پاپایی ؛ لذت اسکی در جوار مردان نمکی!

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران: اگر دلتان هوای یک برف بازی حسابی نموده پیشنهاد ویژه برایتان داریم .یکی از پیست های اسکی روی برف ایران در 3 کیلومتری شهرستان ایجرود زنجان واقع شده است. این پیست اسکی با نام پاپایی خوانده می گردد.پاپایی مقصد رویایی شماست .

پاپایی ؛ لذت اسکی در جوار مردان نمکی!

پیست اسکی پاپایی در جهت جنوب غربی شهر زنجان قرار گرفته است. این پیست با طول 600 متر و ارتفاع 2150 متر در میان کوه هایی سر به فلک کشیده واقع شده است. پیست اسکی پاپایی با وسعت 22 هکتار مجهز به مدرسه اسکی، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ، سوئیت و تله اسکی است.

این پیست که در منطقه ای کوهستانی جای دارد از شهر زنجان به اندازۀ 45 کیلومتر و از شهر ایجرود به قدر 3 کیلومتر فاصله دارد. این پیست از وسعتی به اندازۀ 80 هکتار برخوردار است و تنها پیست اسکی استاندارد در استان زنجان به شمار می رود. اگر در زمینۀ اسکی روی برف حرفه ای نیستید اما بسیار مشتاق هستید که این سرگرمی مفرح را تجربه کنید پیست اسکی پاپایی برترین جا برای شماست.

چون این پیست از شیبی آرام برخوردار است و تمام اصول استاندارد در آن رعایت شده است. اگر زمستان به زنجان سفر کردید این استان دیدنی های بسیار دارد از ملاقات با مردان نمکی تا بزرگترین گنبد خشتی ایران به نام گنبد سلطانیه، مقبره چلپی اوغلو، تپه های آلاداغ لار، بقعه ملا حسن کاشی، غار کتله خور و گرمابه یان یان.

ورزشکاران علاقه مند با مراجعه به پیست در روزهای تعطیل به انواع اسکی اعم از صحرانوردی، سرعت و اسنوبورد می پردازند. پس از اولین برف زمستانه و شروع به کار پیست پاپایی با مراجعه به پیست اوقات خوشی را در کنار دوستانتان سپری کنید.

لازم به ذکر است پیست اسکی پاپایی با وسعتی در حدود 80 هکتار، تنها پیست اسکی استان زنجان محسوب میشود که ظرفیت پذیرش 5 هزار جهانگرد را دارد. این پیست مجهز به تله اسکی، بالابر، سوئیت، رستوران، کافی شاپ و پارکینگ میباشد و برای اسکی، اسنوبرد، صحرا نوردی و سرعت پذیرای علاقه مندان به این ورزش پرهیجان است.بعلاوه این پیست دارای مدرسه اسکی نیز هست که برگزار کننده کلاس های آموزشی در تابستان می باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2373

به "پاپایی ؛ لذت اسکی در جوار مردان نمکی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپایی ؛ لذت اسکی در جوار مردان نمکی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید