم برای ارائه جهت اخذ ویزای توریستی کانادا:

  • اصل پاسپورت های جدید و قدیمی
  • ترجمه شناسنامه هر یک از متقاضیان
  • ترجمه سند ازدواج (اگر زن و شوهر با هم اقدام می نمایند)
  • تکمیل فرم درخواست ویزا (Application form)
  • تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی (Family Information)
  • یک قطعه عکس 35 در 45 میلیمتر رنگی با زمینه سفید
  • ترجمه سند ملکی در صورت وجود
  • ترجمه مدارک شغلی
  • گردش حساب سه ماهه آخر که نشان دهنده مبلغ درآمد ماهیانه باشد
  • نامه تمکن Bank Statement به زبان انگلیسی که توسط امور بین الملل بانک مهر شده باشد
  • دعوتنامه به همراه مدارک اقتصادی و کارت شناسایی فرد دعوت نماینده
  • مدارک اثبات رابطه خویشاوندی دعوت شونده با دعوت نماینده
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به کانادا
  • رضایت نامه کتبی والدین برای خروج فرزند، درصورتی که فرزند زیر 18 سال آنها به تنهایی یا با یکی از والدین سفر می نماید (باید معین گردد وظیفه سرپرستی از وی در مدتی که در کانادا اقامت دارد با چه کسی است).

متقاضیانی که برای دیدن جاذبه های کانادا، دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در همایش و کنگره و یا دوره های کوتاه مدت تحصیلی قصد ورود به این کشور را داشته باشند، به عنوان ویزیتور کوتاه مدت درخواست خود را ارائه می دهند. در اپلیکیشن فرم های جدید، گزینه ای برای انتخاب تعداد دفعات ورود به کانادا وجود ندارد؛ به این معنا که تمامی درخواست ها به یک شکل به سفارت ارجاع داده می شوند و درنهایت تصمیم گیری در مورد مدت زمان اعتبار ویزا و یک یا چند بار ورود بودن آن به عهده سفارت است. از آن جایی که در اکثر موارد، تاریخ سرانجام ویزا با تاریخ انقضای پاسپورت یکی است، در صورتی که اعتبار گذرنامه کم است، بهتر است تعویض گردد. اعتبار کل ویزای کانادا برای مدت زمان استفاده از آن است که اگر چند بار ورود (Multiple) باشد، اجازه سفرهای مکرر را به دارنده آن می دهد. از مزیت های ویزای بلند مدت مالتیپل کانادا این است که به دارنده ویزا این اجازه را می دهد که به دفعات به کانادا تردد داشته باشد و همچنین به وسیله کلیه مرزها و در زمان های مختلف می تواند به کانادا سفر کند.

در ویزای عادی متقاضی نمی تواند در هر بار ورود، بیشتر از شش ماه در کانادا اقامت کند مگر اینکه سوپر ویزا داشته باشد که در این صورت می تواند در هر سفر تا دو سال در کانادا بماند.

حقایقی که در سفر به کانادا باید بدانید

انگشت نگاری کانادا در مراکز VAC

روش های مهاجرت به کانادا

تورنتو؛ شهری به وسعت دنیا

منبع: فلای تودی
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 351

به "نحوه دریافت ویزای توریستی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه دریافت ویزای توریستی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید