جک جی4 نیوفیس معرفی گردید ، اولین خودرو با نشان کرمان موتور

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، جک جی4 نیوفیس یا ایگل JAC J4 فیس لیفت به عنوان اولین محصول با نشان کرمان موتور معرفی گردید. در این مراسم درباره طراحی، پیشرانه و نیز دیگر جزئیات این محصول اطلاعاتی داده شد.

جک جی4 نیوفیس معرفی گردید ، اولین خودرو با نشان کرمان موتور

بیت ران - رضا نوروزی: کرمان موتور خودروسازی است که با تیراژی در حدود 30 هزار دستگاه خودرو از سال 1373 تا به امروز فعالیت داشته است. اما این محصولات همواره مونتاژی بوده و کرمان موتور چندسالی است که رویای ساخت برند مستقل و توسعه محصول بر مبنای آن را دارد. بنابراین یک سالی است که در راستای این رویا اندکی کوشش نموده و با یک فیس لیفت جزئی روی یک محصول چینی، کرمان موتور اولین محصول با نشان خود را معرفی کرد.

JAC J4 فیس لیفت، اولین محصول با نشان کرمان موتور

JAC J4 فیس لیفت، اولین محصول با نشان کرمان موتور است که با یک فیس لیفت مینور، قرار است به بازار بیاید. اما جک جی4 پرفروش ترین محصول کرمان موتور در ایران، چندسالی است که از سبد محصولات شرکت جک حذف شده است.

JAC J4 فیس لیفت برآیند 5 پروپزال طراحی شده به وسیله حسین وفایی طراح ارشد شرکت کرمان موتور است. حسین وفایی، تغییرات بسیار کم در این محصول را به علت نوپایی شرکت در حوزه طراحی می داند. این تغییرات تنها به تغییر چراغ های جلو و عقب و سپرها در نمای بیرونی محدود شده و هیچ تغییر بزرگ دیگری وجود ندارد. در نمای داخلی جک جی4 نیوفیس هم رودری ها بدون تغییر جای عملگرها، بازطراحی شده اند.

در این رویداد شرکت کرمان موتور شرکای تجاری ایتالیایی خود برای فراوری قطعات تازه جک جی4 نیوفیس را نیز معرفی کرد. این شرکت ها در قالب طراحی خودرو و تامین قطعه قرار است با کرمان موتور همکاری نمایند.

فرآیند طراحی جک جی4 نیوفیس

جک جی4 نیوفیس همان طور که گفته شد، تنها در مقرون به صرفه ترین قطعات بدنه از لحاظ سرمایه گذاری مورد احتیاج برای فراوری، تغییر نموده است. سایر قطعات این پلتفرم هم داخلی سازی شده و قرار است توسعه محصولات برند KMC روی این پلتفرم باشد. این خودرو با 5 طرح اولیه که در قالب پروپزال ارائه شد، معرفی گردید. اما تمام این 5 طرح با همان محدوده قابل تغییر طراحی شدند و در نهایت تلفیقی از این 5 طرح تایید و توسعه داده شد.

طراحی JAC J4 فیس لیفت

همان طور که در تصاویر تعیین است همه طرح ها با الهام از نام این محصول طراحی شده اند. ایگل در انگلیسی به معنی عقاب است. اما در فارسی هم این نام معنا دارد و به معنی مانند ماه زیبا است. در مجموع می توان به این تغییرات رای مثبت داد. اما نکته اصلی ادامه این روند است که کرمان موتور بتواند به یک محصول به روز برسد و تنها با یک فیس لیفت جزئی خود را خودروساز نخواند.

پیشرانه

ایگل در دو نسخه بنزینی و برقی در حال توسعه است که نسخه بنزینی هیچ تفاوتی با جک جی4 ندارد. اما نسخه برقی با همکاری مپنا و شرکت زیر مجموعه آن، مکو در حال توسعه است. نسخه برقی این خودرو از یک موتور 120 کیلووات ساعتی بهره می برد که توانایی فراوری 258 نیوتون متر گشتاور را دارد. این موتور در سیکل NEDC توانایی پیمایش حدود 300 کیلومتر را دارد که پیمایش اصلا مناسبی نیست. این خودرو از یک پک باتری 41 کیلوواتی با تکنولوژی Lithium-ion استفاده می نماید که تکنولوژی تازهی محسوب نمی گردد.

گیربکس این خودرو تک دنده است و قابلیت شیب روی 45 درجه ای را تا 20 ثانیه بیشتر ندارد. اما به طور مداوم می تواند تا شیب 37 درجه را طی کند.

جک جی4 از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر استفاده می نماید که 103 اسب بخار قدرت دارد. گشتاور این موتور نیز 146 نیوتون متر است و به یاری یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می گردد.

امکانات رفاهی

ایگل یا جک جی4 فیس لیفت، امکاناتی کاملا مشابه جک جی4 ارائه خواهد داد و هیچ برنامه ای برای افزایش امکانات یا آپشن ها در آن وجود ندارد. جک جی4 فهرست امکاناتی مشابه سایر رقبا در این کلاس خودرویی ارائه می دهد و تفاوت بسیار زیادی با آن ها ندارد. اما این خودرو یکی از مجذوب کننده ترین آپشن ها از دیدگاه مشتری ایرانی یعنی سانروف را ندارد. بعلاوه آپشن هایی همانند گرم کن صندلی یا مانتیور بزرگ هم در آن دیده نمی گردد.

اسکای ول خودرو برقی کرمان خودرو معرفی گردید/ یک چینی ناشناخته اما گران تر از تسلا!

جک جی4 فیس لیفت چگونه طراحی شده؟ + زبان طراحی تازه کرمان موتور تعیین شد

جک J4 برقی ایرانی قوی تر از نسخه چینی / آنالیز تعیینات فنی

منبع: بیت ران
انتشار: 15 آبان 1402 بروزرسانی: 15 آبان 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2480

به "جک جی4 نیوفیس معرفی گردید ، اولین خودرو با نشان کرمان موتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جک جی4 نیوفیس معرفی گردید ، اولین خودرو با نشان کرمان موتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید