کاخ گارنیه و اپرای گارنیه، نماد شکوه و هنر در پاریس

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، اگر قرار باشد تنها یک بنا را به عنوان نماد شکوه و هنر در پاریس فرانسه انتخاب کنیم، بدون شک کاخ و اپرای گارنیه در صدر گزینه های ما قرار خواهد گرفت. بنای باشکوه و زیبایی که در میدان اپرای پاریس (Place de lOpéra) قرار گرفته است و نمای زیبای آن هر کسی را شگفت زده خواهد نمود. اما برای درک بهتر این شاهکار معماری و هنر فرانسوی، باید وارد آن شوید و خود را در میان دنیایی از هنر و زیبایی ببینید.

کاخ گارنیه و اپرای گارنیه، نماد شکوه و هنر در پاریس

در این مقاله از وبلاگ خبرنگاران قصد داریم شما را با کاخ گارنیه و اپرای گارنیه که یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه است آشنا سازیم.

تاریخچه کاخ و اپرای گارنیه پاریس

سالن اپرای پاریس که با نام های کاخ گارنیه (Palais Garnier) یا اپرای گارنیه (Opéra Garnier) شناخته می شود، یک جواهر در میان بناهای پاریس است و سبک معماری دوران امپراتور ناپلئون سوم (Napoleon III) را نمایندگی می نماید.

در میانه قرن نوزدهم میلادی، ناپلئون سوم تصمیم به بازسازی شهر پاریس گرفت تا جلوه ای نو به این شهر ببخشد و آن را دوباره به یکی از زیباترین شهرهای دنیا بدل کند. بارون ژرژ اوژن اوسمان (Georges Eugene Haussmann) به عنوان مسئول نوسازی شهر پاریس انتخاب شد و تغییرات شگرفی در این شهر ایجاد کرد.

در راستای این برنامه، تصمیم گرفته شد تا بنای نوی برای اپرای پاریس ساخته شود و به منظور انتخاب نقشه این بنا، یک مسابقه عمومی بین معماران و طراحان مختلف برگزار گردید. از میان 171 طرح ارسال شده، نقشه یک معمار 35 ساله نه چندان معروف به نام شارل گارنیه (Charles Garnier) برای ساخت این بنا انتخاب شد.

نقشه طراحی شده برای کاخ گارنیه پاریس، ترکیبی زیبا از سبک معماری رنسانس (Renaissance) و باروک (Baroque) بود و با استفاده از تزئینات و ظرایف به کار رفته، ثروت و زیبایی پاریس را منعکس می کرد. عملیات ساخت کاخ گارنیه در پاریس شروع شد و با وجود وقایعی چون جنگ فرانسه و پروس و محاصره فرانسه، سقوط امپراتوری دوم فرانسه و آتش سوزی سال 1873، تکمیل آن به تعویق افتاد اما انتها در سال 1875 میلادی افتتاح شد. کاخ اپرای گارنیه با ظرفیت 1979 تماشاچی، بزرگترین سالن اپرای دنیا تا آن موقع به شمار می رفت.

از آنجاییکه کاخ گارنیه اپرای ملی پاریس بود، در ابتدا نام آن را اپرای نو پاریس یا le nouvel Opéra de Paris گذاشتند اما بعدها به افتخار هنر بینظیر شارل گارنیه، نام آن را به کاخ و اپرای گارنیه تغییر دادند. البته نام دیگر کاخ گارنیه، آموزشگاه سلطنتی موسیقی (ACADEMIE IMPERIALE DE MUSIQUE) بود که بعد از سقوط امپراتوری، به آموزشگاه ملی موسیقی (ACADEMIE NATIONALE DE MUSIQUE) تغییر یافت.

اگرچه این بنا از همان ابتدای تاسیس به سرعت محبوب شد و یکی از جاذبه های مشهور تور فرانسه به شمار می رفت، اما عمده معروفیت آن به سال 1910 میلادی و انتشار رمان شبح اپرا (The Phantom of the Opera) به وسیله گاستون لورو (Gaston Leroux) بازمی شود. داستان این کتاب در کاخ و اپرای گارنیه می گذرد و فیلم ها و نمایش های متعددی از آن ساخته شده است.

کاخ اپرای گارنیه با ظرفیت 1979 تماشاچی، بزرگترین سالن اپرای دنیا تا آن موقع به شمار می رفت.

موقعیت و بازدید از کاخ و اپرای گارنیه

این مجموعه یکی از مهمترین جاهای دیدنی پاریس است که در کنار جاذبه هایی چون برج ایفل، موزه لوور فرانسه و کلیسای نوتردام گردشگران متعددی را به خود جذب می نماید. ما نیز پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر، حتما از این بنای زیبا و شگفت انگیز بازدید کنید. کاخ اپرای گارنیه تقریبا در مرکز شهر پاریس و منطقه 9 (9th arrondissement) واقع شده است.

موقعیت کاخ بین میدان اپرا و بلوار مشهور اوسمان قرار گرفته است و به راحتی با استفاده از ایستگاه مترو اپرا، به آن برسید. این ایستگاه محل تلاقی سه خط 3، 7 و 8 متروی پاریس است و تقریبا از هر جای پاریس، شما را به این نقطه می رسانند. اپرای گارنیه فاصله کمی با مرکز خرید گالری لافایت و باغ تویلری دارد.

به منظور بازدید پیرامونی و تماشای نمای زیبای این ساختمان، هیچ زمان مشخصی وجود ندارد و در هر ساعت از شبانه روز می توانید به آن سر بزنید. اما پیشنهاد می کنیم فضای داخلی گل سرسبد آثار شارل گارنیه را نیز از دست ندهید. برای اینکه بتوانید از فضای داخلی کاخ و اپرای گارنیه بازدید کنید، می توانید همه روزه از ساعت 10 الی 16:30 به این بنا مراجعه کنید. تورهای برنامه ریزی شده اپرای گارنیه، شما را به گوشه و کنار این بنا می برند تا زیبایی اعجاب انگیز آن را به شما نشان دهند. بعلاوه می توانید سری به موزه اپرا نیز بزنید تا با تاریخچه اپرا بیشتر آشنا شوید.

منبع: ققنوس
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2271

به "کاخ گارنیه و اپرای گارنیه، نماد شکوه و هنر در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ گارنیه و اپرای گارنیه، نماد شکوه و هنر در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید