واکنش چین به اتهام نسل کشی مسلمانان در سین کیانگ

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، وزارت خارجه چین به اتهامات علیه دولت پکن درباره نسل کشی اویغورها و مسلمانان در منطقه سین کیانگ واکنش نشان داد.

واکنش چین به اتهام نسل کشی مسلمانان در سین کیانگ

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) اتهامات علیه این کشور درباره نسل کشی در منطقه خودمختار سینگ کیانگ را دروغ خواند و از سیاستمداران کشورهای دیگر ازجمله آمریکا خواست تا از دخالت در امور داخلی این کشور خودداری نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز خود گفت: نسل کشی ادعا شده در سین کیانگ شایعه و شوخی است که توسط بعضی نیروهای ضد چینی برای بدنام کردن چین ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: واقعیت این است که از سال 2010 تا 2018 جمعیت اویغورها در سین کیانگ از 10.17 میلیون نفر به 12.72 میلیون رسیده که بیانگر افزایش 2.55 میلیون نفری یا 25 درصدی است. این تعداد بیشتر از کل جمعیت سین کیانگ و بسیار بیشتر از افزایش کل جمعیت هان است که معادل دو درصد بود.

اظهارات وانگ پس از آن مطرح شد که روز سه شنبه سناتورهای آمریکایی با پیشنهاد تصویب قطعنامه ای به دنبال اعلام نسل کشی اویغورها و مسلمانان ترک زبان دیگر توسط دولت چین بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1468

به "واکنش چین به اتهام نسل کشی مسلمانان در سین کیانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به اتهام نسل کشی مسلمانان در سین کیانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید