کدام زندان های اروپایی در دوران کرونا خطرناکند؟

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، اروپا بزرگترین کانون ویروس کرونا در سه هفته اخیر است و از سوی دیگر بسیاری از زندان های اروپایی از لحاظ تراکم جمعیت در شرایط مناسبی قرار ندارند.

کدام زندان های اروپایی در دوران کرونا خطرناکند؟

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا زندگی آن هایی که در زندان ها دوران حبس خود را می گذارنند نیز تغییر نموده است و بسیاری از کشورهای درگیر کرونا با مسائل عدیده ای در این زمینه روبرو شده اند.

اروپا، بزرگترین کانون ویروس کرونا در سه هفته اخیر، از این امر مستثنی نیست علی الخصوص که بسیاری از زندان های اروپایی از لحاظ تراکم جمعیت در شرایط مناسبی قرار ندارند.

مقام اول پرتراکم ترین زندان های اروپا ازآن پایتخت اتحادیه اروپا، بلژیک است. پس از بلژیک، ایتالیا و فرانسه پرتراکم ترین زندان ها را دارند.

تا کنون در کشور کوچک و ده میلیونی بلژیک گزارش شده است که 4 زندانی و 32 نگهبان به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند و 53 نگهبان و کادر اداری مشکوک به ابتلا به کرونا هستند و در قرنطینه قرار گرفته اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر پیش از شیوع ویروس کرونا بارها از شرایط تراکم بالای جمعیت در بعضی از زندان های کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتقاد نموده و نسبت به یک فاجعه انسانی هشدار داده است.

کمیساری حقوق بشر سازمان ملل، با توجه به گزارش های مختلف سازمان های مردم نهاد حقوق بشری، اخطار جدی حقوق بشری به بعضی از کشورها از جمله فرانسه داده است.

اما اکنون با شیوع این ویروس که می تواند جان زندانیان را بگیرد نگرانی ها دوچندان شده است. این در حالی است که زندانیان بسیاری بالای 65 سال دارند و ابتلا به ویروس کرونا بیش از سایرین جانشان را به خطر می اندازد. بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، لهستان و اسپانیا بیشترین تعداد محکومان بالای 65 سال را دارند.

انتهای پیغام/4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1097

به "کدام زندان های اروپایی در دوران کرونا خطرناکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام زندان های اروپایی در دوران کرونا خطرناکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید