گشتی کوتاه در بازارهای سنتی شگفت انگیز عمان

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، عمان کشوری زیباست که هم سو با پیشرفت تکنولوژی توانسته مدرنیته و سنت را در هم بیامیزد و دنیایی جدید و جذاب خلق کند. این مطلب نه تنها برای شهر، معماری آن و آداب و رسوم مردم، بلکه در خصوص بازارها و مراکز خرید آن نیز صادق است. عمان پر است از بازارهای سنتی رنگارنگ که در این کشور به سوق معروف هستند. علاوه بر پیدا کردن شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این بازارهای عجیب و غریب، آشنایی بیش تر با فرهنگ و آداب و رسوم مردم عمان از نزدیک، گشت وگذار را در پیچ و خم کوچه های این بازارها جذاب تر می نماید.

گشتی کوتاه در بازارهای سنتی شگفت انگیز عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

بازار مطرح (Muttrah Souq)

طاقی بلند در ورودی قدیمی ترین و معروف ترین بازار شهر مسقط همان چیزیست که در بدو ورود شما را شگفت زده می نماید. ترکیبی از دنیای امروز و حال و هوای گذشته، تجربه حضور در فضایی عجیب و جالب را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.

فرقی نمی نماید با چه بودجه ای در این بازار پر پیچ و خم قدم بگذارید. وجود اجناسی متنوع با قیمت های فوق العاده ازران تا اشیائی لوکس و گران بها، گشت زدن در کوچه پس کوچه های این بازار را لذت بخش تر می نماید.

کندر، نقره جات، اشیاء عتیقه و پوشاک از پر رونق ترین اجناس این بازار هستند. شاخص ترین ویژگی این سوق که سبب حفظ پیوند عمیق آن با گذشته می گردد، ردیف مغازه های کوچک در راستا پیچ و خم بازار است.

در این بازار زنان بادیه نشین در لباس های عربی سنتی، عطرهایی با نام بخور (Bukhoor) را که از ترکیب موادی چون چوب صندل، کندر و روغن های طبیعی تشکیل می گردد می فروشند.

برای تهیه یک سوغاتی جذاب برای آقایان می توانید از بین مواردی چون خنجر، لیوان قهوه، جواهرات بادیه نشین ها، لباس های محلی (dishdashas)، کلاه سنتی (kummas) و عمامه (massar) یکی را انتخاب کنید. لباس های سنتی، شلوار و شال نیز از سوغاتی های محبوب این بازار برای خانم ها هستند.

شلوغی کمتر این بازار در صبح ها و عصرها بعد از ساعت 6 گشت و گذاری لذت بخش تر را برای بازدیدکنندگان فراهم می نماید. با کمی قدم زدن در راستا پر پیچ و خم این بازار خواهید فهمید هر صنفی بخشی از بازار را به خود اختصاص داده است و همین امر جست وجو برای یک جنس خاص را برای مشتریان راحت تر می نماید. به همین ترتیب میتوانید مغازه های طلافروشی، پوشاک و عتیقه فروشی ها را در در قسمت هایی مجزا در بازار پیدا کنید. حواس تان باشد که چانی زنی ریشه ای دیرینه در این بازار بزرگ و در میان مردمان عمان دارد و اگر کمی حوصله به خرج دهید می توانید مبلغی کم تر برای جنس دل خواه تان پرداخت کنید.

حتی اگر در این بازار بزرگ چیزی نخرید ارزشش را دارد تا حضور در فضایی با حس و حال گذشته را برای یک بار هم که شده از نزدیک تجربه کنید.

بازار مدرن رپلیکا (Modern replica Souqs)

در مراکز تجاری چون (Sabco Centre mall) و (Capital Commercial Centre) می توانید نسخه هایی از بازارهای سنتی اصیل و سطح بالا را بیابید. در این جا کالاها ترکیبی از مصنوعات دست ساز معتبر و اقلام مد روز هستند. یادتان باشد به کارگیری هنر چانه زنی در این بازار نیز خاطره ای خوش از خرید در ذهن تان ثبت می نماید.

بازار نزوی (Nizwa Souq)

با طی مسافتی دو ساعته با ماشین از مسقط به نزوی خواهید رسید. این بازار در محوطه بیرونی یک قلعه قدیمی ساخته شده و سفر در زمان یکی از اسراریست که تنها وقتی به آن قدم بگذارید برای تان آشکار می گردد. با دیدن عتیقه جات ،آثار سفالی و جواهرات نقره زیبا حتماً برای خرید یکی از این اقلام وسوسه خواهید شد. در این بازار نیز چانه زدن را برای خرید امتحان کنید و از سود معامله خود شگفت زده شوید.

بازار محلی فروش میوه، سبزیجات، گوشت، ماهی و ادویه جات نیز هر روز هفته در بازار نزوی پا برجاست و آدینه ها نیز روزیست که مردم محلی و کشاورزان از اطراف شهر برای فروش دام های خود به این بازار می آیند. اگر در پی فرصتی هیجان انگیز هستید تا زندگی در میان مردم بی نظیر عمان را از نزدیک تجربه کنید حضور در این بازار جالب را از دست ندهید.

بازار سناو (Sinaw Souq)

بازار سناو همان جاییست که در سفر هیجان انگیزتان به عمان در پی کشف آن هستید. بازار سناو محلی برای تجارت بادیه نشین هاست. این بازار همه چیز از یک بازار تمام عیار خارمیانه ای را در خود جای داده است. تنها نکته ای که در رابطه با این بازار سحرآمیز باید یادآورتان شویم این است که مراقب خودتان باشید. چون ممکن است راستا بازگشت به خانه را با شتری که به تازگی از این بازار خریداری نموده اید طی کنید.

چهارشنبه بازار ابرا (Ibra Wednesday Souq)

خانم ها، خانم ها

بشتابید، بشتابید

چهارشنبه روز شانس شماست. چهارشنبه بازار ابرا سرزمینی جادویی برای یک ماجراجویی زنانه است و ورود آقایان به این بازار ممنوع است. صنایع دستی، ظروف و پوشاک از عمده اجناس این بازار برای فروش هستند.

بازار الهفه (Al Hafah Souq)

این بازار در قسمت جنوب شهر صلاله ودر میان درختان نارگیل واقع شده است. این جا انواع مغازه های پوشاک، طلا و جواهر و نقره فروشی در حال کسب و کار هستند و در این بازار می توانید مرغوب ترین کندرها و بخورها را پیدا کنید. برای برطرف خستگی و خوردن یک غذای سبک نیز یکی از چندین کافه محلی این بازار را انتخاب کنید و با انواع خوراکی های محلی خوشمزه محلی هم چون میشکاک و هوموس دلی از عزا در بیاورید.

بندر مطرح تلفیقی از جذابیت های گذشته و حال

بندر مطرح یکی از بندرهای قدیمی مسقط نیز جذابیت های زیادی از خرید و گردش برای گردشگران امروزی در خود جای داده است. هم چنین با رفتن به این بندر امکان بازدید قلعه مطرح یکی از 13 قلعه باستانی عمان نیز برای تان فراهم می گردد.

منبع: ddsafar
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1003

به "گشتی کوتاه در بازارهای سنتی شگفت انگیز عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشتی کوتاه در بازارهای سنتی شگفت انگیز عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید