پرسه در موج های خروشان؛ معرفی پارک آبی اوشن کیش

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، همه چیز درباره پارک آبی اوشن کیش

جزیره زیبای کیش یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی ایران بوده که در میان آب های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته است. هر ساله مسافران زیادی از سراسر کشور به این جزیره زیبا رفته و لحظات آرامش بخشی را در آن تجربه می نمایند. یکی از تفریحات هیجان انگیز این جزیره زیبا، پارک آبی اوشن کیش است. این پارک با مساحت 5 هکتار در سال 1395 افتتاح شده است. طراحی آن بسیار خلاقانه بوده و وسایل و تجهیزات به کار رفته هم بالاترین استانداردهای جهانی را دارند. در این مقاله می خواهیم به معرفی کامل پارک آبی اوشن کیش بپردازیم پس همراه ما باشید.

پرسه در موج های خروشان؛ معرفی پارک آبی اوشن کیش

سرگرمی در پارک آبی اوشن کیش

پارک آبی اوشن کیش روزانه ظرفیت پذیرش 3 هزار نفر را داشته و یکی از مهم ترین مزایای آن این است که بانوان نیز می توانند از آن استفاده نمایند. این پارک اولین پارک آبی روباز در ایران و اولین پارکی بوده که دارای تم است. به منظور رعایت قوانین هنگام استفاده بانوان از این پارک، در زمین های اطراف پارک اجازه ساخت بناهای بلند داده نشده است. جالب است بدانید که این پارک با الهام از داستان راز قلعه خورشید طراحی شده و می توانید الما ن های آن را به خوبی در سراسر پارک مشاهده کنید.

پارک آبی اوشن کیش دارای 13 راید و 4 استخر است که در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. این سرسره ها دارای شیب های آرام، تند و هولناک هستند و افراد بسته به علایق خود می توانند هرکدام از آن ها را انتخاب نمایند. علاوه بر این یک اسپا، رستوران، کافی شاپ و مرکز خرید نیز در آن واقع شده است. وسایل به کار رفته در اوشن پارک مطابق آخرین استانداردها بوده و امنیت بسیار بالایی دارند. اغلب این تجهیزات از یک شرکت کانادایی که به صورت تخصصی روی وسایل بازی پارک آبی فعالیت می نماید، تهیه شده است.

انواع سرسره ها در پارک آبی اوشن کیش

سرسره هایی که دارای شیب آرام هستند فضایی ریلکس و مفرح داشته و برای افرادی مناسب است که در پی آرامش هستند. 7 سرسره این دسته بندی شامل موارد زیر است:

  • رابو

    جکوزی با عمق استاندارد بوده و برای استراحت افراد مناسب است.

  • آبتین

  • یکی دیگر از استخرهای پارک آبی اوشن کیش بوده که عمق این آن در حدود 1.2 متر است. بنابراین گزینه مناسبی برای بازی و سرگرمی بچه ها و نوجوانان است. نکته جالب توجه در استخر آبتین این است که دارای یک سبد بسکتبال برای بازی بچه ها است. در این استخر باید حتما جلیقه نجات پوشید و امکان شیرجه زدن هم ندارد.
  • راشین ریور

    یک رودخانه مصنوعی بوده که در دل پارک آبی کیش ساخته شده است. عمق این رودخانه 1.5 متر، عرض آن 4.5 تا 7 متر و طول آن هم 550 متر بوده و می توانید روی آن تیوب سواری کنید.

  • برکو

    یکی از سرسره های سرپوشیده پارک آبی اوشن کیش است. این سرسره ها در بخش سرپوشیده پارک قرار داشته تا در گرما هوا، بچه ها اذیت نشوند. یکی از موارد ضروری هنگام استفاده از سرسره های برکو این است که بچه ها باید تحت نظارت والدین بازی نمایند.

  • آبان

    هم استخری با عمق 1.5 متر برای شنای بزرگسالان است.

  • استخر دینگو

    یک جکوزی پلکانی و شیک بوده که عمق آن در بیشترین حالت 1 متر و مساحت آن 130 مترمربع است. آبی که داخل این جکوزی واقع شده است خواص درمانی داشته و به همین علت نباید بیش از 10 دقیقه در آن بمانید.

  • چالاب

    را می توان مجذوب کننده ترین سرسره پارک آبی کیش برای بچه ها به شمار برد. چالاب دارای سرسره های رنگارنگ بوده که بچه ها می توانند از بالای آن به درون استخر سر بخورند. ارتفاع استخر نیز 40 سانتی متر است بنابراین خطر عرق شدن وجود ندارد. یکی از بخش های هیجان انگیز این سرسره ها، وجود یک سطل آب بزرگ بوده که روی سر بچه ها خالی می گردد.

در مقابل راید های آرام پارک آبی اوشن کیش، رایدهای تند هم هستند که آدرنالین را در بدن شما پخش می نمایند. این سرسره ها دارای شیب های تندی بوده و افراد بسته به سلیقه خود و علاقه به هیجان می توانند از آن ها استفاده نمایند.

  • مارپیچ

    یکی از هیجان انگیز ترین سرسره های پارک آبی اوشن کیش بوده که مجموعه ای از سرسره های رنگی است. این سرسره ها دارای طول 115 متر و ارتفاع 12 متر هستند. برای استفاده از این سرسره های پیچ در پیچ باید به صورت تکی یا دو نفره سوار تیوب شوید. مزیتی که این سرسره داشته این است که برای بیشتر وزن ها مناسب است.

  • گرداب

    همانطور که از نام آن نیز تعیین است با الهام از گرداب دریایی طراحی شده است. شما در این مجموعه به صورت سه نفره سوار تیوب شده و روی سرسره ها به شکل مدور می چرخید. البته قبل از آن به میزان کافی از سرسره های مختلف سر خورده اید تا شتاب و سرعت زیادی داشته باشید. برای اینکه از گرداب خلاص شوید باید از داخل آن به درون یک استخر بزرگ فرود بیایید. این تجربه هیجان انگیز و مملو از استرس می تواند تجربه خاص و جدیدی باشد.

  • رالی راید

    مانند یک رالی آبی است. برای لذت بردن از آن ابتدا باید خود را به بالای یک برج رسانده و از ارتفاع 12 متری به صورت خوابیده از این سرسره به سمت پایین سر بخورید. هیجان بسیار زیاد آن باعث شده تا هواداران زیادی داشته باشد. در انتهای این سرسره ها نیز استخر بزرگی قرار داشته و امنیت شما به خوبی حفظ می گردد.

  • آناکوندا

    نام یک مار است که در طراحی این سرسره منبع الهام بوده است. شکل کلی سرسره آناکوندا پیچ در پیچ بوده و از ارتفاع 17 متری آغاز می گردد. شما به همراه دو نفر دیگر روی تیوب ها سوار شده و علاوه بر حرکت به سمت پایین، به دیواره های سرسره نیز برخورد می کنید. این حرکت مارپیچ سرسره بسیار هیجان انگیز بوده به همین شاید دوست داشته باشید چندین بار آن را امتحان کنید.

  • موجاب

    همچون تجربه موج سواری واقعی است با اینکه موج های آن به وسیله دستگاه ساخته شده و مصنوعی هستند. سرعت بالای این موج ها چالش برانگیز بوده و افراد در نهایت می توانند فقط 20 دقیقه روی آن بایستند. این استخر موج دار دارای 10 متر طوب بوده و عمق آن 2 متر است.

  • دینگل

    یکی دیگر از سرسره های هیجان انگیز پارک آبی اوشن کیش است. شاید تا الان متوجه شده باشید که اغلب امکانات این مجموعه به صورت گروهی است. دینگل نیز یک سرسره دو نفره بوده که از برج داتیس آغاز می گردد. سپس از آن جا سوار یک تیوب شده و داخل راستا سرسره ای حرکت می کنید. شیب تند آن هم هیجان را چند برابر می کند. در انتهای راستا این سرسره به جای پرت شدن داخل استخر، سر از یک سرسره آونگی دیگر در می آورید. بعد از چندبار حرکت هم در نهایت به داخل استخر بزرگی پرتاب می شوید.

  • دریاچه سونامی

    شبیه ساز سونامی در واقعیت است. یک استخر بزرگ که دارای موج های بسیاری است. همه افراد می توانند از این استخر استفاده نمایند فقط باید حتما از جلیقه نجات استفاده نمایند.

سرسره های هولناک پارک آبی اوشن کیش هیجان انگیز ترین گزینه ای بوده که در این فضا پیش روی شما واقع شده است. شما در این سرسره ها، سقوط آزاد و حرکت در راستا های پیچ در پیچ را تحربه می کنید.

  • پیچالوب

    اولین سرسره از سری راید های هولناک پارک آبی اوشن کیش است. شما در این بخش علاوه بر تجربه سقوط آزاد، حرکت چرخشی را هم تجربه می کنید. سرعت بالا و حرکت رو به پایین باعث می گردد تا قلب شما به سرعت بتپد. کل راستا پیچالوب 123 متر بوده و ارتفاع آن 25 متر از سطح زمین است.

  • آدرنالین

    هم دیگر سرسره هیجان انگیز این مجموعه بوده که همچون نام خود باعث تشرح آدرنالین در بدن شما می گردد.

ویژگی های پارک آبی اوشن کیش

یکی از مهم ترین ویژگی های پارک آبی اوشن کیش این بوده که برای همه افراد مناسب است. سرسره ها و استخرهای آن به شکلی طراحی شده که هم بچه ها فضای مخصوص به خود را داشته باشند و هم بزرگسالان بتوانند بدون نگرانی سرگرمی نمایند. در عین حال با وجود اینکه پارکی بدون سقف است، مانعی برای استفاده خانم ها ندارد. در فصول معتدل این فضا می تواند علاوه بر سرگرمی، موقعیت مناسبی برای آفتاب گرفتن هم باشد.

بعلاوه اگر اقدام به رزرو آنلاین بلیط پارک آبی اوشن کیش نموده باشید، در هر جای جزیره که باشید سرویس رایگان شما را به پارک می رساند. کیفیت بالای خدمات سرگرمیی و رفاهی نیز یکی دیگر از نقاط قوت این مجموعه است. در داخل پارک آبی کیش رستوران ها و غرفه های مختلفی واقع شده است تا شما بتوانید در صورت احتیاج غذایی میل نموده و استراحت کنید.

خدمات مختلف پارک آبی اوشن کیش

یکی از خدماتی که در پارک آبی اوشن کیش ارائه می گردد، رستوران ها، فست فود ها و کافی شاپ ها است. علاوه بر این یک مرکز تخصصی اسپا به نام پلومریا هم در داخل اوشن پارک واقع شده است. در این مرکز شما می توانید به مدت 20 تا 60 دقیقه از حرفه ای ترین ماساژور ها، خدمات دریافت نموده و ریلکس کنید. ماساژ سر و گردن، ماساژ کتف و شانه، ماساژ صورت، ماساژ کمر، ماساژ با سنگ و غیره بعضی از انواع ماساژ های این مرکز اسپا هستند.

فهرست رستوران ها و کافی شاپ های پارک آبی کیش:

  • چیکو
  • کافیسا
  • فروتیلا
  • غار جتسمینا
  • زامبو زیمبو
  • نوشاک

مناسب ترین فصل برای استفاده از پارک آبی اوشن کیش

جزیره کیش آب و هوای گرم و مرطوبی دارد بنابراین برترین زمان برای سفر رفتن پاییز و به ویژه زمستان است. به همین صورت زمان مناسب برای استفاده از پارک آبی کیش هم محدود به زمان های خنک است. البته برترین زمان را می توان از اوایل دی تا اواخر فروردین درنظر گرفت زیرا هوا علاوه بر خنکی، مطبوع هم است. استفاده از پارک آبی کیش در فصول گرم سال ممنوع نیست اما به علت گرمای شدید هوا ممکن است دچار گرما زدگی شوید پس باید بیشتر مراقب باشید. از طرفی در فصل تابستان، کیش پذیرای فستیوال ها و جشن های مختلفی بوده که وسوسه برانگیز هستند.

سانس های پارک آبی کیش

همانطور که قبلا هم گفتیم این پارک برای استفاده خانوم ها و آقایان طراحی شده است. به همین علت تنوع سانس های آن باعث شده تا همه افراد بتوانند از آن استفاده نمایند. بانوان برای استفاده از پارک آبی کیش می توانند طبق جدول زیر برنامه ریزی نمایند.

  • سه شنبه و آدینه از ساعت 9 تا 14
  • شنبه و پنج شنبه از ساعت 15.30 تا 20.30
  • چهارشنبه از ساعت 9 تا 16.30

جدول سانس های آقایان نیز به شکل زیر است:

  • سه شنبه و آدینه از ساعت 15.30 تا 20.30
  • دوشنبه از ساعت 9 تا 16.30
  • شنبه و پنجشنبه از ساعت 9 تا 14

نکات ایمنی برای ورود به پارک آبی اوشن کیش

یکی از مهم ترین نکات این است که مایویی بپوشید که هیچگونه زنجیر یا زیپی نداشته باشد زیرا ممکن است در هنگام بازی در سرسره ها به شما آسیب بزند. علاوه بر این ورود بچه ها زیر 3 سال یا افرادی که قد آن ها کمتر از 92 سانتی متر بوده به داخل مجموعه استخر ممنوع است. بچه های که کمتر از 12 سال سن دارند اجازه ورود تنهایی را نداشته و حتما باید به همراه یک فرد بزرگسال از امکانات استفاده نمایند. به همراه داشتن وسایل الکترونیکی مانند دوربین، گوشی موبایل، تبلت، زیورآلات و سیگار داخل مجموعه ممنون است. بعلاوه در صورتی که باردار بوده یا سابقه بیماری های قلبی و ستون فقرات هستید بهتر است از این سرسره ها استفاده نکنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2313

به "پرسه در موج های خروشان؛ معرفی پارک آبی اوشن کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسه در موج های خروشان؛ معرفی پارک آبی اوشن کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید