ووژن؛ شهر آبی باستانی چین

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، شهر آبی باستانی ووژن که در جنوب رود یانگ تسه واقع شده است، در اواخر قرن نهم بنا شد و بیش از هزار سال است که سیستم آب رسانی و سبک زندگی ساکنین شهر تغییر زیادی نکرده است. پل های سنگی و سنگفرش های ووژن، قدمت و زیبایی این شهر را به نمایش می گذارد. برای آشنایی بیشتر با این شهر با خبرنگاران همراه باشید.

ووژن؛ شهر آبی باستانی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شهر ووژن (Wuzhen) در مرکز 6 شهر آبی در جنوب رود یانگ تسه (Yangtze) و در استان ژجیانگ (Zhejiang) چین واقع شده است. این شهر آبی زیبا بیش از 1300 سال قدمت دارد. در پل های سنگی باستانی، سنگفرش ها و کنده کاری های ظریف روی چوب مشاهده می گردد. این شهر در دشت آبرفتی هانگ ژو-ژیازینگ-هوژو (Hangzho-Jiaxing-Huzhou) و در کناره های کانال بزرگ پکن-هانگ ژو (Beijing-Hangzhou) واقع شده است؛ کانالی که به صورت استادانه ساخته شده و سپس طی هزاران سال گسترش یافته است و پیش از ساخت راه آهن، از آن برای تسهیل تبادل کالا و فرهنگ بین مناطق شمالی و جنوبی شرق چین استفاده می شد. رودخانه و کانال هایی که داخل شهر یکدیگر را قطع می نمایند با خانه های مسکونی، کارگاه ها و فروشگاه های تاریخی ساخته شده از ستون های چوبی و سنگی، احاطه شده اند. اکثر خانه های کنار رودخانه در قرن 14 میلادی و در زمان حکومت سلسله مینگ (Ming) ساخته شده است.

ووژن که جزئی از میراث جهانی یونسکو است، در اواخر قرن نهم بنا شد؛ اگرچه اولین ساکنین این شهر از عصر نوسنگی یعنی 7000 سال پیش آن جا بودند. بیش از هزار سال است که نام، سیستم آب رسانی و سبک زندگی ووژن تغییری ننموده است. ساختمان های قدیمی، راه آهن، پل های قوسی، دروازه های قوسی در خیابان ها، خانه های با ابهت و حیاط های بزرگ، ساحل رودخانه و ایوان ها، همگی به خوبی حفظ شده اند. درون شهر حدود 40 هکتار ساختمان از اواخر قرن نوزدهم و حدود 100 پل سنگی باستانی با اشکال مختلف به جا مانده است.

کانال های متعددی که از میان ووژن عبور می نماید، شهر را به 4 بخش دیدنی تقسیم می نماید. این 4 بخش در میان ساکنین محلی به دونگ ژا (Dongzha)، نان ژا (Nanzha)، زی ژا (Xizha) و بی ژا (Beizha) معروف است. توریست ها معمولا ترجیح می دهند از دونگ ژا و زی ژا بازدید نمایند، چون این 2 بخش نسبتا توسعه یافته است. دونگ ژا چیدمان اولیه و اصلی خود را حفظ نموده در حالی که زی ژا برای بازگشت به ظاهر باستانی شهر آبی، بازسازی شده است. زی ژا ساکنین محلی کمی دارد و بیشتر به محل اسکان توریست ها تبدیل شده است.

ووژن به تازگی و پس از انتخاب شدن به عنوان میزبان کنفرانس جهانی اینترنت (World Internet Conference) به مرکز توجه عموم تبدیل شد. بخش دوم این کنفرانس هم در همین شهر و در تاریخ 16 دسامبر برگزار گردید.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 608

به "ووژن؛ شهر آبی باستانی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ووژن؛ شهر آبی باستانی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید