نخست وزیر کانادا: تردیدی بر لغو مجوز صادرات سلاح به ریاض نداریم

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا امروز سه شنبه در واکنش به قتل فجیع منتقد ریاض در کنسولگری این کشور در استانبول خاطرنشان کرد: کانادا مجوز صادرات تسلیحات به عربستان را پیشتر در جریان نگرانی های این کشور از نقض حقوق بشر در ریاض متوقف نموده بود و اکنون نیز در این راه تردیدی نداریم.

نخست وزیر کانادا: تردیدی بر لغو مجوز صادرات سلاح به ریاض نداریم

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

نخست وزیر کانادا در این خصوص اظهار داشت: ما متعهد به اجرای لایحه C-47 مبنی بر تقویت نظام کنترل صادرات تسلیحات هستیم.

جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی در تاریخ دوم اکتبر بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد. هر چند از همان ابتدا گزارش هایی در مورد شکنجه، قتل و مُثله شدن جسد وی در رسانه ها منتشر می شد اما ریاض مدعی بود که خاشقجی از کنسولگری خارج شده است. انتها در نتیجه فشارهای بین المللی عربستان روز شنبه 28 شهریور (20 اکتبر) به قتل خاشقجی اعتراف کرد.

در همین رابطه امروز سه شنبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، از عربستان خواست تا افراد بازداشت شده در مورد قتل خاشقجی برای محاکمه به آنکارا تحویل داده شوند.

وی به بازداشت 18 نفر در عربستان اشاره نمود و عنوان داشت که لیست اسامی افراد بازداشت شده در اختیار ترکیه قرار گرفته و معین شده که تعدادی از بازداشت شده ها همان هایی بوده اند که آنکارا به عنوان مظنون معرفی نموده بود. باید تمامی افرادی که به هر نحوی در این جنایت نقش داشته اند محاکمه شوند و نه فقط یک عده شخصیت های امنیتی.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 470

به "نخست وزیر کانادا: تردیدی بر لغو مجوز صادرات سلاح به ریاض نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر کانادا: تردیدی بر لغو مجوز صادرات سلاح به ریاض نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید