نوروزی: از 416 نمونه تست دوپینگ 14 مورد مثبت بود

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: در سال گذشته 416 مورد تست دوپینگ گرفته شده که 14 نمونه مثبت بوده است.

نوروزی: از 416 نمونه تست دوپینگ 14 مورد مثبت بود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون پزشکی با حضور مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، کیکاووس سعیدی، دبیر کل کمیته ملی المپیک و مسئولین فدراسیون به صورت وبینار برگزار شد.

در این مجمع دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گزارشی را از عملکرد یک ساله فدراسیون ارائه کرد.

نوروزی در این مجمع گفت: 19 هزار و 365 ساعت ستاد پزشکی برنامه های فدراسیون را پوشش داده است. همچنین در زمان شیوع کرونا 30 هزار بازرسی از اماکن ورزشی انجام شده است.

رئیس فدراسیون پزشکی- ورزشی نام کرد: در بحث روانشناسی در روزهایی که جسم مردم و ورزشکاران درگیر بیماری است، توقع فعالیت های بیشتری می رفت. البته فعالیت هایی داشتند اما در حد لازم نمود نداشت. این کمیته تقویت شده و امیدواریم فعالیت های بهتری را ببینیم.

وی اضافه کرد: مبارزه با دوپینگ از مهم ترین فعالیت های ما بود. پرداخت هزینه آزمایشگاه با توجه به شرایط سخت فعلی، صورت گرفت و علاوه بر آزمایشگاه کلن آلمان با آزمایشگاه قطر هم قرارداد امضا شد.

نوروزی تاکید کرد: در سال گذشته 416 مورد تست دوپینگ گرفته شده که 14 نمونه مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگاران، در مجمع تصویب شد، با توجه به بدهی چندساله فدراسیون جانبازان و معلولین به فدراسیون پزشکی - ورزشی قرار شد طرف مدت 2 تا 3 سال این بدهی معین تکلیف شود. این بدهی به مبلغ 4 میلیارد تومان است که سال ها قبل از سوی فدراسیون جانبازان و معلولین گرفته شده و هنوز پرداخت نشده است.

براساس گزارشات ارائه شده درآمد فدراسیون پزشکی در سال 99 مبلغ حدود 313 میلیارد و 207 میلیون ریال بود که شامل حق عضویت، ارائه خدمات پزشکی، آموزش و سود بانکی بوده است.

هزینه های فدراسیون هم 419 میلیارد و 196 میلیون ریال گزارش شده که شامل حقوق و دستمزد، حق الزحمه پزشکی مسابقات، حق عضویت استان ها، هزینه درمان ورزشکاران ضایعه نخاعی و دوپینگ است. حدود 51 میلیارد و 418 میلیون ریال برای دوپینگ هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1930

به "نوروزی: از 416 نمونه تست دوپینگ 14 مورد مثبت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروزی: از 416 نمونه تست دوپینگ 14 مورد مثبت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید