نرخ پهنای باند اینترنت 25 درصد کاهش یافت

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با صدور مصوبه ای قیمت پهنای باند اینترنت را 25 درصد کاهش داد.

نرخ پهنای باند اینترنت 25 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در توئیتر نوشت: با پیشنهاد وزارت ارتباطات، قیمت پهنای باند اینترنت شرکت ارتباطات زیرساخت 25 درصد ارزان شد.

وی گفت: این تصمیم در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسیده است.

این تغییر قیمت، مربوط به پهنای باندی می گردد که شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورهای ارتباطی و شرکت های اینترنتی می فروشد. با این وجود، باید قیمت اینترنت برای مصرف کننده نهایی نیز کاهش پیدا کند. اما هنوز جزئیات این مصوبه معین نیست و گفته نشده که آیا اینترنت مصرفی کاربران نیز ارزان می گردد یا خیر.

وزیر ارتباطات به عنوان رئیس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و سایر مسئولان وزارت ارتباطات، طی روزهای

اخیر، در حالی بر توسعه پهنای باند تاکید داشته و کاهش قیمت آن را دنبال نموده اند که براساس آخرین گزارش وب سایت اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل ایران نسبت به ماه نوامبر 4 پله سقوط نموده و در رده 88 واقع شده است. سرعت دانلود اینترنت موبایل 25.30 و سرعت آپلود آن 11.39 مگابیت برثانیه است. این درحالی است که در ماه نوامبر سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران 25.64 مگابیت برثانیه بود.

متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در دنیا 47.20 مگابیت است.

همچنین رتبه ایران در اینترنت ثابت نیز تنها یک پله رشد نموده و با سرعت دانلود 18.33 و آپلود 11.13 مگابیت بر ثانیه به رتبه 136 دنیای رسیده است. در ماه گذشته سرعت اینترنت ثابت ایران 17.84 مگابیت بر ثانیه بود.

این در حالی است که متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت دنیا 96.43 و سرعت آپلود آن 52.31 مگابیت بر ثانیه است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1647

به "نرخ پهنای باند اینترنت 25 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ پهنای باند اینترنت 25 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید