پلیس نیویورک به برخورد افراطی با معترضان متهم شد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک پست، اداره بازرسی نیویورک در تازه ترین گزارش خود، عملکرد نیروهای پلیس این شهر را در برخورد با اعتراضات ضدنژادپرستی که اوایل سال میلادی جاری در واکنش به قتل جورج فلوید سیاه پوست شروع شد؛ زیر سوال برد.

پلیس نیویورک به برخورد افراطی با معترضان متهم شد

گفته می گردد که پلیس نیویورک برای کنترل معترضان به زور مفرط متوسل شده و از تفکیک قائل شدن میان انواع معترضان عاجز بوده است.

البته در این گزارش یکصد صفحه ای، به اتهامات فردی نیروهای پلیس اشاره نشده و بیشتر به ضعف سیستماتیک قوه مجریه پرداخته شده است.

این گزارش، بازداشت های گسترده، استفاده از اسپری فلفل و دیگر اقدامات بازدارنده را نشانه ضعف پلیس در اتخاذ برخورد مناسب با معترضان و همچنین نادیده دریافت حق آنها برای تجمع مسالمت آمیز عنوان نموده است.

این در حالی است که با شکل گیری جنبش جان سیاه پوستان مهم است و تشدید درگیری ها میان معترضان و پلیس، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا به گارد ملی متوسل شد و حتی تهدید کرد که ارتش را نیز برای سرکوب مردم به خیابان ها خواهد فرستاد.

برخورد بد نیروهای امنیتی و کاخ سفید با معترضان، بازتاب جهانی زیادی داشت و نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا را بیش از پیش، برجسته کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1567

به "پلیس نیویورک به برخورد افراطی با معترضان متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس نیویورک به برخورد افراطی با معترضان متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید