پارالمپیک 2020 توکیو، توجه ویژه ژاپنی ها به طلای کثیف

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، توجه جدی ژاپنی ها به بعضی مسائل همانند موضوع تفکیک و بازیافت زباله در میزبانی آنها از بازی های پارالمپیک 2020 توکیو به چشم می آید، به حدی که می توان از آن الگو گرفت و جدی تر از قبل به این موضوع مهم پرداخت.

پارالمپیک 2020 توکیو، توجه ویژه ژاپنی ها به طلای کثیف

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از توکیو، آداب و رسوم ژاپنی ها، رفتارشان با میهمانان حاضر در بازی های پارالمپیک 2020، تکنولوژی که برای هر چه بهتر برگزار کردن مسابقات در نظر گرفته اند و ... توجه همه حاضرین در بازی ها را به خود جلب نموده است.

در این بین یکی از موارد جالب، توجه ویژه آنها به موضوع مهم بازیافت و تفکیک زباله است. آنها که به خوبی اهمیت این مسئله را می دانند در گوشه گوشه هر استادیومی چندین محل برای انداختن زباله ها در نظر گرفته اند به شکلی که بعد از چند روز هر میهمان خارجی هم می داند باید با بطری خالی آب معدنی اش چه کار کند یا کاغذ به جامانده ساندویچ خود را کجا بیندازد.

برای مثال در هر کدام از مراکز رسانه ای استادیوم ها یک سطل یا جعبه مقوایی برای بطری های پلاستیکی، یک سطل برای زباله های خشک مانند ماسک، قاشق چوبی و ...، سطل دیگری برای کاغذ و زباله های کاغذی در نظر گرفته اند. ژاپنی ها حتی ظروف کوچکی هم کنار هر کدام از این سطل ها و جعبه های مقوایی قرار داده اند تا افراد به جامانده چای، قهوه یا نوشیدنی خود را داخل آن بریزند و ظروف خشک را داخل سطل های بازیافت بیندازند.

روزانه در چند نوبت هم ولنتیرها این سطل ها و جعبه های مقوایی بازیافت را خالی و وارسی می نمایند و این ظروف هیچ وقت پر از زباله های بازیافتی نیست. با توجه به شیوع ویروس کرونا آنها موارد بهداشتی را هم برای این کار به صورت جدی در نظر می گیرند.

خلاصه اینکه در کنار پرداختن به دستاوردهای ورزشی در میدانی چون پارالمپیک 2020 توکیو، توجه به نکاتی کوچک همانند همین موضوع تفکیک و بازیافت زباله به وسیله ژاپنی ها جای تأمل دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1957

به "پارالمپیک 2020 توکیو، توجه ویژه ژاپنی ها به طلای کثیف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارالمپیک 2020 توکیو، توجه ویژه ژاپنی ها به طلای کثیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید