توسعه مسیرهای همکاری علمی و پژوهشی میان محققان ایرانی و چینی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، همکاری های مشترک علمی و فناورانه میان محققان ایرانی و سایر کشورها هر روز در حال توسعه است. تعاملات علمی با محققان کشور چین یکی از این همکاری ها است.

توسعه مسیرهای همکاری علمی و پژوهشی میان محققان ایرانی و چینی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه روابط بین الملل علمی و دانشگاهی را همیشه در اقدامات خود مد نظر داشته است. در این راستا هم هر سال فراخوان های همکاری مشترکی را منتشر می نماید.

یکی از اقدامات صندوق توسعه روابط علمی محققان ایرانی و کشور چین است. در زیر سه اقدام صندوق برای توسعه این همکاری های مشترک آمده است.

1.همکاری با آموزشگاه علوم چین

6 سال پیش صندوق همکاری خود را با آموزشگاه علوم چین به وسیله انتشار فراخوان صندوق علمی راه ابریشم شروع کرد. تا کنون 6 فراخوان مشترک منتشر شده است. بر اساس این فراخوان صندوق و آموزشگاه حداکثر از سه پروژه مشترک میان محققان ایرانی و چینی حمایت می نمایند.

این فراخوان در راستای فعالیت های پژوهشی مشترک میان محققین ایرانی و محققین آموزشگاه علوم چین در قالب پروژه های تحقیق و توسعه مشترک و کارگاه های مشترک اعلام و اجرایی می گردد.

2.همکاری با وزارت علم و فناوری چین

تا کنون یک فراخوان مشترک میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری و وزارت علم و فناوری طبیعی چین منتشر شده است. دومین فراخوان مشترک این دو مرکز هم سال جاری قرار است منتشر گردد. بر اساس این همکاری از 10 پژوهش میان محققان دو کشور حمایت می گردد.

3.همکاری با بنیاد ملی علوم طبیعی چین

نخستین همکاری میان صندوق و بنیاد ملی علوم طبیعی چین سال جاری شکل گرفت و نخستین فراخوان همکاری منتشر شد. بر این ساس قرار است تا 15 طرح مشترک میان محققان دو کشور برای اجرا حمایت گردد. این طرح های پژوهشی مشترک در سه زمینه علمی علوم زیستی، علوم مواد و ریاضیات هستند.

صندوق با این همکاری های علمی و پژوهشی و حمایت جهت انجام پروژه های مشترک میان محققان دو کشور را هموار نموده است. پس محققان می توانند در بیشتر حوزه های علمی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1982

به "توسعه مسیرهای همکاری علمی و پژوهشی میان محققان ایرانی و چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مسیرهای همکاری علمی و پژوهشی میان محققان ایرانی و چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید