چگونه بلیط تهران دبی را ارزان بخریم؟

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، با کمی زرنگی در خرید بلیط هواپیما موافق هستید؟ تعجب نکنید کاملا درست متوجه شده اید! هنگام خرید بلیط هواپیما اولین قیمتی که میبینید یا می شنوید همواره قیمت معین شده و نهایی که باید بپردازید نیست؛ بلکه با چند راه چاره ساده می توانید قیمت بلیط را کمی جابجا کنید. اگر می پرسید چگونه؟ کافیست تا انتهای مطلب با ما باشید و نکات خرید ارزان بلیط تهران دبی را به خاطر بسپارید.

چگونه بلیط تهران دبی را ارزان بخریم؟

بر هیچ کس پوشیده نیست که یکی از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی برای ایرانیان است. این مقصد رنگارنگ سال هاست که فرایند رو به رشد را پیش گرفته و مسافران آن در هر سفر با سازه ای جدید روبه رو می شوند که رکوردهای جهان را جابه جا نموده است. اما سفر به این سرزمین عجایب قرن بیست و یکمی احتیاج به مقدماتی دارد که یکی از آن ها است؛ که البته هرقدر ارزان تر باشد بیشتر به دل می نشیند. از این رو بهتر است قبل از خرید چند ترفند ساده را یاد بگیرید.

برای خرید بلیط دبی به چه مدارکی احتیاج دارید؟

قبل از خرید بلیط تهران دبی، مدرکی است که برای ورد به دبی به آن احتیاج دارید و بایستی به وسیله آژانس های هواپیمایی معتبر برای دریافت آن اقدام کنید. دریافت ویزای دبی مراحل پیچیده ای ندارد و فقط کافیست مدارک مورد احتیاج را به دفتر آژانس هواپیمایی تحویل داده و منتظر جواب ویزا بمانید. لازم به یادآوری است که صدور ویزا در دفتر مستقر در دبی انجام می گردد به همین دلیل متقاضی حتما باید به وسیله یکی از دفاتر کارگزاری معتبر در ایران برای دریافت آن اقدام کند. آژانس هواپیمایی خبرنگاران به عنوان یکی از نماینده های معتبر صدور ویزای دبی در ایران راهنمای مطمئنی در این زمینه خواهد بود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای دبی

  • اسکن رنگی پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
  • اسکن رنگی تمامی صفحات شناسنامه
  • اسکن رنگی هر دو طرف کارت ملی

صدور ویزای دبی از 5 تا 7 روز کاری زمان می برد.

چه عواملی در خرید بلیط ارزان تهران دبی تاثیر می گذارند؟

قیمت بلیط هواپیما را 3 عامل اصلی نوع بلیط، نوع ایرلاین و زمان خرید بلیط معین می نمایند. در ادامه این عوامل را به طور جداگانه آنالیز می کنیم.

نوع بلیط هواپیما: معمولا جایگاه هواپیماها به چند نوع اکونومی، پرمیوم، بیزینس و فرست کلاس تقسیم بندی می شوند. البته این تقسیم بندی در همه ایرلاین ها به این صورت نیست و بسته به نوع و اندازه هواپیماها متفاوت است. به عنوان مثال تنها جایگاه های اکونومی را در کابین های خود دارد اما تمامی کلاس های پروازی را در کابین های خود گنجانده است. نوع هواپیما هر چه که باشد از قانون مشترکی برای فروش بلیط های خود طبعیت می نمایند. طبق این قانون مشترک بلیط اکونومی ارزان ترین بلیط هواپیما است و بعد از آن به ترتیب بلیط های پرمیوم، بیزینس و فرست کلاس با ارائه امکانات بیشتر در طول پرواز با قیمت های بالاتری به فروش می رسند.

نوع ایرلاین: شرکت های هواپیمایی بسیار زیادی روزانه از تهران به مقصد دبی پرواز دارند. این شرکت های هواپیمایی را به دو بخش ایرلاین های داخلی و خارجی می توان تقسیم بندی کرد. به طور معمول بلیط ایرلاین های داخلی مانند ، و … ارزان تر از ایرلاین های خارجی مانند ایرعربیا و امارات به فروش می رسند.

زمان خرید بلیط هواپیما: زمان خرید بلیط تهران دبی را می توان یکی از عوامل بسیار مهم در معین قیمت بلیط هواپیما دانست. به خاطر داشته باشید که بلیط ها با هر ایرلاین و کلاس پروازی که باشند در زمان های تعطیلات، برگزاری فستیوال ها در دبی و اواخر هفته گرانتر از روزهای عادی به فروش می رسند. همچنین بلیط هایی که ساعت پروازی آن ها نیمه شب است قیمت های پایین تری نسبت به ساعات پروازی روز دارند.

بلیط چارتر تهران دبی

بلیط های چارتر از طرف آژانس های هواپیمایی از ایرلاین خریداری شده و پس از آن نرخ گذاری و فروش بلیط ها بر عهده آژانس چارتر نماینده می باشد. این نوع بلیط ها در مسیرهای پر رفت و آمدی مانند استانبول، دبی، بانکوک و … چارتر می شوند و معمولا ارزان تر از بلیط های سیستمی به فروش می رسند از این رو هواداران بیشتری نسبت به بلیط های سیستمی دارند. اما از آنجایی که هر ارزانی بی دلیل نیست لازم به یادآوری است که قیمت کودک در بلیط های چارتر مانند بزرگسال محاسبه شده و تاریخ رفت و برگشت در این بلیط ها تعیین شده است.

بلیط سیستم تهران دبی

تمامی امور مربوط به نرخ گذاری و تاریخ پرواز در بلیط های سیستمی برعهده ایرلاین است. قیمت این بلیط ها معولا گران تر از چارتر است اما در قبال قیمت بالاتر به قول معروف دست مسافر را برای انتخاب بیشتر باز می گذارد و قیمت بلیط هواپیما برای بچه ها کمتر از بزرگسالان محاسبه می گردد.

بهترین زمان خرید بلیط تهران دبی

دبی با توجه به قرارداشتن در پیرامون خلیج فارس و نزدیکی به شبه جزیره عربستان آب و هوایی گرم و خشک در نیمه دوم سال و هوایی معتدل در نیمه اول سال دارد. از این رو بیشتر گردشگران اواسط پاییز و زمستان را برای سفر به این کشور انتخاب می نمایند و به تبع بازار گرم گردشگری در این فصول قیمت بلیط تهران دبی هم گران تر از سایر فصول به فروش می رسد. پس اگر می خواهید به گرمای تابستان در دبی برنخورید و در عین حال بلیط را هم با قیمت مناسب خریداری کنید پیشنهاد می کنیم اواخر تابستان و فصل بهار را برای سفر به این کشور انتخاب کنید.

بلیط لحظه آخری دبی

حتما تابه حال بارها اسم بلیط آخری را شنیده اید. اما چه چیز این بلیط ها را آنقدر پرطرفدار و خواستنی نموده است؟ بلیط های لحظه آخری بلیط هایی هستند که تا چند روز مانده به پرواز به فروش نرفته اند و با توجه به سیاست های ایرلاین یا آژانس هواپیمایی چارتر نماینده لحظه آخر مانده به پرواز با قیمت پایین تری به فروش می رسند. در واقع این بلیط ها یک نتیجه برد برد دو طرفه برای ایرلاین و مسافر می باشد. برای خرید بلیط لحظه آخری تهران دبی به چند نکته مهم باید توجه کنید:

1-سفر به کشور دبی احتیاج به ویزا دارد پس در صورتی که ویزای معتبر دبی را دارید یا زمان کافی برای دریافت ویزا در اختیار شماست می توانید روی بلیط لحظه آخری حساب کنید.

2-از حداقل 15 روز قبل از سفر قیمت بلیط ها را به صورت لحظه ای چک کنید تا بتوانید بهترین بلیط تهران دبی را خریداری کنید به هر حال ممکن است پرواز زودتر از موعد پرشده و لحظه آخر بلیط گرانت تر هم به فروش رسد.

آیا خرید بلیط یکطرفه تهران دبی امکان پذیر است؟

مسافرینی که ویزای توریستی دبی را دریافت می نمایند می توانند حداکثر تا 12 روز در این شهر اقامت داشته باشند بنابراین خرید بلیط یک طرفه دبی امکان پذیر نمی باشد مگر اینکه مسافر ویزای سه ماهه، چند بار ورود یا اقامت دبی را داشته باشد.

مدت زمان پرواز تهران دبی چقدر است؟

مدت زمان پرواز تهران به دبی به طور متوسط 1ساعت و 45 دقیقه است. اما این زمان با توجه به انتخاب ایرلاین ممکن است بین 15 تا 20 دقیقه در هر پرواز متغیر باشد.

چند نکته کاربردی

  • برای خرید بهترین بلیط تهران دبی تمامی شرایط را آنالیز کنید تا در نهایت بتوانید مناسب ترین بلیط را با کمترین قیمت خریداری کنید.
  • برای آگاه شدن از تخفیفات آژانس های هواپیمایی در کانال های اجتماعی آژانس ها مانند اینستاگرام و … عضو شوید.
  • بهتر است وسط هفته و ساعت های نیمه شب را برای خرید بلیط انتخاب کنید.
  • قبل از خرید بلیط تهران دبی، مدت زمان لازم برای صدور ویزای دبی را مد نظر بگیرید.
منبع: ستاره ونک
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1096

به "چگونه بلیط تهران دبی را ارزان بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بلیط تهران دبی را ارزان بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید