کرونا در اروپا، از افزایش نرخ بیکاری در اسپانیا تا هشدارها درباره سفر به کاتالونیا

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که در پی شیوع مجدد کرونا در اسپانیا وزارت خارجه آلمان درباره سفر به مناطق توریستی این کشور به شهروندان هشدار داده و بحران کرونا نرخ بیکاری در اسپانیا را به شدت افزایش داده است.

کرونا در اروپا، از افزایش نرخ بیکاری در اسپانیا تا هشدارها درباره سفر به کاتالونیا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان ماه ها بعد از شیوع این ویروس تیتر اول بسیاری رسانه های غربی است.

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که با توجه به شیوع کرونا در بعضی ایالات آلمان محدودیت هایی برای سفرها از این ایالات اعمال شده است.

دولت منطقه ای کاتالونیای اسپانیا هم درباره تصمیم وزارت خارجه آلمان که سطح هشدارهای سفر به این منطقه برای شهفرایندان آلمانی را بالا برده است ابراز تاسف و ناراحتی کرد.

هشدار انستیتو رابرت کخ آلمان درباره سیر صعودی شمار مبتلایان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آلمان را خطرناک توصیف نموده و لوتار ویلر، رئیس این موسسه آلمانی گفت: جدیدترین تحولات در آلمان من و همه کارکنان انستیتو رابرت کخ را نگران نموده است.

وی با اشاره به اینکه فرایند مبتلایان در سراسر آلمان در حال افزایش است همچنین گفت: این پاندمی هنوز تمام نشده است. ما در دل این بیماری هستیم. دلیل این شرایط این است که انسان ها دیگر به اندازه کافی به قواعد فاصله گذاری و محدودیت ها پایبند نیستند. اما این ابزاری برای تحت کنترل قرار دادن شرایط است. این به دست ما است.

هشدار برلین به شهفرایندان درباره سفر به اسپانیا

به دلیل صعود چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا وزارت امور خارجه آلمان حالا درباره سفرهای گردشگری به بسیاری از مناطق محبوب برای آلمانی ها در این کشور هشدار داده است. این مناطق شامل شهرهای گردشگری عظیم کاتالونیا مانند بارسلونا و بعضی مناطق گردشگری دیگر در این منطقه است.

افزایش چشمگیر نرخ بیکاری در اسپانیا

بحران کرونا همچنان نرخ بیکاری در اسپانیا را افزایش می دهد. در جریان بحران کرونا نرخ بیکاری در این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس اطلاعات اداره آمار ملی اسپانیا نرخ بیکاری از آوریل تا ژوئن امسال میلادی به 15.33 درصد رسیده در حالی که در اوایل سال 14.41 درصد بوده است.

کارشناسان پیش بینی نموده اند که نرخ بیکاری در اسپانیا به رقم 16.7 درصد هم افزایش یابد. اسپانیا در اوایل امسال میلادی به منظور مقابله با شیوع کرونا محدودیت های بسیار گسترده ای را برای مهار این ویروس در دستور کار قرار داد. بخصوص بخش های گردشگری اسپانیا از این شرایط رنج می برند.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در مناطق گردشگری اتریش

شمار موارد جدید ابتلا به کرونا در مناطق گردشگری اتریش که برای شهفرایندان آلمانی محبوبیت زیادی دارد هم رو به افزایش است.

مقام بهداشتی لوکزامبورگ: کشور در موج دوم کرونا قرار گرفته است

یک مقام عالی بهداشتی در لوکزامبورگ هم اعلام نموده است که آمار مبتلایان به کرونا البته در سطح بالا تثبیت شده است. اولف نهرباس، مدیر موسسه بهداشت لوکزامبورگ با اعلام خوش بینی درباره راستا درستی که کشور در آن قرار گرفته است در عین حال گفت: ما کاملاً واضح در موج دوم کرونا قرار داریم.

حدود دو هفته پیش لوکزامبورگ از طرف انستیتو رابرت کخ آلمان به عنوان منطقه خطر کرونایی اعلام شد. مقامات بهداشتی لوکزامبورگ افزایش تست کرونا در این کشور را عامل افزایش شمار مبتلایان جدید اعلام نموده اند.

تشدید محدودیت های کرونایی در بلژیک

در بلژیک هم با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا محدودیت های کرونایی تشدید شده است.

نخست وزیر بلژیک گفت که از روز چهارشنبه خانواده ها اجازه دارند تنها در گروه هایی 5 نفره به جای 15 نفر که قبلاً مجاز بود با هم ملاقات نمایند. شمار بازدید نمایندگان در نشست ها و رویداد ها در فضاهای بسته به 100 و در فضاهای باز هم به 200 نفر کاهش می یابد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده افراد می توانند به صورت فردی به خرید بفرایند. شهفرایندان باید حتی الامکان در خانه کار نمایند.

چندین هفته است که شمار مبتلایان به کرونا در بلژیک فرایند صعودی را طی می نماید. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در هفته های بین 17 تا 23 جولای به صورت میانگین حدود 279 مورد ابتلا به کرونا در هر روز در این کشور وجود داشته است. در مقایسه با هفته قبل از این دوره زمانی شمار مبتلایان در این کشور افزایش 71 درصدی داشته است.

نخست وزیر بلژیک شرایط فعلی در کشورش را نگران نماینده ارزیابی نموده است.

افزایش آمار مبتلایان روزانه در فرانسه

فرانسه هم از حدود 2551 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 3 روز خبر داده است. بر اساس آمارهای رسمی در فرانسه از روز آدینه حدود 2551 نفر به کرونا مبتلا شده اند. این نشان دهنده ابتلای حدود 850 نفر در هر روز است.

گسترش هشدارهای سفر کرونایی به اسپانیا از طرف لندن

انگلیس هم هشدارهای سفر کرونایی برای اسپانیا را به مناطق بیشتری گسترش می دهد. وزارت امور خارجه انگلیس دلیل این تصمیم دولت را شرایط کرونایی کنونی در این مناطق اعلام نموده است. دولت انگلیس روز شنبه در نقطه اوج سفرهای تابستانی یک قرنطینه 14 روزه اجباری برای گردشگر های بازگشته از اسپانیا را در دستور کار قرار داد.

وزیر بهداشت آلمان هم اعلام نموده که باید از این پس تست اجباری کرونا برای مسافران از مناطق خطر کرونایی در دستور کار قرار گیرد.

نخست وزیر اسپانیا هم تصمیمات دولت انگلیس برای قرنطینه مسافران از اسپانیا را شدیداً مورد انتقاد قرار داده است و با توجه به اینکه نرخ مبتلایان در مناطق گردشگری اسپانیا پایین تراز انگلیس است این اقدام لندن را نامناسب ارزیابی کرد.

افزایش آمار مبتلایان در اروپا

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که آمار مبتلایان جدید به کرونا در اروپا همچنان در حال افزایش است و تا به حال در اسپانیا 325862 نفر به کرونا مبتلا شده و 28434 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 300111 نفر به کرونا مبتلا شده و 45759 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 246286 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35112 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 207416 نفر به کرونا مبتلا شده و 9206 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 183079 نفر به کرونا مبتلا شده و 30209 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1314

به "کرونا در اروپا، از افزایش نرخ بیکاری در اسپانیا تا هشدارها درباره سفر به کاتالونیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش نرخ بیکاری در اسپانیا تا هشدارها درباره سفر به کاتالونیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید