آخرین نظرسنجی های انتخاباتی آمریکا در سطح ملی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران : نگاهی به نظرسنجی های اخیر در سطح ملی نشان می دهد که حاشیه امن پیشتازی جو بایدن، به تدریج در حال کاهش است و دونالد ترامپ به آرامی در حال نزدیک شدن به پیشتاز بلامنازع نظرسنجی های ملی در طول یک سال گذشته است.

آخرین نظرسنجی های انتخاباتی آمریکا در سطح ملی

به گزارش خبرنگاران؛ به فاصله 10 روز تا آخرین روز رأی گیری انتخابات 2020 آمریکا، میانگین تازه ترین نظرسنجی های ملی و ایالتی، حاکی از کاهش تدریجی و محسوس فاصله دونالد ترامپ از جو بایدن است و آنچه نگرانی دموکرات ها را به رغم پیشتازی نامزدشان برانگیخته، این است که در صورت تداوم این فرایند نزولی آرام در روزهای پیشِ رو، احتمالِ کام بَک و پیروزی دوباره ترامپ بسیار جدی تر خپواهد شد.

میانگین نظرسنجی های ملی حاکی از این است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فاصله خود با رقیب دموکراتش، جو بایدن را به 7/9 واحد درصد کاهش داده است.

انتخابات ریاست جمهوری، در سطح ملی

بر اساس برآورد پایگاه داده سنجی RealClearPolitics در نظرسنجی های 2هفته اخیر (بازه زمانی 8 تا 22 اکتبر) در سطح ملی، بطور میانگین جو بایدن 50/7 درصد و دونالد ترامپ 42/8 درصد از آرای عمومی را از آن خود کرده است. به این ترتیب فاصله 2 کاندیدا به طور میانگین به 7/9 واحد درصد کاهش یافته است.

RCP این فاصله را در 13 اکتبر (حدود 10 روز پیش) حدود 10/3 واحد درصد گزارش داده بود.

در میان نظرسنجی های معتبر این بازه زمانی، کمترین اختلاف میان دو نامزد انتخاباتی مربوط به نظرسنجی موسسه راسماسن (Rasmussen)است که فاصله دو نامزد به 3 واحد درصد رسیده است. همچنین 2 نظرسنجی مشترک The Hill/HarrisX و IBD/TIPP این فاصله را 4 واحد درصد گزارش کرده اند.

پیش تر موسسه راسماسن (Rasmussen) فاصله نامزد دموکرات و جمهوری خواه را در سطح ملی 5 واحد درصد ، نظرسنجی مشترک The Hill/HarrisX حدود 7 واحد درصد و IBD/TIPP نیز 3 واحد درصد گزارش داده بودند.

سایر نظرسنجی های معتبر 2 هفته اخیر (8 تا 22 اکتبر) شامل JTN/RMG Research و نیویورک تایمز/سیه نا* و کوئینی پیاک Quinnipiac و CNBC/Change Research نیز بایدن را با 8، 9 و 10 واحد درصد پیشتاز نسبت به ترامپ اعلام کردند.

بیشترین اختلاف نیز مربوط به نظرسنجی موسسه USC Dornsif است که این فاصله 11 واحد درصد برآورد شده است.

یک فرایند تدریجی و نگران کننده برای دموکرات ها

امروز شنبه 24نوامبر -3آبان- به فاصله 10 روز تا موعد 3 نوامبر، پایگاه RCP در حالی میانگین فاصله 2 کاندیدا را 7/9 واحد درصد اعلام کرده است، که 10 روز قبل تر (14 اکتبر) این رقم را 10/3 واحد درصد برآورد کرده بود. کاهش 2/4 واحدی فاصله 2 نامزد احتمالاً خبر خوبی برای استراتژیست های دموکرات نبوده است.

نمودار زیر بازه زمانی یک ساله یعنی از اکتبر 2019 تا اکتبر 2020 را شامل می شود و تغییرات میانگین نظرسنجی های ملی برای جو بایدن با رنگ آبی و برای دونالد ترامپ با رنگ قرمز مشخص شده است. همانطور که مشخص است فاصله 2 کاندیدا که معادل 7/9 واحد درصد گزارش شده در 10 روز اخیر یک راستا کاهشی را پیموده است.

در حالی که RCP اختلاف 2 نامزد را 7/9 واحد درصد ارزیابی کرده، دیگر پایگاه های داده سنجی با اندکی اختلاف این عدد را بیشتر یا کمتر برآورد کرده اند؛

وب سایت 538 (FivethTrtyEight) در میانگین نظرسنجی های اخیر آرای بایدن را 52 درصد و ترامپ را 42/4 درصد و اختلاف آن ها را 9/6 واحد درصد برآورد کرده است. (برآورد 5 روز پیش این پایگاه 10/1 واحد درصد بود.)

با این حال پیش بینی خود (FivethTrtyEight) کمی تعدیل شده تر به نظر می رسد و در آن بایدن 53/4 درصد و ترامپ 45/3 درصد از آراء را در اختیار دارد و اختلاف آن ها 8/1 واحد درصد پیش بینی شده است. (برآورد پیشین این پایگاه 10/1 واحد درصد بود.)

مدل پیش بینی نشریه اکونومیست نیز در آخرین برآورد خود آرای بایدن را 53/8 درصد و ترامپ را 46/2 درصد پیش بینی کرده که حاکی از فاصله 7/6 واحد درصدی دو کاندیداست. برآورد 5 روز پیش اکونومیست فاصله 8/8 واحد درصدی 2 نامزد بو، که اکنون این فاصله 1/2 واحد درصد کمتر شده است.

آخرین شرایط آرای الکترال

اگر اتفاق عجیبی نیفتد از هم اکنون می توان با قطعیت 212 رأی الکترال را در سبد جو بایدن و 125 رأی الکترال را در سبد دونالد ترامپ ریخت. درباره 201 رأی الکترال ایالت هایی که با رنگ خاکستری در نقشه نشان داده شده اند نیز نمی توان با قطعیت یک نامزد را پیروز انتخابات دانست.

نقشه انتخاباتی 2020 و شرایط آرای الکترال احتمالی به تفکیک ایالت ها

ایالت های آبی؛ متمایل به نامزد دموکرات ها

ایالت های قرمز :متمایل به نامزد جمهوری خواهان

ایالت های زرد: میدان های نبرد (ایالت های چرخشی و رقابتی)

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1447

به "آخرین نظرسنجی های انتخاباتی آمریکا در سطح ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین نظرسنجی های انتخاباتی آمریکا در سطح ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید