هیئت تجاری چین مایل به سرمایه گذاری در زمینه فرودگاه قم است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی قم گفت: در دیدار با هیئت چینی در نمایشگاه گنسو، بحث فرودگاه را مطرح کردیم که با توجه به سؤالات هیئت چینی به نظر می رسد تمایل دارند در زمینه فرودگاه سرمایه گذاری نمایند.

هیئت تجاری چین مایل به سرمایه گذاری در زمینه فرودگاه قم است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

عیسی رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در قم، با اشاره به هدف از برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و چین، اظهار کرد: این نمایشگاه برای جذب سرمایه گذار فرصتی بسیار مطلوب است که نباید از این فرصت غافل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره مباحث مطرح شده در زمینه گردشگری با طرف چینی، اضافه نمود: در این زمینه ما بحث فرودگاه را مطرح کردیم که با توجه به سؤالات هیئت چینی به نظر می رسد تمایل دارند در زمینه فرودگاه سرمایه گذاری نمایند.

وی با اشاره به اهمیت سفر هیئت چینی به قم، توضیح داد: بحث های مربوط به هتل سازی، گردشگری از مهم ترین بحث هایی است و آن ها در حال مطالعه این مسئله هستند، وقتی که 200 نفر از بیست و هشتمین استان چین به خاک ایران وارد شدند، نشان دهنده تفاهم پیروز طرفین است که در مدت کمتر از 40 روز برای سرمایه گذاری به ایران وارد می شوند.

رضایی با اشاره به جمعیت استان قم صندلی زائرپذیری استان، بیان نمود: این گروه با مشاهده جمعیت و زائران استان به نظر می رسد که تمایل زیادی دارند در زمینه گردشگری به ویژه در زمینه فرودگاه سرمایه گذاری نمایند.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به جاذبه های مذهبی استان قم، تاکید نمود: هیئت چینی از حرم مطهر، بیت امام راحل، بازار و تیمچه دیدن کردند و با مباحث فراوری فرش آشنا شدند که این آشنایی نیز عاملی در جذب گردشگری برای استان است.

وی با اشاره به حضور مشاور عالی استاندار گنسوی چین در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: دیدار مشاور عالی استاندار گنسو از حرم مطهر سبب شد تا سفیر چین نیز ترغیب گردد و از حرم مطهر بازدید کند و با فضا و معماری معنوی این آستان آشنا گردد.

رضایی با اشاره به اهمیت تعامل با طرف چینی، گفت: اگر ظرفیت های دو طرف به خوبی برای هم تبیین گردد و آن ها به اطمینان کامل برسند که می توانند به سود لازم و کافی دست یابند در استان سرمایه گذاری می نمایند، البته چینی ها در شهرک صنعتی نیز سرمایه گذاری نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 680

به "هیئت تجاری چین مایل به سرمایه گذاری در زمینه فرودگاه قم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت تجاری چین مایل به سرمایه گذاری در زمینه فرودگاه قم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید