چرا نباید به تایلند برویم؟

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سفر به تایلند

تایلند یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا برای خیلی ها به عنوان بهترین کشور دیدنی این منطقه از آسیا شناخته می گردد. موقعیت جغرافیایی خوب و نزدیک بودن به ایران، تور تایلند را به یکی از پر فروش ترین تورها در کشورمان تبدیل نموده است. اگر چه نمی توان این حقیقت را انکار کرد که تایلند واقعا کشور زیبایی است و دیدنی های زیادی را در خود جای داده است اما بر خلاف بقیه ما دلایل خوبی را به شما ارائه می کنیم که نباید از تایلند دیدن کنید و بهتر است که فکر سفر به تایلند را از ذهنتان دور کنید. چرا؟ به این دلایل! با خبرنگاران همراه باشید:

چرا نباید به تایلند برویم؟

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

اگر از غذای ارزان و خوشمزه بدتان می آید به تایلند نروید

نمی توان این حقیقت را انکار کرد که تایلند یکی از خوشمزه ترین غذاهای جنوب شرقی آسیا را دارد. حتی غذاهای خیابانی آن به اندازه ای خوشمزه است که با خوردنشان می میرید! تنوع، ادویه هایی که در آن ها استفاده می گردد، رنگ و بو و… و باور نمی کنید اگر بگوییم که اکثر این غذاها را می توانید فقط با 1 دلار ناقابل میل کنید! به همین دلیل نباید به تایلند سفر کنید، اگر غذاهای خوشمزه و ارزان دوست ندارید، فکر سفر به تایلند را هم نکنید!

اگر زندگی شاهانه را دوست ندارید به تایلند نروید

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث شده تا تایلند به این اندازه مشهور گردد، ارزان بودن آن است. برای مثال در این کشور می توانید فقط با 5 دلار یک اتاق کوچک اجاره کنید و یا یک ویلای خصوصی با استخر را فقط با 50 دلار اجاره کنید. در کجای جهان چنین چیزی ممکن است؟ در هر صورت انتخاب با خودتان است! اگر دوست ندارید در یک ویلا با تمامی امکانات با هزینه پایین اقامت کنید به تایلند نروید اما اگر دوست دارید در در حین اینکه هزینه زیادی نمی کنید اقامت فوق العاده ای داشته باشید، به تایلند بروید.

اگر از شرکت در فستیوال ها خوشتان نمی آید…

در کشور تایلند، جشن ها، مراسم و فستیوال های مختلفی در سراسر سال برگزار می گردد که بسیاری از گردگشرانی که می خواهند به این کشور سفر نمایند سعی می نمایند تا زمان رفتنشان را با این فسنیوال ها منطبق نمایند. یکی از سرگرم نماینده ترین فستیوال هایی که در تایلند برگزار می گردد هم فستیوال سونگکران است که هر ساله در ماه آوریل و همزمان با آغاز سال نوی تایلندی جشن گرفته می گردد و آن را می توان بزرگ ترین دعوای آبی در آسیا دانست! مردم تایلند چطور آغاز سال نو را جشن می گیرند؟ همگی به خیابان ها می آیند، اسلحه ها و اسباب بازی های آبیشان را که پر از آب است در دست می گیرند و به سمت هم نشانه می روند. در واقع پاشیدن آب نشانه تمیزی و دور کردن پلیدی هاست و نمادی از آن به شمار می رود. شما هم می توانید در این جشن شرکت کنید! پس اگر دوست ندارید در یکی از بزرگ ترین جشن های خیابانی جهان شرکت کنید، سرگرم شوید و با یک فرهنگ جدید آشنا شوید سفر به تایلند مناسبتان نیست. برعکس، اگر دوست دارید تا با توریست ها و بومی های تایلند یک جشن مشترک داشته باشید باید به تایلند بروید و در این جشن سونگکران شرکت کنید.

از تماشای معماری های حیرت آور لذت نمی برید؟ تایلند نه!

معماری سازه ها در تایلند شگفت نگیز است! معاری این ساختمان ها نشان دهنده فرهنگ و عقاید و باورها تایلندی هاست و همه این کنده کاری ها نقش و نگارهایی که در روی نمای ساختمان ها دیده می گردد دست کند هستند. بنابراین اگر از دیدن این همه هنر لذت نمی برید و برایتان جذابیتی ندارد به کشور دیگری بروید! این هم یکی دیگر از دلایلی که شما را از سفر به تایلند منع می نماید!

ممکن است از سواحل تایلند خوشتان نیاید، به آنجا نروید!

خودتان را در حالی تصور کنید که سوار بر یک قایق هستید و به سمت جزایری که کسی در آن ها سکونت نمی نماید می روید، در آب های کریستالی و شفاف در حال شنا کردن هستید یا به افق دور دریا در حالی که روی یک جایگاه راحت لم داده اید و در زیر سایه درخت نخل هستید نگاه می کنید… این ها توصیفات کوچکی از سواحل تایلند بود تا فقط بتوانید یک دید کوچک از گوشه ای از زیبایی های تایلند به دست بیاورید و شنیدن کی بود مانند دیدن! تا وقتی خودتان از نزدیک این کشور را نبینید نمی توانید باور کنید که چنین جایی در این کره خاکی آن هم در فاصله به نسبت نزدیک در ایران وجود دارد.

هم می توانید از سواحل شناخته شده آن دیدن کنید و هم یک کار بهتر، تمام این ساحل های شلوغ را فراموش کنید و تکه های دیگری از این بهشت کوچک را تجربه کنید و به سواحل کمتر شناخته شده و در عوض بکر آن بروید. بنابراین اگر دیدن این همه زیبایی را دوست ندارید سفر به تایلند نکنید.

شوک فرهنگی شوکه تان می نماید اصلا به تایلند نروید

البته شاید کلمه شوک فرهنگی کلمه مثبتی به نطر نرسد اما همواره هم بد نیست و باور کنید که یک بار سفر به تایلند کافیست تا این شوک را به خوبی تجربه کنید….سر و صدا، شوغی و بی نظمی و حیات وحش منحصر به فرد و موجودات ریزی که به عنوان غذا سرو می شوند، همه و همه این ها بخشی از این شوک هستند . البته که بخشی از تجربه های تایلند گردی تان ر ا تشکیل می دهند. بنابراین اگر دوست دارید تا یک فرهنگ کاملا متفاوت از آن چه تا حال داشته اید و آموخته اید ببینید، به تایلند بروید. البته این فرهنگ در بیشتر کشورهای آسیایی به خصوص جنوب شرقی آسیا هم دیده می گردد و خیلی دور از انتظار نیست.

منبع: nomadicmatt.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 547

به "چرا نباید به تایلند برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید به تایلند برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید